Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@22:56:02 GMT

مسجدی در میانه راندن و ماندن

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۲۵۹

مسجدی در میانه راندن و ماندن

مسجد نورولایت سوهانک پس از همسایگی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با مشکلاتی روبرو شده است.

خبرگزاری شبستان، سرویس مسجد و کانون‌های مساجد: ساخت مساجد به عنوان محلی برای نیایش، تجمع و تعامل مسلمانان در طول تاریخ اسلام همواره مدنظر بسیاری از بزرگان دینی و حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وجود جایگاهی برای پرداختن به مسایل اجتماعی و ارتقای ابعاد گوناگون زندگی افراد از جمله زندگی اجتماعی مسلمانان در جوامعی که این گروه در آن ها زندگی می کنند می تواند مأمنی برای افزایش سطح کیفی زندگی این افراد و حتی تمامی کسانی باشد که در این محیط ها اعم از شهرها و کشورها زندگی می کنند و در طول سالیان سال در آن ها به دنیا می آیند و می بالند و زندگی می کنند.

 

 

ضرورت پرداختن به وجود مساجد در محیط های اجتماعی گوناگون و افزایش کارکردهای آن ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان ها در جوامع مختلف، موضوعی است که همواره در طول تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی به انجام رسیده است.

 

 

موضوعی که در سلسله نوشتارهای «مساجد و معابر» و «مسجدی ها» به آن پرداخته می شود نگاه کمی دقیق تر به مقوله ایجاد مساجد و نیاز کنشگران اجتماعی به وجود آن ها در اطراف محیط های زندگی افراد و نیز چگونگی نقش آفرینی این اماکن دینی در زندگی امروزی بشر است.

 

در ادامه به یکی از موضوعات مطرح در زمینه مساجد پرداخته می شود:

 

 

مسجد جامع نور ولایت سال ها است در منطقه سوهانک میزبان نمازگزاران ساکن در آن است.

 

 

در همسایگی این مسجد تا چندی پیش ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشت که پس از وقوع ماجراهایی پیرامون نحوه تعامل این دو همسایه در نهایت با رفتن این کمیته از ساختمان مجاور مسجد جامع نور ولایت، واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی جانشین آن شد.

 

 

 

 

"فعالیت های مسجد نور ولایت پس از افت و خیزهایی که در سال گذشته داشت می رفت که سر و سامانی بگیرد که حالا حضور جمعیت فراوان دانشجویانی که برخی از آن ها احتمالا با قواعد و احکام مساجد نیز شاید چندان آشنایی نداشته باشند باعث شده است که برخی از نمازگزارنی که سال گذشته با ناراحتی به مسجد نور ولایت قدم می گذاشتند بعضا دیگر امسال به این مسجد نیایند" این را یکی از نمازگزاران مسجد نور ولایت می گوید و ادامه می دهد "چون انگار دیگر با وجود جمعیت فراوان دانشجویان با تیپ و سلیقه های گوناگون و وجود خودرو های بسیار در اطراف این مسجد رسیدن به درهای مسجد نور ولایت برای برخی از این نمازگزاران که جمعی از آنان را نیز افراد مسن تشکیل می دهند مشکل ساخته است".

 

 

آنچه که از ظاهر موضوع بر می آید این است که انگاری با آمدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به این منطقه مسجد نور ولایت برای برخی از دانشجویان و برخی از دیگر افراد به خوابگاهی برای گذران ساعات خالی بین ساعات آموزشی تبدیل شده است و حجم حضور وسایل نقلیه و مسایلی از این دست عملا دسترسی بسیاری از نمازگزاران و افراد عبوری به مسجد نور ولایت را دچار مشکل کرده است.

 

 

بر این اساس خوب است که با توجه به موقعیت مناسب مسجد نور ولایت و هزینه هایی که برای ساخت امکانات مختلف در آن شده است که به هر حال از جیب بیت المال و حقوق مردم بوده است فکری برای احیای این مسجد و ممانعت از وهن به آن شود تا شاهد تعامل هر چه بهتر برخی از دانشجویان با پایگاه پر اهمیت مسجد باشیم.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی سفر رئیس جمهور به گلستان تودیع و معارفه اصفهان روز پرستار شورای شهر تهران انقلاب اسلامی سفر رئیس جمهور عبدالرحیم موسوی حال و هوای مسجد سوهانک مسجد جامع نور ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان

مسجد شهید مدرس، شهرک مدرس همدان هم یکی از این مساجد است که هر روز صبح محفل انس با قرآن در آن با حضور بانوان و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و در آن علاوه بر تلاوت قران و دعا‌ها آموزش و تفسیر قر آن و دعا‌ها، تفسیر نهج الابلاغه هم برگزار می‌شود.

در این مسجد پایگاه مقاومت بسیج شهید عروجی فعالیت می‌کند و در کنار آن کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با قرآن را برگزار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • حسام الدین آشنا خطاب به زاکانی: مسجد ساختن یا مسجدی ساختن؛ کدام سخت تر است؟
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • اِسپیَ مزگتِ؛ مسجدی رها شده در جنگل‌های گیلان
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد