Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک هیئت دولت و استانداران تاکید کرد: مردم بدانند که ما در پرتاب ماهواره که برای ما اهمیت داشت و نخستین ماهواره عملیاتی بود، موفقیت های خوبی داشتیم ، گرچه با ناکامی هایی نیز مواجه شدیم.

رئیس جمهور افزود : اما در مجموع دستاوردهای مثبت ما در پرتاب اخیر ماهواره بسیار زیاد بود گرچه نمی توانم بگویم چند درصد موفقیت و چند درصد ناکامی داشتیم اما موفقیت های بسیاری کسب کردیم و پرتاب کننده ما نیز موفقیت های بسیار بالایی حداقل در دو مرحله داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی گفت: ما در زمینه ساخت ماهواره نیز موفقیت های خوبی داشتیم به این معنی که در این مسیر قرار گرفته ایم و اشکال جزئی در این زمینه نیز تا چند ماه آینده رفع می شود و دوباره برای این کار آماده می شویم.

رئیس جمهور افزود: مردم بدانند که ما در کلیت این فناوری موفق هستیم و توانستیم وارد مرحله فضا شویم و این نواقص را نیز جبران می کنیم.

روحانی گفت: این کار برای کشاورزی، محیط زیست و کسب اطلاعات لازم در خصوص جنگل ها و مراتع کشور بسیار اهمیت دارد و آن را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخناش با اشاره به نشست مشترک هیئت دولت و استانداران اظهار داشت: حضور استانداران در این جمع یعنی همه مسئولان مهم اجرایی کشور و استان ها زیر یک سقف جمع شدیم و می خواهیم برای روانتر شدن خدمات رسانی به مردم تلاش بیشتری کنیم.

روحانی گفت: اکنون با چند مساله مواجه ایم که یکی از این مسائل ممکن است جدید باشد و بیشتر از قدیمی اما وقتی مشکلی جدید پیش می آید مشکلات قدیمی نیز بهتر خودش را نشان می دهد و متاسفانه ظهور و بروز می یابد.

رئیس جمهور: در یک حکومت مردم سالار، باید افکار عمومی را حتی برای اصلاح امور و تحولات مدنظر قرار دهیم.

روحانی در نشست مشترک استانداران و اعضای هیئت دولت با قدردانی از وزرا و استانداران سابق و خیرمقدم به وزرا و استانداران جدید گفت: شما امروز در شرایطی سخت باید بار مسئولیت را بردوش بگیرید.

وی با اشاره به ۲۶ دی سالروز فرار شاه، آن را یک فرار غیراختیاری توصیف و خاطرنشان کرد: نکته ای که در این فرار بود، این بود که حاکمیت و نظرهای مردم به یک نقطه ای رسید که فاصله اش قابل جبران نبود.

رئیس جمهور گفت: بنابراین، این نکته مهمی است که حاکمان جامعه باید افکار، اندیشه، آرمان و نظراتشان با اکثریت قاطع مردم همخوانی داشته باشد.

وی افزود: هرکجا این همخوانی ازبین برود و بین مردم و فرهیختگان و اندیشمندان، صاحب نظران و جوانان جامعه با حاکمیت فاصله بیفتد آن حکومت بر فرض هم که بماند به درد نمی خورد و قاعدتا هم نمی تواند ادامه کار بدهد.

روحانی گفت: بنابراین، این نکته مهم است که در یک حکومت مردمی که یکی از افتخارات ما در انقلاب اسلامی است و در یک حکومت مردم سالار، ما همواره باید افکار عمومی و نظرهای جامعه را و آنچه مورد نظر مردم است، حتی برای اصلاح امور و تحولات مدنظر قرار دهیم.

مردم هوشیارتر از حدی هستند که دشمنان ما تصور می کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایط خاص هستیم گفت : هرچند که مردم در زندگی و معیشت، کسب و کار ، تولید و فروش و واردات و صادرات مشکلاتی دارند اما به خوبی می دانند ریشه مشکلات از سوی دشمن طراحی شده است و مردم باهوش و بیدار هستند.

روحانی در نشست استانداران سراسر کشور و اعضای هیئت دولت با تاکید بر اینکه کاملا مشهود است آنچه در صفحه تبلیغات ما راجع به مردم ایران است با واقعیت جامعه ما کاملا متفاوت است افزود: متاسفانه آنچه صفحه تبلیغات ما چه فضای مجازی و چه دیگران تحت تاثیر القائات و تبلیغات دشمنان نظام هستند یک نسخه از قبل پیچیده می شود و در صفحه تبلیغات می آید.

وی ادامه داد: همچنین در رادیو و تلویزیون ها و در فضای مجازی عده ای هم تبلیغ و تکرار می کنند و فردی هم که از ابتدا می داند دروغ است ، کاسه به دست در صف می‌ایستد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفرهای استانی خود نیز تصریح کرد : وقتی در استان ها سفر می کنیم و در جریان آن با مردم صحبت و گفتگو داریم ، می بینیم که مردم با توجه به وجود مشکلات هوشیارتر از حدی هستند که دشمنان ما تصور آن را می کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه ما امروز در شرایط خاص هستیم ادامه داد: مردم در زندگی ، معیشت ، کسب و کار ، تولید و فروش ، واردات و صادرات مشکلاتی را دارند اما چون می دانند ریشه مشکلات عمدتا از سوی دشمنان طراحی شده است و آنان آغازگر این صحنه برای ما و منطقه بودند در محاسبات خود نگاه می کنند که سهم دولت ، دستگاه ها و داخل و خارج چه مقدار است .

وی همچنین گفت: این نشاط و حضور مردم برای کشور و برای آینده انقلاب امیدآفرین است و این نشان دهنده بیداری و هوشیاری مردم است .

رئیس‌جمهور با اشاره به سه سفر اخیر خود به استان های آذربایجان ، سمنان و گلستان نیز اضافه کرد: مردم می دانند بار سنگین بر دوش همه آمده است و ریشه آن را می دانند چه مقدار داخلی و خارجی است.

۱۰ فروند بر تعداد کشتی های قاره‌پیمای ما اضافه شده است

رئیس جمهور گفت : اکنون ۱۰ فروند بر تعداد کشتی های حمل و نقل قاره پیمای ما اضافه شده است.

روحانی در ادامه سخنان خود در نشست مشترک استانداران با اعضای هیات دولت افزود: امریکایی ها برخلاف تعهدات خود به همراه چند کشور منطقه عمدتا به فکر فشار حداکثری به ملت ایران افتاده اند.

رئیس جمهور گفت: خود امریکایی ها می گویند این فشار بی سابقه است تا حالا نظیر نداشته است و همه توانشان را در این زمینه به کار گرفته اند.

روحانی با اشاره به اینکه نیمی از تلاش های سیاست خارجی امریکا به منطقه ما مربوط می شود، افزود: در این منطقه عمدتا چشم امریکایی ها به جمهوری اسلامی ایران و نگرانی شان از توانمندی ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: امریکا این فشار را با همه توان به کشور ما، درآمدهای ارزی، حمل و نقل و ارتباطات بانکی ما وارد کرده است و ما هم باید با هر سه مورد مقابله کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه باید در برابر فشارهای امریکا بایستیم و برای آنها راه حل پیدا کنیم، افزود: مردم عزیز ایران مطمئن باشند که دولت لحظه ای در این زمینه ها آرام ننشسته است و همه توانمان را برای مقابله با این فشارها به کار گرفته ایم.

وی ر با بیان اینکه این توان می تواند ما را از مشکلات عبور دهد، اضافه کرد: البته در دوران سخت و مشکلات، مردم باید تاب آوریشان بیشتر شود و هم ما باید کاری کنیم که تاب آوری اقتصادی کشور و سایر قدرت های اجتماعی مان بیشتر شود.

روحانی با اشاره به اینکه در زمینه حمل و نقل اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: اخیرا ناوگان حمل و نقل دریایی یک افزایش بسیار خوبی داشته به طوری که اکنون ۱۰ فروند جدید بر تعداد کشتی های حمل و نقل قاره پیمای ما اضافه شده است.

رئیس جمهور افزود: این خبر بسیار خوشحال کننده ای است و می تواند اتکای ما را به حمل و نقل های دیگر کم کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش درآمدهای ارزی غیرنفتی گفت: این یک امتیاز برای ماست و دولت از ابتدا و از حدود ۵ سال و نیم پیش وقتی کار را شروع کرد یکی از موانعش این بود که باید صادرات غیرنفتی افزایش پیدا می کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال در بسیاری از موارد صادرات غیرنفتی ما بیشتر خواهد شد، افزود: در استان هایی که ما سفر کرده ایم اعلام کرده اند که صادرات غیرنفتی نسبت به سال قبل ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر شده است و این معنی اش این است که ما مسیر درستی را انتخاب کرده ایم.

کد خبر 4514877

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران نشست استانداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رئیس جمهور 

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی موضوع مصوبات سفر رئیس جمهور است.

جواد قناعت امروز، ۲۶ اسفند، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در راستای تأمین کسری اعتبارات هزینه‌ای استان تاکنون تلاش‌های خوبی صورت گرفته و قول مساعدی مبنی برای اختصاص ۱۹ میلیارد تومان به استان داده اند که طی روزهای آینده حداقل با افزایش دو برابری این اعتبار ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: هر چند این اعتبار نقطه مطلوب ما نیست ولی با پیگیری‌های انجام شده فاصله ما با نقطه مطلوب را بسیار کاهش می‌دهد.

استاندار در خصوص اعتبارات عمرانی موضوع مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: در سال جاری هزار میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که در واقع ۹۰ درصد اعتبارات در تعهد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوده و خوشبختانه محقق شده است.

قناعت بیان کرد: سند توسعه دانش‌بنیان استان پس از تصویب کارگروه اقتصادی، سال آینده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی و برای تصویب به رأی گذاشته خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید نهایت اهتمام و تلاش خود را جهت جذب به موقع و سریعتر اعتبارات ابلاغی داشته باشند، گفت: اعتبارات مصوب سفرهای شهرستانی استاندار  به منزله مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تلقی می‌شود.

استاندار افزود: دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باید در اولین جلسه سال آینده گزارشی از میزان حضور اعضای شورا را ارائه دهد.

قناعت ادامه داد: اقدامات کنگره ملی دو هزار شهید استان که در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، از چند ماه قبل آغاز شده و با توجه به اینکه برگزاری این کنگره در استان نیاز به ردیف بودجه‌ای دارد جزو اولین دستور کارهای جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن از سمت استان انجام شده و سود آن از ۳۲ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت، افزود: موضوع سوخت از دیگر دغدغه‌های مردم استان است و متأسفانه مدیریت سوخت در خراسان جنوبی مطلوب نبوده و جای تأمل و بررسی دارد که امیدواریم در سال آینده شاهد مدیریت درست و مطلوب سوخت در استان باشیم.

استاندار در ادامه با اشاره به اینکه پنج شهر خراسان جنوبی از جمله آرین شهر، طبس، قاین، نهبندان و بیرجند در وضعیت تنش آبی قرار دارند، گفت: مهمترین مشکل کم آبی و تنش آبی را در شهر طبس داریم به گونه ای که وضعیت این شهر در حالت اضطراری است.

قناعت متذکر شد: با توجه چندین سال خشکسالی متوالی، در اکثر شهرها و روستاهای استان دچار مشکل کم آبی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستاوردهای فضایی ایران در سال ۱۴۰۲
  • انفجار در آسمان ژاپن
  • پرتاب موشک‌ توسط کره شمالی همزمان با سفر بلینکن
  • آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست
  • تحولات اوکراین| تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه با افزایش حملات به شهرهای مرزی
  • آماده باش ارتباطی برای ایام نوروز / ۲۰ ماهواره در دست ساخت داریم
  • هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رئیس جمهور
  • هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رئیس جمهور 
  • پرتاب ۶ هزارمین ماهواره استارلینک به فضا با موشک فالکون
  • رکورد استفاده مجدد از موشک «فالکون ۹» شکست