Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@16:21:36 GMT

بزرگداشت ۵ سینماگر در جشنواره سی و هفتم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۰۳۶

بزرگداشت ۵ سینماگر در جشنواره سی و هفتم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، ابرهیم حقیقی طراح و مدیر هنری، عزیزالله حمیدنژاد کارگردان و فیلمنامه‌نویس، خسرو خسروشاهی صداپیشه، عباس گنجوی تدوینگر و فاطمه معتمدآریا بازیگر، پنج سینماگری‌ هستند که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر مراسم بزرگذاشتی برای آنان برگزار می‌شود.

ابراهیم حقیقی
ابراهیم حقیقی متولد ۱۳۲۸ طراح نشانه سیمرغ جشنواره فیلم فجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هفت دوره یعنی در دوره‌های دوم، سوم، نهم، دهم، پانزدهم، بیست‌وچهارم و سی‌ام طراح پوستر جشنواره فیلم فجر بوده است.

این هنرمند که سابقه طراحی بیش از ۷۰ پوستر فیلم‌های سینمایی را در کارنامه دارد، برای طراحی پوستر فیلم «تیک‌تاک» از چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار دریافت کرد. همچنین لوح زرین و دیپلم افتخار ساخت آنونس را برای فیلم «جاده‌های سرد» در ششمین دوره جشنواره به‌دست آورد.

عزیزالله حمیدنژاد
عزیزالله حمیدنژاد کارگردان ۵۹ ساله سینما، سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داروان فیلم‌های اول و دوم را از دهمین‌دوره جشنواره برای ساخت «هور در آتش» دریافت کرد. او عضو هیات داوران بخش فیلم‌های اول در دوره‌های بیست‌وچهارم و سی‌ودوم و عضو هیات داوران مسابقه سینمای ایران در دوره یازدهم و همچنین از اعضای هیات انتخاب جشنواره در دوره سی‌ام بود.

خسرو خسروشاهی
خسرو خسروشاهی، دوبلور و مدیر دوبلاژ سرشناس ایرانی تاکنون سرپرست گویندگان بیش از ۸۶ فیلم سینمایی بوده است.

فاطمه معتمدآریا
فاطمه معتمدآریا بازیگر سرشناس سینما و متولد ۱۳۴۰ است. او برای فیلم‌های «اینجا بدون من »، «گیلانه»، «زندگی»، «ریحانه» و «روسری آبی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده بود. این بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران برای بازی در فیلم‌های «همسر» و «یک بار برای همیشه» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست آورد. همچنین برای فیلم‌های «مسافران» و «برهوت» موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آنِ خود کند.

عباس گنجوی
عباس گنجوی تدوینگر با سابقه سینما و متولد ۱۳۲۰، در سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای تدوین فیلم‌های «تاتوره» و «گل‌های داودی» موفق به کسب جایزه شد. او همچنین برای فیلم‌های «جایی برای زندگی»، «سرزمین خورشید»، «روسری آبی»، «کیمیا»، «جنگ نفتکش‌ها»، «دو فیلم با یک بلیت» و «جستجوگر» نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود. انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن فیلم‌های بین‌المللی دیگری را به بخش‌های مختلف این دوره اضافه کرد که انیمیشن میشل آزاناویسیوس با عنوان «گرانبهاترین محموله‌ها»، فیلم «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «لولا» اولیور استون از جمله آنها هستند.

«گران‌بهاترین محموله‌ها» از رمان پرفروش ژان کلود گرومبرگ به همین نام اقتباس شده و داستانش در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این اولین انیمیشنی خواهد بود که در بیش از یک دهه گذشته - پس از «والس با بشیر» آری فولمن در سال ۲۰۰۸ - وارد بخش رقابتی کن شده است.

آزاناویسیوس فیلمنامه را با گرومبرگ نوشته و الکساندر دسپلات آهنگساز برنده اسکار موسیقی فیلم را ساخته است. صداپیشگی این انیمیشن را بازیگر مشهور فرانسوی ژان لویی ترینتینان، گریگوری گدبوآ و دومینیک بلان بر عهده دارند.

آزاناویسیوس از اعضای ثابت کن است و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ برای اولین بار «هنرمند» و «تغییرپذیر» را در بخش رقابتی داشت و «کوپه» هم فیلم افتتاحیه سال ۲۰۲۲ بود.

«دانه انجیر مقدس» جدیدترین فیلم محمد رسول‌اف هم به بخش رقابتی افزوده شد. وی پیش از این با فیلم‌های «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لرد» (با عنوان خارجی «مرد صداقت») در بخش نوعی نگاه کن حضور داشت.

امانوئل پارپو رومانیایی با فیلم «سه مایل تا پایان دنیا» برای اولین بار وارد بخش مسابقه می‌شود.

در بخش کن پرمیر «ماریا» ساخته جسیکا پالود درباره زندگی تراژیک ماریا اشنایدر بازیگر «آخرین تانگو در پاریس» ساخته برناردو برتولوچی با بازی آناماریا وارتولومی و مت دیلون و فیلم گائل مورل با عنوان «زندگی کن، بمیر، دوباره متولد شو» افزوده شده است.

در بخش نمایش ویژه «یک فیلم ناتمام» لو یه فیلمساز چینی درباره همه‌گیری، «عاشقان سینما» آرنو دپلشن با بازی متیو آمالریک، «لولا» الیور استون، درباره رییس جمهور برزیل و «زننده» تودور جیورجیو دیگر فیلم‌های افزوده شده به کن امسال هستند.

«کنت مونت کریستو» ساخته الکساندر دلا پاتلیر و متیو دلاپورته با بازی پیر نینی به بخش خارج از رقابت اضافه شد. اولین فیلم کارگردانی سلین سالت با نام «نیکی» فیلمی بیوگرافی از نیکی دو سن فال هنرمند فرانسوی-آمریکایی، «وقتی نور می‌شکند» رونار رونارسون و «جریان» جینتس زیلبالودیس هم به بخش نوعی نگاه افزوده شده‌اند.

در کنار هم زیر نور سینما | غافلگیری‌های کن ۷۷ برای سینمادوستان

کد خبر 846628 منبع: مهر برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم جشنواره کن بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم
  • بادامچیان: نمایندگان هفتم خرداد مشخص می‌کنند که رئیس مجلس کیست
  • طلاق زوج سینماگر ایرانی، با دخترشان چه کرده است؟
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی‌ای که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد