Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال با اعلام این خبر افزود: شهرستان خلخال یکی از شهرستان‌های موفق استان در تولید گل رز هلندی است بطوریکه همه ساله در این شهرستان تعداد یک میلیون و دویست هزار شاخه گل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته نزدیک به ۵ برابر به میزان ظرفیت تولید واحد‌های پرورش گل رز هلندی در خلخال افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: در حال حاضر تعداد ۴۰ نفر در این واحد‌ها به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و نزدیک به ۸۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این مراکز تولید امرار معاش می‌کنند.

علیزاده گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از تمامی جوانان تحصیل کرده جویای کار در خصوص راه اندازی و گسترش این واحد‌ها حمایت می‌کند و با در اختیار قراردادن وام‌های با بهره بانکی پائین و مشاوره‌های کارشناسی در تمامی مراحل اجرای طرح سعی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت دارد.

وی بیان کرد: این دسته از متقاضیان می‌توانند با مراجعه اولیه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال و یا مراکز خدمات تابعه آن درخواست کتبی خود را ارائه نموده و با تشکیل پرونده گام‌های اولیه در احداث این پروژه‌ها را آغاز نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: شرایط بسیار مساعد آب و هوایی و عدم وزش باد‌های شدید و در نهایت بالا بودن مجموع ضریب حرارت سالانه در بسیاری از مناطق مستعد خلخال باعث شده است تا درطی سال‌های گذشته شاهد رونق تولید در این بخش باشیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای برای پرورش گل رز هلندی فعال است که قطعا در آینده‌ای نزدیک به دلیل موفقیت آمیز بودن این واحد‌ها در تولید و عرضه محصولات خود شاهد افزایش چشمگیری در تولید و گسترش اینگونه واحد‌ها در شهرستان خواهیم بود.
انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل نوسان قیمت پیاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.
وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.
وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.
وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.
گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان