Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:44:41 GMT

آمار دزدان بار اولی رو به افزایش

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۱۱۶

آمار دزدان بار اولی رو به افزایش

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، جانشین فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) گفت: در سال گذشته سرقت روند کاهشی داشت اما امسال به دلیل تشدید برخی مسائل مانند بیکاری، مشکلات اقتصادی و توسعه حاشیه نشینی این روند رو به افزایش گذاشته است؛ به طوری که سارقان بار اولی در حال افزایش هستند و باید در این زمینه فکری شود.

ایوب سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه همایش معاونان مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران افزود: تعداد سارقان حرفه ای در کشور 200 هزار نفر است و بیش از 65 درصد سرقت ها توسط سارقان حرفه ای و سابقه دار و پرونده دار انجام می شود که اگر تمرکز بر این جمعیت صورت گیرد، اثر بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از 20 درصد احساس ناامنی ناشی از سرقت است به ویژه سرقت هایی که به زندگی شخصی مردم برمی گردد. 70 درصد سرقت ها در 10 استان و مرکز استان از جمله تهران، البرز، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان انجام می شود.

سلیمانی اظهار داشت: در سال گذشته و نیمه سال گذشته روند روبه کاهش در سرقت داشتیم اما از سال گذشته به دلیل تشدید برخی امور که در حوزه کنترل ما نیست مثل بیکاری، مشکلات اقتصادی، توسعه حاشیه نشینی، عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر و عدم پیش بینی مکان مناسب برای نگهداری بلند مدت و درمان آنها آمار سرقت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: البته برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر مکان های مناسبی در تهران پیش بینی شده است که تا پایان سال از سطح تهران جمع آوری و در اختیار مکان های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می گیرند.

سلیمانی اضافه کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت که از قبل فعال بوده است و با رویکری جدید فعال تر می شود و علاوه بر این، طرح اقدام مبارزه قاطع با توسعه سرقت تهیه شده و مراحل اولیه آن را شروع کرده ایم. جلسه امروز توجیه استانی برای اجرای این طرح بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) افزود: در اجرای این طرح از ابزارهای جدید، تمرکز جدی بر تقویت حوزه های اطلاعاتی و عناصر اصلی استفاده می شود.

وی با اشاره به عناصر پنج گانه سرقت اعم از سارق، جغرافیای سرقت، موضوع سرقت، مالخرها و کارکنان ناجا، گفت: در نظر داریم بر حوزه ارتقای اصول حرفه ای و دانش کارکنان تمرکز کنیم زیرا برخورد جدی با مالخرها از الویت های پلیس است.

سلیمانی اضافه کرد: بیش از 65 درصد سرقت های کشور کشف می شود همچنین در زمینه سرقت خودرو 95 درصد سرقت ها کشف می شود که 85 درصد این کشفیات در ماه های اول صورت می گیرد. همچنین برخی اقلام سرقتی به صاحبان آنها برنمی گردد زیرا اقلام کدینگ نیستند و برچسب ندارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیکاری حاشیه نشینی سرقت فرمانده نیروی انتظامی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه

علی مرادی معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر ۶۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در حال افزایش است و ۳۳.۴۴ درصد ظرفیت سد‌های استان خالی است، که میزان ذخیره‌سازی معمولی سد‌ها یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر به ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که سد‌های استان کاملاً پر شوند.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ورودی رودخانه‌ها به سد‌های استان یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون مترمکعب است؛ که بیشترین آمار ورودی مربوط به سد داریان بوده و سد داریان به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند، اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۹۰.۵۸ درصد است که این نشان از حجم تکمیل سد داریان به میزان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است که مابقی آن از اول مهرماه سال گذشته به دلیل کار نیروگاه از سد خارج شده است.

مرادی با اشاره به میزان ورودی آب سد‌ها اذعان کرد: در این سال آبی کم‌ترین ورودی آب مربوط به سد گیلانغرب با حدود ۱ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین ورودی مربوط به دو سد شرف‌شاه با ۶۱.۳۶ میلیون مترمکعب و سد گاوشان با ۶۰.۴۳ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در رابطه با میزان تغییر آمار نسبت به سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر آمار قیاس دقیق نداریم، اما وضعیتی که شاهد هستیم نسبت به سال گذشته یقیناً با توجه به رواناب‌ها تغییرات کاملاً محسوس است؛ در سال گذشته به دلیل اینکه از پشت سد‌ها برداشت داشتیم این میزان حجم خالی‌شده فعلی مربوط به سال گذشته بوده، چرا که فصل کشاورزی ورود آب کم و خروج آن زیاده بوده است.

مرادی با اشاره به مؤثر بودن بارش‌های اخیر در افزایش ذخیره سد‌ها تصریح کرد: با بارش‌های مقطعی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم و با توجه به روند افزایشی که نسبت به درازمدت داشتیم، یک مقداری از کسری مخازن سد‌های استان را جبران کرده که ان‌شاءالله در سال جاری شاهد کمبود آب و ایجاد تنش در این حوزه نباشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال