Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از کشفیات و عملکرد پلیس با بیان اینکه پلیس پیشگیری از وسیع ترین پلیس های تخصصی در نیروی انتظامی است، اظهار داشت: در بیش از ۱۴ سازمان دولتی یگان حفاظت تشکیل شده و وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را در این مراکز برعهده دارد.

وی  با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی ما بحث برون سپاری بخشی از فعالیت های کلانتری و پاسگاه ها است، افزود: سالیانه بیش از ۳۰ میلیون مراجعه به پاسگاه ها و کلانتری ها وجود دارد و بر این اساس برنامه ریزی کرده ایم تا با روش برون سپاری، از این پس مردم بخشی از این خدمات را از طریق پلیس به اضافه ۱۰ دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری  روند پرونده ها به شکل الکترونیکی در می آید

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان داشت: بر این اساس بخشی از فعالیت‌های ما مانند  پیگیری  روند پرونده ها به شکل الکترونیکی به طور مثال در قالب پیامک در کلانتری‌ها و پاسگاه ها به مردم ارائه می شود.

وی با بیان اینکه با انجام این کار پنج میلیون بار مراجعه کننده در سال ۹۷ مطابق این هدف کاهش پیدا می‌کند، ابراز داشت: به منظور افزایش استانداردهای تکریم مردم، ارباب رجوع، حقوق شهروندی و متهمان، مطابق اصل ماده ۵۹ و ۴۹، آیین دادرسی به سامانه مبدل شده است به این معنا که هر فردی توسط کلانتری و پاسگاه دستگیر شود بلافاصله باید شناسنامه وی ثبت شود.

سردار شرفی تصریح کرد: با این روند بلافاصله پس از دستگیری متهم دادستان به شکل آنلاین از اتهام وی با خبر و در صورت لزوم وکیل تسخیری برای وی تخصیص داده می‌شود،خانواده وی  از موضوع مطلع می شوند و در صورت بیماری متهم ملاحظات لازم لحاظ خواهد شد.

افزایش میزان نظارت سیستم قضایی بر عملکرد کلانتری ها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: در واقع با این روش میزان نظارت سیستم قضایی بر عملکرد کلانتری ها بالا رفته و حقوق متهمان که از موضوعات سفارش شده قانون است عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه حذف بدرقه فیزیکی متهم به محاکم فضایی از برنامه های ما در سال ۹۷ و ۹۸ است، ابراز داشت: بر این اساس به جای اینکه متهمان صبح به صبح با پابند و دستبند به طرف محاکم قضایی حرکت کنند که جلوه مناسبی برای بینندگان و خود متهمان ندارد، محاکمه به شکل ویدئو کنفرانس انجام می شود.

محاکمه محکومان نیابتی  به شکل ویدئو کنفرانس

سردار شرفی تاکید کرد:  با آماده سازی زیرساختهای لازم در این ارتباط  در اولویت نخست محکومان نیابتی یعنی محکومینی که در دو نقطه جغرافیایی پرونده دارند، مشمول این طرح می شوند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های سال ۹۸ پلیس پیشگیری را راه اندازی کلانتری های مجازی برشمرد و ابراز داشت: ارائه خدمات انتظامی به مردم بخش مهمی از درخواست ها را شکل می دهد که می توان این خواسته ها را از راه دور پیگیر کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: در ارتباط با تحول درکلانتری ها و پاسگاه ها که مورد تاکید  سلسله مقام فرماندهی نیروی انتظامی و رهبر معظم انقلاب است، شورای تحول در سال ۹۵ در کلانتری ها راه اندازی شد که در ۹ بعد مورد توجه قرار می گیرد که یکی باز مهندسی ساختارهای کلانتری از نظر کیفی و کمی است.

راه اندازی واحدهای سیار پلیس که مجهز به سامانه پایش تصویری​ هستند

وی با بیان اینکه انتظار می رود پلیس در مناطق حاشیه نشین، جرم خیز و کوچک حضور داشته باشد اما کلانتری‌های ما این گونه گسترش نیافته اند، گفت: بر این اساس توسعه کمی کلانتری و راه اندازی واحدهای سیار را درنظر گرفتیم که مجهز به سامانه پایش تصویری و سیستم‌های خاص هستند و این سیستم‌ها، زمان، موقعیت و حرکت گشت ها را بررسی و محیط پیرامونی را پایش و همزمان با تغییر جغرافیایی جرم حرکت کرده و بدین شکل موثر واقع می شوند.

سردار شرفی  با بیان اینکه این نمونه واحد سیار پلیس در نجف آباد طراحی و ساخته می‌شود، گفت: امیدواریم تا آخر سال ۱۰۰ دستگاه واحد سیار پلیس به عرصه های اجرایی واگذار و مکملی برای توانمندسازی کلانتری ها به ویژه در بخش هایی که نیاز به حضور بیشتر کلانتری دارد قرار گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا  از پیش بینی یک هزار واحد سیار پلیس  برای کاهش جرائم خبر داد.

تمامی شعبات قضایی در انتهای سال ۹۸ باید به کلانتری مبدل شوند​

وی با بیان اینکه شعبات قضایی تاکنون به عنوان کلانتری کامل فعالیت نداشتند، ابراز داشت: بر این اساس تمامی شعبات قضایی در انتهای سال ۹۸ باید به کلانتری مبدل شوند که زیرساختهای آن فراهم شده است که میزان خدمات رسانی کلانتری ها نسبت به مردم افزایش خواهد داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان داشت: منابع انسانی قابلیت ها، ظرفیتها، توانمندی های حرفه ای کارکنان کلانتری و پاسگاه ها را بالا بریم و ۲۵ نفر از کارکنان کلانتری در دوره های تعالی رفتار حضور خواهند داشت تا در برابر مردم با بهترین رفتار با آنها برخورد کنند.

راه اندازی سامانه پایش هوشمند عملکرد کارکنان نیروی انتظامی

وی با بیان اینکه سامانه پایش هوشمند راه اندازی شده است که رفتار و عملکرد کارکنان را پایش می کند، گفت: در این ارتباط ۷۸ درصد افراد از  رفتار داخل کلانتری و ۸۵ درصد از عملکرد رضایت داشتند.

سردار شرفی بیان داشت: در صحنه های امدادخواهی زمانی که مردم با ۱۱۰ تماس می گیرند میانگین حضور پلیس، بسته به ترافیک و نوع شهر است، به طور مثال در اصفهان این زمان هفت تا هشت دقیقه است اما اعتقاد ما این است که باید کاهش پیدا کند.

طراحی منظومه گشتی در پلیس به منظور کاهش زمان دادرسی پس از تماس شهروندان

وی با اشاره به اینکه  در حال طراحی منظومه گشتی هستیم، بیان داشت: گشت به طور مثال گشت آگاهی اطلاعات مبازره با مواد مخدر  در صحنه حضور دارد و از طریق سامانهAVLS  در زمان تماس شهروندان به جای کنترل فرماندهی، پیام افراد به نزدیک ترین واحد گشتی می رود و بلافاصله پس از دریافت پیام، نیروهای پلیس در صحنه حاضر شده و فاصله زمان تماس با زمان حضور گشت در سر صحنه کاهش پیدا می کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا  در بخش دیگری از صحبت های خود با بیا اینکه بیش از ۵۶ درصد کل کشفیات در حوزه پلیش پیشگیری بوده است، ابراز داشت: در اصفهان بیش از ۸۵ درصد دستگیری ها در این حوزه بوده است که نشان می دهد همکاران انگیزه انجام وظیفه بالایی دارند و امیدواریم قابلیت های فردی، مدیریت، توان تحرک و استفاده از بستر تحرک و فضای مجازی را فراهم کرده و در اختیار مردم  بگذاریم.

تخصیص بودجه پلیس به اندازه منابع پیش بینی شده انجام شود

وی اضافه کرد:  ۵۶۰ میلیارد تومان بودجه برای فعالیت های ما در نظر گرفته شده است اما امیدواریم تخصیص بودجه به اندازه منابع پیش بینی شده انجام شود تا تعهدات خود به مردم را عملیاتی کنیم.

شرفی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در تمامی بخش ها از ساختاری به نام مراکز مطالعه و پژوهش برخوردار است، ابراز داشت: مرکز مطالعات راهبردی در سطح ناجا داریم، دانشگاه علوم انتظامی نیز تولید علم و تربیت نیرو را برعهده دارد و سایر بخش های نیز کار پژوهشی و مطالعاتی دارند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب هیچ کدام از کارهای ما بدون پشتیبانی، کار ، تحقیق و پژوهش  انجام نمی شود و شیوه های مشارت دستگاه های دولتی در پیشگیری از وقوع جرم از جمله تحقیقات مطرح در این مرکز بوده  که نتایج خوبی نیز مطرح شده است.

 ۴ هزار واحد گشتی به دوربین لباس و یا عینک مجهز  شوند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا   با بیان اینکه مطابق برنامه قرار است ۴ هزار واحد گشتی به دوربین روی لباس و یا عینک  مجهز  شوند که تاکنون یک هزار و ۷۰۰   مورددر تهران، اصفهان، مشهد، خوزستان، فرودگاه امام به کار گیری می شود.

وی با بیان اینکه بدین ترتیب قاضی با خیال راحت حکم صادر می کند و درصد رعایت حقوق نیروی انتظامی و شهروند ان نیز ارتقا پیدا می کند، بیان داشت: دوربین روی البسه پیش از این وجود داشت و در سری جدید روی عینک تعبیه می شود.

کد خبر 4514651

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس پیشگیری قاچاق کشفیات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی