Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی ۹ ماهه امسال برای ۸۲ هزار مددجوی این نهاد فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الله عبدالملکی امروز (۲۶ دی) در نشست خبری با خبرنگاران که در کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: هم اینک یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از بیکاران کشور جزو اقشار محروم جامعه هستند که این تعداد حدود یک سوم کل بیکاران کشور را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه افزود: ۹۰۰ هزار از تعداد بیکاران محروم کشور زیرپوشش کمیته امداد و مابقی زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار ندارند.

 

عبدالملکی، ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد را از مهمترین برنامه های برنامه ششم کمیته امداد برشمرد و گفت: تلاش می شود برای بخش قابل توجهی از بیکاران تحت پوشش اشتغالزایی کنیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت های این نهاد طی گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کمیته امداد از ابتدای تاسیس تا پایان سال ۹۶، یک میلیون و ۵۰۰ هزار طرح اقتصادی و ۳۰ هزار فعالیت کاریابی اجرا کرده که منتج به ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برای محرومان شده است.

 

عبدالملکی افزود: طی چهل سال فعالیت کمیته امداد ۷۰۰ هزار خانوار از خانوارهای تحت حمایت خودکفا و از گردونه حمایتی خارج شده اند.

 

عبدالملکی، رفع فقر مطلق را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در حالی که شاخص فقر مطلق در کشور در سال ۵۶، ۴۶ درصد بوده اما امروز این شاخص به صفر رسیده است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه شورای عالی انقلاب فرهنگی تودیع و معارفه اصفهان شورای شهر تهران نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سفر رئیس جمهور فرصت شغلی کمیته امداد امام خمینی ره انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از ایجاد دو هزار و ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی در بخش تعاون در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال با تشکیل ۵۳ شرکت تعاونی جدید در استان ایجاد شد.

اشرفی افزود: سال ۱۴۰۱، با تشکیل ۴۱ تعاونی هزار و ۴۵۴ فرصت شغلی جدید در استان تشکیل شد.

به گفته وی این تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدمات و پیشرفت و آبادانی روستایی و روستا تعاون تشکیل شده است.

هم اکنون هزار و ۲۶ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است.

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس