Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: اگر در بعضی مواقع آمار پرونده‎های تخلفات اداری به ظاهر زیاد باشد؛ محکومیت‎ها در استان ما در مقایسه با سایر استان‎های کشور پایین است که این امر سلامت اداری را در استان نشان می‎دهد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی در کارگاه آموزشی طرح بازآموزی یافته‎های نظارتی ایران(طرح بینا) اظهار کرد: هنوز نظام اداری و بروکراسی ما فرایندمحور است در حالی که در رویکردهای جدید، نظریه دولت کارآفرین مطرح است که در آن نظام اداری نتیجه‌محور است نه فرایندمحور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: در فضای دولت کارآفرین، اختیارات متناسب با مسئولیت‌ها به مدیران میانی و محلی منتقل و فعالیت‌ها با دامنه اختیارات وسیع‌تر و روان‌تر انجام می‌شود؛ ارزشیابی‌ها نیز بر اساس دستاوردها و نتایج صورت می‎گیرد. 
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: طرح بینا به دنبال دانش مدیریتی است که طی حداقل 40 سال در سیستم نظارتی انباشته شده و اگر از این دانش ارزشمند استفاده شود بسیاری از خطاها کاهش می‎یابد. 
بهبودی در عین حال خاطرنشان ساخت: بهره‎گیری موثر از این دانش ضمنی همچنین به افزایش سلامت اداری، سرعت عمل و بهره‎وری کمک می‌کند و مدیران ما دچار خطاهای ناخواسته نمی‌شوند. 
این اقتصاددان ابراز داشت: یکی از الزامات سلامت اداری وجود نهادهای نظارتی، ابزارهای نظارت، اراده و آگاهی لازم توسط مجریان است که تدوین طرح بینا نشان‎دهنده وجود این آگاهی و اراده است. 
آذربایجان‎شرقی در پایبندی به قوانین و مقررات جزو بهترین‎ها است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بر اساس شناختی که از استان داریم معتقدیم آذربایجان‎شرقی در پایبندی به قوانین و مقررات جزو بهترین‎ها است و اجرای دقیق قوانین جزو خلقیات عمومی ما آذری‌ها است. 
وی افزود: این رویکرد در فرایند فرهنگ اداری و سازمانی ما نهادینه شده و از این‌رو نهادهای نظارتی استان هم با توجه به همین فرهنگ نکته‌سنجی بیشتری دارند و لذا حتی اگر در بعضی مواقع آمار پرونده‎های تخلفات اداری به ظاهر زیاد باشد؛ محکومیت‎های ناشی از تخلفات اداری در استان ما در مقایسه با سایر استان‎های کشور پایین است که این امر سلامت اداری را در آذربایجان‎شرقی نشان می‎دهد. 
بهبودی با بیان اینکه طی سال‎های اخیر در مرحله گذار از پارادایم بودجه‎ریزی بودیم، افزود: نظام بودجه‎ریزی ما در گذشته دولت‎محور بوده و با فرایند کارفرمایی و بهره‎برداری دولت و تأمین نقدی پروژه توسط پیمانکاران اجرا شده و توسط دولت می‌شد؛ در حالی که شرایط فعلی تأمین مالی پروژه‌های دولتی از طریق اسناد خزانه اسلامی انجام می‌گیرد. 
وی در ادامه افزود: در رویکرد جدید باید پروژه‌ها در فرایند مشارکت عمومی – خصوصی انجام شود که در این صورت سرمایه‌گذاران شریک دولت تلقی می‌شوند نه پیمانکار و پروژه‌ها در قالب‌های حقوقی نوین و با استفاده از منابع مالی غیردولتی و توسط بخش خصوصی اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد و یا دولت مأموریت‌های خود را به صورت خرید خدمات انجام می‌دهد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‎های خود یادآور شد: در لایحه بودجه سال 98 حدود 75 درصد بودجه کل کشور مربوط به بودجه نهادها وشرکت‎ها و تنها 25 درصد بودجه عمومی است؛ از این 25 درصد نیز 85 درصد بودجه هزینه‎ای و تنها 15 درصد بودجه تملک دارایی‎های سرمایه‎ای است. 
بهبودی مهمترین تکلیف نظام مدیریتی کشور را در تبصره 19 تعیین تکلیف واگذاری‎ها عنوان و اضافه کرد: از نظام حقوق کشور انتظار داریم بحث واگذاری تبدیل به قانون دائمی و تکلیف همه مسائل در آن روشن شود. 
رسانه‎ها و نمایندگان در انعکاس مطالب به ساحت افکار عمومی دقت کنند!
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به مطالب اخیر یکی از نمایندگان استان در مجلس در خصوص فرایند تنظیم بودجه استانی و برخی اخبار رسانه‎های استان در این زمینه اظهار کرد: این مطالب منطبق بر واقعیت نیستند و لازم است در انعکاس مطالب به ساحت افکار عمومی دقت بیشتری معمول گردد. 
 بهبودی ادامه داد: بطور مثال اینکه گفته می‌شود دستگاه‌های اجرایی استان بودجه ضعیفی به وزارتخانه‌ها پیشنهاد می‌دهند اساساً صحیح نیست؛ چرا که اصلا در فرآیند تهیه بودجه استان‌ها چنین اقدامی پیش‌بینی نشده است تا احیاناً در آن کوتاهی هم بشود. 
وی با بیان اینکه مکررا آمار و اعدادی غیرواقعی راجع به نرخ بیکاری و یا نرخ مشارکت استان توسط برخی اشخاص ارائه می‌شود افزود: کسانی که کمترین آشنایی با نظام آماری کشور دارند می‌دانند مرکز آمار ایران یگانه مرجع آماری کشور است و در استان‌ها صرفاً داده‌ها جمع‌آوری می‌شود و مراحل تلفیق و استنتاج در آن مرکز انجام می‌گیرد و امکانی برای دخل و تصرف در این داده‌ها برای هیچ استانی فراهم نیست. 
بهبودی با اشاره به خبر یکی از نشریات محلی در رابطه با حذف اعتبارات دریاچه ارومیه از بودجه 98 گفت: این نوع تیتر زدن و مطلب منتشر کردن غیر از تشویش افکار عمومی نتیجه دیگری ندارد؛ چرا که اساساً اعتبارات مربوط به احیای دریاچه ارومیه از همان اول و در طی تمام سال‌های گذشته از محل اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه کشور و مواد 10 و 12 تأمین می‌شد؛ در سال‌جاری و آینده نیز به همین طریق تأمین شده و خواهد شد. 
این مسئول با بیان اینکه اگر این واقعیت‌ها صادقانه و بدرستی تبیین شود، دیگر نیازی به استعفا و یا استغفار نخواهد بود افزود: لازم نیست توپ را به زمین یکدیگر بیاندازیم؛ بلکه آنچه لازم است تدبیر و همدلی است.   وی در ادامه اذعان داشت: امروز سند آمایش و نیز سند تدبیر توسعه استان به لطف الهی تدوین و تنظیم و در طی آن تمام رویکردها و اولویت‌های استان شناسایی و معرفی شده و اگر همه دست به دست هم بدهیم با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانیم گام‌های بزرگی در مسیر توسعه استان برداریم. 
لازم به ذکر است کارگاه آموزشی طرح بازآموزی یافته‎های نظارتی ایران(طرح بینا) از طریق «آموزش تحلیلی- کاربردی مقررات مالی و محاسباتی» با همکاری و مشارکت دیوان محاسبات، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان برگزار شد. 
هدف از برگزاری این دوره تبیین دامنه مسوولیت مدیران اجرایی و مالی در تصمیمات مالی، شناخت تکالیف، مجوزها و ممنوعیت‎های مندرج در قوانین مالی و محاسباتی عنوان شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی تملک دارایی دستگاه های اجرایی استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی سرمایه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت

صادق نامدار ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور
  • انعکاس راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق از شبکه آذربایجان غربی