Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:06:38 GMT

بخش عمده ماموریت های پلیس الکترونیکی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۴۲۰

بخش عمده ماموریت های پلیس الکترونیکی می شود

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: یکی از راهبردهای مهم و اساسی در سال آینده الکترونیکی کردن بخش عمده ماموریت های پلیس در کلانتری و پاسگاه هاست.

به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس در ستاد فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: این راهبرد در سطح 30 هزار کلانتری، پاسگاه، ایستگاه های بازرسی و حفاظت از اماکن اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سالانه بیش از 30 میلیون مراجعه مردمی به کلانتری ها و پاسگاه ها صورت می گیرد گفت: بخشی از خدمات الکترونیک انتظامی از طریق دفاتر پلیس به 10+ انجام می شود.
رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: پلیس درصدد است تا بخش دیگری از خدمات را در قالب مبادله الکترونیکی انجام دهد و تمامی مراجعات در قالب پرونده الکترونیکی در سامانه ثبت شود و هرگونه اطلاع رسانی بدون نیاز به حضور مراجعان از طریق سامانه پیامکی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با این هدف گذاری در سال آینده پنج میلیون مراجعه حضوری به پاسگاه ها و کلانتری ها کاهش خواهد یافت ؛
همچنین پلیس در تلاش است تا با استفاده از فناوری های نو ارتباط با دستگاه قضایی در دادسراها را نیز به شیوه تبادل الکترونیکی انجام دهد.
سردار شرفی افزود: بر این اساس که هر فردی که به عنوان متهم به کلانتری ها وارد می شود در همان مرحله اول، سجل کامل وی در سامانه قابل رویت و ارتباط با دادستان آن منطقه و شهر وارد می شود و دستور هرگونه اقدام شامل امکان داشتن وکیل، خدمات درمانی و یا هر گونه مراقبتی از طریق دستگاه قضایی برای وی صادر می شود.
وی هدف از اجرای این خدمات را افزایش رضایتمندی مردم و همچنین رعایت حقوق متهمان و رضایت نظام قضایی از عملکرد کلانتری ها و پاسگاه ها برشمرد.
رییس پلیس پیشگیری ناجا یادآور شد: از دیگر راهبردها و برنامه های آتی پلیس، حذف بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است که بر این اساس و با تکمیل زیرساخت های لازم در آینده امکان برگزاری دادگاه ها بدون انتقال متهم و بصورت ویدئو کنفرانس فراهم می شود.
وی تصریح کرد: در اولین مرحله این شیوه برای متهمان نیابتی که دارای پرونده در 2 نقطه جغرافیایی هستند اجرا می شود.
سردار شرفی افزود: بر این اساس و با توجه به صرفه بودن این شیوه در کاهش هزینه های نقل و انتقال متهمان، زیرساخت‌های ویدئو کنفرانس در برخی از استان‌ها آماده شده و در سال آینده اجرایی می شود.
وی اجرای سامانه پایش هوشمند را از دیگر اقدامات و برنامه های سال آتی پلیس برشمرد و گفت: این طرح نیز با هدف افزایش رضایتمندی مراجعان صورت می گیرد که بر این اساس رفتار ماموران در کلانتری ها و پاسگاه ها از مراجعه کنندگان نظرسنجی می شود و در صورت نیاز اصلاح اقدامات مورد نیاز انجام می شود.
سردار شرفی در پایان تصریح کرد با اشاره به اینکه 86 درصد کشفیات و بیش از 85 درصد دستگیری ها در حوزه پلیس پیشگیری صورت می گیرد گفت: نصب ۴۰ هزار دوربین نظارتی در کشور در دستور کار پلیس قرار گرفته است و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ دوربین نصب شده است و تا پایان سال آینده، تمامی واحدهای گشتی نیروی انتظامی به دوربین مجهز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشگیری از ناجا به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و همچنین فرمانده انتظامی اصفهان از نمایشگاه کشفیات پلیس در عملیات مرصاد 26 بازدید کرد.
پلیس اصفهان در سالجاری در قالب عملیات مرصاد 26 موفق شد 26 تن مواد مخدر و 940 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کند.
6994/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي پليس پيشگيري اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام گروه سارقان زورگیر در خمین  

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ جودکی گفت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در خصوص وقوع یک فقره زورگیری و سرقت به عنف در یکی از محله‌های شهرستان خمین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ و پلیس آگاهی قرار گرفت.
او افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد در حال قدم زدن در یکی از خیابان‌های شهر بوده که افرادی با خودرو کنار وی ایستاده و این فرد را با زور سوار خودرو می‌کنند و با تهدید، گوشی تلفن و گردنبند طلای مالباخته را به سرقت می‌برند و با پیاده کردن وی از محل متواری می‌شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: در تحقیقات مأموران کلانتری ۱۲ معلم و پلیس آگاهی شهرستان خمین ۴ نفر سارق زور گیر شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان در خمین دستگیر شدند.
سرهنگ جودکی افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به زور گیری از شاکی اعتراف کردند و اموال سرقتی از نامبردگان کشف و به مالباخته برگردانده شد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
او گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • جابجایی اسباب و اثاثیه در تعطیلات نوروز  با مجوز کلانتری
  • اقدامات ماموران کلانتری ۱۱ دراجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی
  • حمله به پاسگاه پلیس پاریس در پی کشته شدن یک جوان
  • اسباب‌کشی در تعطیلات نوروز تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • حمله جوانان خشمگین فرانسوی به پاسگاه پلیس در پاریس
  • برپایی میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات نوروزی در پایانه‌ شهید کلانتری کرج
  • اسباب‌کشی در ایام نوروز مجوز کتبی می خواهد
  • ممنوعیت اسباب‌کشی بدون مجوز در ایام نوروز
  • انهدام گروه سارقان زورگیر در خمین  
  • راهنمای خرید ادویه با کیفیت به صورت عمده