Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید رمضان شجاعی کیاسری رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور  در مراسم افتتاح نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک در اصفهان گفت : باید به توسعه و ایجاد شهرهای خلاق، دوستدار کودک و هوشمند در سطح کشور توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان این که اصفهان در این راستا الگوی خوبی برای سایر شهرها محسوب می‌شود اظهار داشت: نخستین شهری که در کشور به موضوع خواهرخواندگی‌ها و مباحث بین المللی در زمینه‌های مختلف توجه داشته، اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: اصفهان با همه ظرفیت‌ها و قابلیت های بالقوه به عنوان شهر دوستدار کودک از نگاه و منظر یونیسف نام گرفته است.

وی افزود: امیدواریم در آینده شاهد توسعه و ایجاد شهرهای خلاق، دوستدار کودک و هوشمند در سطح کشور باشیم.

شجاعی کیاسری با بیان این که کودکان سرمایه های اصلی کشور و موجب نشاط و شادابی همچنین سرزندگی خانه و خانواده‌ها هستند، گفت: آسیب‌های کودکان و حقوق اولیه آنها تنها محوریست که در بسیاری از شهرهای ما مورد کم توجهی قرار ‌گرفته است.

وی گفت: برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت برای پیشبرد اهداف و ایجاد نشاط و شادی کودکان در برخی از شهرها فراهم شده و رفع تهدیدات و موانع نجات کودکان در بحران ها و ایجاد فضای با نشاط در جامعه برای رشد کودکان به عنوان مهمترین اهداف نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک دنبال می شود.

وی با اشاره به این که ایران می تواند به عنوان یک برند حمایت از حقوق کودکان در جهان معرفی شود افزود: در این راستا قراردادی با یونیسف امضا کرده ایم که بتوانیم از کشورهای دیگر برای مدیریت بحران و حفظ زندگی کودکان کمک بگیریم.

کیاسری با بیان اینکه باید ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی برای زندگی کودکان در شهرها فراهم شود، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که در سایر کشورها مغفول مانده باید در شهرهای ما مورد توجه قرار گیرد.

شجاعی کیاسری افزود: باید ایجاد فضاهای با نشاط، پارک کودک، اتوبوس و خودرو مخصوص کودکان، بازی‌های خلاقانه کودک، موزه کودک و کتابخانه‌های کودک در شهرها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/س

نخستین شهر دوستدار کودک کجاست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت

بنا بر اعلام اورژانس قم، بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری با یک کودک، بالگرد اورژانس قم به کمک کودک رفت و به سرعت وی را به بیمارستان رساند.

 این حادثه ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز در جعفریه قم رخ داد که بلافاصله اورژانس زمینی اعزام و بعد از ارائه خدمات اولیه، بالگرد اورژانس اقدام به انتقال بیمار کرد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود