Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@07:12:10 GMT

نقش مردم در مقابله با توطئه تحریم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۲۷۱

رسیدن انقلاب اسلامی ایران به مرز ۴۰ سالگی و عبور از سد توطئه‌ها و دشمنی‌های گوناگون و تهدید مستمر و دائمی که شامل طیف گسترده‌ای از جنگ مستقیم و سخت نظامی، جنگ نیابتی، جنگ نرم و جنگ اقتصادی بوده، نشان دهنده استحکام انقلاب و نظام سیاسی برآمده از آن می‌باشد و تا زمانی که وحدت کلمه مردم را در پشتیبانی از خود داشته باشد، ماندگاری آن تضمین شده است و هیچ خطری موجودیت و بقای آن را تهدید نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ،انقلاب اسلامی ایران به مرز ۴۰ سالگی و عبور از سد توطئه‌ها و دشمنی‌های گوناگون و تهدید مستمر و دائمی که شامل طیف گسترده‌ای از جنگ مستقیم و سخت نظامی، جنگ نیابتی، جنگ نرم و جنگ اقتصادی بوده، نشان دهنده استحکام انقلاب و نظام سیاسی برآمده از آن می‌باشد و تا زمانی که وحدت کلمه مردم را در پشتیبانی از خود داشته باشد، ماندگاری آن تضمین شده است و هیچ خطری موجودیت و بقای آن را تهدید نخواهد کرد.

 

از این رو نظام استکبار و در رأس آن امریکای جنایتکار که خود را از رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناتوان دیده و روند قدرت‌یابی کشور ایران در شرایط تقابل و تحریم مستمر خارجی را در چشم خود احساس می‌کنند با تصور ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت، انسجام و اتحاد داخلی را با ابزار تحریم و فشار اقتصادی هدف گرفته‌اند تا در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب چالشی سنگین پدید آورند.

 

در مقابله با این نقشه کثیف امریکایی که به‌دنبال تحمیل بی‌ثباتی و ناامنی داخلی برای وا داشتن کشورمان به معامله روی مؤلفه‌های قدرت می‌باشد، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم به مناسبت حماسه ۱۹ دی تدابیر و رهنمودهایی خطاب به مردم برای عبور از این شرایط خطیر داشتند که در محورهای زیر قابل اشاره می‌باشد:

 

۱- کمک مردم به مسئولان در حل مسائل و مشکلات کشور مؤثر و راهگشا است. به‌عبارتی یک طرف معادله حل مشکلات مسئولان و مدیران نظام و طرف دیگر آن مردم هستند که باید به کمک یکدیگر مشکلات را حل کنند که نمونه جایگزینی تولیدات داخلی به‌جای کالاهای وارداتی است که اگر مردم از کالای ایرانی استفاده نکنند، هیچ‌گاه چرخ تولید داخلی به چرخش درنیامده یا سرعت نخواهد گرفت.

 

۲- حضور مردم در صحنه‌های انقلاب می‌تواند جنگ روانی و شایعات دشمن‌ساخته یا مطلوب آنان را خنثی کند که به تعبیر رهبری نظام، «امروز یکی از شگردهای فعال دشمن شایعه‌سازی است که مردم را مضطرب کنند». تهمت زدن‌ها، سیاه‌نمایی مشکلات و ایجاد اختلاف داخلی در همین راستا می‌باشد که خود مردم باید هوشمندانه با آن مقابله کنند.

 

۳- تبدیل ابزار مورد سوءاستفاده دشمن به ابزاری علیه دشمن که مصداق آن فضای مجازی است. در سالیان اخیر دشمنان و عوامل داخلی آن از این ابزار برای ضربه به سرمایه اجتماعی نظام، یعنی اعتبار و اعتماد مردم به نظام و مسئولان بهره‌برداری کرده و با حمله به ارزش‌های بنیادی و باورهای جامعه که تولید همگرایی با نظام می‌کند، مدافعان نظام را به شدت نگران ساخته‌اند.

 

حال آنکه درصورت ورود نیروهای معتقد و مدافع نظام به این عرصه می‌توان آن را برای «زدن تودهنی به دشمنان» قرار داد.

 

به عبارت دیگر، امام خامنه‌ای عبور از نقشه دشمن برای بی‌ثبات‌سازی داخلی و ایجاد چالش با استفاده از جنگ اقتصادی را با مشارکت و حضور مردم مقدور می‌دانند. همان‌گونه که تجربه این حضور در دوران جنگ سخت و دفاع مقدس موجب عبور نظام از آن شرایط سخت و خطیر گردید و البته مسئولان و مدیران باید به ضرورت این حضور باور داشته و میدان را مشابه دوران دفاع مقدس به روی مردم به‌ویژه جوانان باز کنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود

به گزارش خبرنگار مهر سردار رستمعلی رفیعی آتانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع مدیران رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: هرکسی در طول انقلاب اسلامی برای انقلاب در کنار امام خمینی (ره) بوده و او را یاری کرد پاسدار است.

وی افزود: مردم در ابتدای انقلاب همه دارایی خود را در کف دست گرفته بودند و در صحنه حضور داشتند و در این بین تعدادی از جوانان مکتبی و مسجدی برای حفاظت و صیانت از مردم، دارایی و زندگی این مردم به میدان آمدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: امام (ره) به این جزیره‌های ناپیوسته یک قدرت پیوسته داد و همه را در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازماندهی داد و از همینجا هسته اولیه سپاه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سپاه با نیاز مردم و انقلاب شکل گرفت و هرکجا انقلاب و ملت به آن نیاز داشتند سپاه در کنار آنها قرار گرفت، تاکید کرد: سپاه یک سازمان نظامی صرف نبود اما رسالت او برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب و دین خدا بود.

رفیعی اضافه کرد: در آن برهه دستاورد انقلاب استقلال جغرافیایی ایران بود و این استقلال بر اساس وظیفه قانونی محوله در کنار ارتش ایستاد.

وی بیان کرد: بعد از جنگ تمامی ارتش‌های دنیا به پادگان‌های نظامی باز می‌گردند تا ساختار و سازمان خود را بازیابی و تقویت کنند اما سپاه با همه تجربه‌های خود برای سازندگی کشور دوباره در کنار مردم قرار گرفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) ادامه داد: در همه حوادثی که در این کشور به وجود آمد سپاه خود را در دل بحران قرار داد و اولین وارد شده و آخرین خارج شد.

وی ادامه داد: با دفاع مقدس دشمن را پشیمان کرده و او را از کشور بیرون کردید و بعد از جنگ آسوده نشدید و اجازه ندادید دشمن در دور دست‌ها نیز به این کشور طمع داشته باشد.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هدفی جز تحقیر و شکست آمریکا نداریم و دیگران را نیز در تراز دشمنی با ملت ایران نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن اتفاق افتاد، بیان کرد: در این نبرد سپاه و ملت ایران سه قدرت خود را به رخ دنیا کشید.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) تاکید کرد: در این ماجرا وعده الهی محقق شد و این عملیات خارج از تصور همگان از دوست تا امریکایی های دشمن بود و این خارج از تصور بودن به معنای جلوه قدرت الهی است.

وی با بیان اینکه قدرت دوم ما در تصمیم، اراده و تدبیر به اراده ولی فقیه و فرمانده کل قوا بود، اضافه کرد: قدرتی که به رخ عالم کشیده شد قدرت تدبیر مقام معظم رهبری بود.

رفیعی ادامه داد: سومین قدرت ما در این عملیات صدق شهدای کنسولگری ما بود و تمام این عوامل ما را به قدرتی غیرقابل پیش بینی در دنیا تبدیل کرد.

وی در پایان گفت: اسرائیلی که به دروغ خود را چهارمین ارتش دنیا می‌دانست برای دفاع از خود در برابر ملت ایران کشورهای غربی را فراخوان کرد.

کد خبر 6084884

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • سپاه ‌آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن است