Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد بومی سازی و تولید صنعتی کاتالیست های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته مانده های نفتی (RCD) بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا امضا شد.

 

این قرارداد امروز (چهارشنبه ۲۶ دی) با حضور جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جلیل سبحانی، مدیرعامل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا در محل پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این قرارداد که درخصوص واگذاری دانش فنی از سوی پژوهشگاه نفت به این شرکت خصوصی و تجاری سازی این دو نوع کاتالیست است، به مدت ۱۰ سال اجرا خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، با واگذاری دانش فنی تولید این کاتالیست ها، تولید سالیانه ۲۵۰۰ تن مجموع این دو کاتالیست اجرایی خواهد شد و از محل فروش این کاتالیست ها، ۴ درصد حق بهره برداری از دانش فنی به پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی واگذار خواهد شد.

 

با تولید ۲۵۰۰ تن کاتالیست، سالیانه از خروج حدود ۵۰ میلیون یورو ارز جلوگیری می شود. در طی ۱۰ سال اجرای این قرارداد، پژوهشگاه صنعت نفت از محل حق دانش فنی دریافتی، تحقیقات خود را ادامه می دهد و دانش فنس نسل های جدید کاتالیست های مذکور را توسعه داده و در اختیار شرکت اکسیر نوین خواهد گذاشت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک

رضا سرایی با اشاره به ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک بیان کرد: مبلغ این قرارداد ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو معادل ۹ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۹۷ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: طبق قرارداد، شرکت ماشین‌سازی اراک موظف است در مدت ۱۸ ماه این پروژه را تکمیل و سفارشات را تحویل دهد که مراحل ساخت و تولید از اواخر آذرماه شروع شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک، ساخت مخازن کروی پتروشیمی را از دیگر اقدامات در حال انجام این شرکت عنوان کرد و افزود: مبلغ این قرارداد ۶ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۴ یورو معادل ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۳۹ میلیون ریال در نظر گرفته شده که طبق توافق قرارداد، باید در مدت ۱۲ ماه تکمیل و تحویل داده شود.

سرایی خاطر نشان کرد: این پروژه آبان ماه سال گذشته شروع شد و محل اجرای آن استان بوشهر، بندر عسلویه است.

شرکت دانش بنیان و مادر تخصصی ماشین سازی اراک با بهره‌مندی از ماشین آلات مدرن، خطوط تولید پیشرفته و کادر مهندسی مجرب یکی از شرکت‌های صنایع زیربنایی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که حیطه گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف تولیدی و اجرای طرح‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان