Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@12:01:32 GMT

باید فرصت خدمت به جامعه اسلامی را قدر دانست

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۳۸۶

باید فرصت خدمت به جامعه اسلامی را قدر دانست

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جمع مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین به تفسیر سوره عصر پرداخت و اظهار کرد: خدوند در این سوره مبارکه به عصر سوگند یاد می‌کند و عصر یعنی سوگند به عصر رسول اکرم (ص) است.
وی با بیان اینکه پیغمبر (ص) تحولات بسیار عظیمی در عصر خود به وجود آوردند، تصریح کرد: مردم پیش از پیامبر (ص)، دختران خود را زنده به گور می‌کردند و بخاطر اسب و شتر خود به دیگری فخرفروشی می‌کردند اما با آمدن پیامبر (ص) بت‌پرستی به توحید، زندگی فخر فروشی به علم و حکمت و مسابقه دنیاپرستی به فداکاری، ایثارگری و شهادت طلبی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قزوین به آیه دوم سوره عصر اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند می‌فرماید هر کسی نتواند خود را با تحولات عظیم معنوی پس از ظهور پیامبر (ص) سازگار کند، در خسران و زیان خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در قرآن آمده است خسارتمندترین آدم‌ها کسانی هستند که همه کارها و زحمت‌هایشان در دنیا خلاصه شده است و جوانی‌شان در دنیا گم شد و کسانی که کارشان به اینجا کشیده می‌شود، خودشان حواسشان نیست و گمان می‌کنند موفق هستند.
امام جمعه قزوین همچنین خاطرنشان کرد: پیغمبر (ص) منشأ تحولات بسیار عظیمی بودند و کسانی که نمی‌توانند با این تحولات هماهنگ باشند در خسران خواهند بود.
وی اظهار داشت: خداوند فرمود کسانی که به خدا و قیامت ایمان دارند، عمل صالح انجام می‌دهند، همدیگر را به حق سفارش می‌کنند و یکدیگر را به صبوری و شکیبایی دعوت می‌کنند، جزو خسارت دیده‌ها نیستند.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: هیچ چیز به اندازه عمر آدمی قیمت ندارد و باید تلاش کنیم تا از فرصت‌های پیش رو به نحو شایسته بهره ببریم.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان قزوین انقلاب اسلامی جامعه اسلامی قرآن نماینده ولی فقیه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مطهری صبح چهارشنبه در جمع اعضای شوراهای شهر شبستر رمز موفقیت شورا و شهرداری را وفاق و همدلی دانست و اظهار کرد: فرمانداری نیز به عنوان مجری سیاست‌های دولت و نماینده عالی دولت در شهرستان، همکاری و همراهی مطلوب با این دو نهاد را با هدف افزایش سطح خدمات رفاهی، اجتماعی و عمرانی به مردم در دستور کار دارد.

وی با اشاره به لزوم تعامل شورا و شهرداری با دیگر دستگاه‌های خدمت رسان، افزود: شورای اسلامی شهر نهادی مردمی برای هم اندیشی و برنامه ریزی مناسب و اصولی در جهت توانمندسازی دولت برای خدمت رسانی به مردم است.

مطهری با اشاره به اینکه مردم خواهان برآورده شدن انتظارات و رفع مسائل و مشکلات شهر هستند، ادامه داد: مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر دانسته و در این فرصت محدود در مسیر ارائه خدمات بهتر تلاش کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان شبستر با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم جلب رضایت و خدمت صادقانه به مردم از مهم‌ترین اهداف مدیران دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در کنار تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و مدیران شهرداری، نقش اعضای شورای شهر که مجموعه را در جهت پیشبرد برنامه‌ها و مشکلات یاری می‌نمایند انکار ناپذیر است.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که امیدوارم با تعامل، همدلی و همفکری بتوانیم در جهت رفع مشکلات و معضلات سطح شهر و همچنین پیشرفت پروژه‌های زیر بنایی گام‌های اساسی برداریم، ابراز داشت: باید در مسئولیت‌های محدود خدمت به مردم از شعار زدگی دوری و به معنای واقعی عملگرا بود چرا که در گذر زمان به سرعت مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد.

کد خبر 6087002

دیگر خبرها

  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند