Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- 'نیویورک تایمز مدعی شد که برنامه پیشرفته، کره شمالی برای تسلیحات کشنده بیولوژیک باعت نگرانی کارشناسان شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، امروزه فقط تسلیحات هسته ای، کشنده نیست، تسلیحات بیولوژیک را نباید نادیده گرفت. تنها یک گالن ویروس سیاه زخم می تواند به حیات انسان در زمین خاتمه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق مطالعه منتشر شده از سوی 'موسسه بین المللی مطالعات میدبری' کره شمالی به منظور یاد گرفتن مهارت ها و ساخت تسلیحات بیولوژیک، در حال همکاری با پژوهشگران خارجی است و توانمندی های این کشور در این زمینه به سرعت در حال افزایش است.
'آندره وبر'، مسوول برنامه های دفاعی هسته ای، شیمیایی و بیولوژیک وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در این رابطه گفت، کره شمالی، به استفاده از تسلیحات بیولوژیک نزدیک تر است. این برنامه، پیشرفته، دستکم گرفته شده و با قدرت کشندگی بالاست.
هدف کره شمالی، تهدید به استفاده از عامل میکروبی برای حمله متقابل و جلوگیری از حملات مهاجمان است. در این گزارش امده است شناسایی، رهگیری و مهار تسلیحات بیولوژیک، سخت و دشوار است. البته، در حال حاضر کره شمالی تسلیحات بیولوژیک برای تولید در مقیاس صنعتی ندارد.
'آنتونی کوردزمن'، از مقامات سابق واحد جاسوسی وزارت دفاع آمریکا که در حال حاضر، در مرکز مطالعات راهبردی و اینترنتی فعالیت دارد، می گوید، کره شمالی در زمینه های فنی مورد نیاز برای تولید یک زرادخانه بزرگ میکروبی، گام هایی بزرگ برداشته است.
مقامات اطلاعاتی- جاسوسی آمریکا تا کنون علنا این یافته های کره جنوبی را تایید نکردند.
آساق**1088**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي كارشناسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند

یک نهاد حقوق بشری به بهانه عید «روز سنت پاتریک»، به ریشه ایرلندی جو بایدن اشاره کرد و خواستار توقف کشتار فلسطینیان با تسلیحات آمریکایی شد.

«رئیس‌جمهور بایدن! ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کن». عفو بین‌الملل ضمن بیان این درخواست کشته شدن کودکان و زنان ساکن غزه با تسلیحات آمریکایی را محکوم کرد.

منبع : فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بنر در نیویورک: کریمه برای روسیه است + فیلم
  • ارسال ۳۵ هزار تن سلاح برای اسرائیل از زمان آغاز «طوفان الاقصی»
  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • سند اطلاعاتی آلمان مدعی حمله روسیه به غرب شد
  • برترین شهرهای آمریکا در زمینه حمل‌ونقل سازگار با آب‌وهوا
  • عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند
  • سند اطلاعاتی آلمان مدعی حمله روسیه به غرب طی ۲ سال آینده شد
  • روایت نیویورک‌تایمز از مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • گرامیداشت زنان فلسطینی در میدان تایمز نیویورک
  • توافق غیررسمی ایران و آمریکا احیا می‌شود؟