Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاصد گردشگری بیشماری در سرتاسر دنیا وجود دارند که در این میان هر ساله همه آنها نهایت تلاش خود را می کنند تا در زمینه گردشگری مقام بهتری را کسب کند. از این رو تعدادی از آنها در لیست بهترین مقاصد گردشگری در دنیا جای دارند. گردشگران و توریست ها این شهرها و کشورها را انتخاب می کنند بنابراین رضایت آنها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا در آسیا قرار دارند و هرساله میزبان گردشگران و توریست های بیشمار و بسیار زیادی هستند. امروز باهم به معروف ترین مقاصد گردشگری محبوب در آسیا نگاهی می اندازیم. با ما همراه باشید.

کشور هزار رنگ و بو و مزه، هند

هند یا همان هندوستان کشوری در جنوب آسیا و پایتخت آن دهلی نو است. هند هفتمین کشور پهناور جهان و دومین کشور پرجمعیت جهان بعد از چین است. مهمترین شهر های هند: بمبئی، دهلی، کلکته، مدرس، بنگلور، حیدرآباد، آگرا، میسور، جیپور، گوا، پونا، بوپال، تریواندروم، سورات و کانپور هستند.

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بهترین شهر هند برای سفر کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تنوع و جاذبه های هندوستان در شهرهای توریستی هند آنقدر زیاد است که شما به سختی می توانید از دیدن یک شهر چشم پوشی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که با تور هند (تور ارزان دهلی، تور لحظه آخری آگرا و تور ارزان قیمت جیپور) و انتخاب تور های ترکیبی مانند تور هند، تور دهلی، تور آگرا، تور جیپور، تور بمبئی و... اقدام به سفر نمایید.

آب و هوای هند به دلیل پهناوری کشور، متغیر است ولیکن در کل در هند شاهد آب و هوای نسبتاً گرم و مرطوبی هستیم. میزان شرجی بودن هوا در فصول گرم سال بیشتر می شود. در هند باران های موسمی در فصل های گرم سال رخ می دهد. باران های گرم و سیل آسایی که در این مدت می بارد، می تواند زندگی مردم را مختل کند اما سیستم های مدرنی فراهم کرده اند تا در شهرهای توریستی این اتفاق رخ ندهد. برای علاقمند به آفتاب و گرما و تفریحات ساحلی هند می تواند مقصد بسیار مناسبی باشد.در کل آب و هوای هند با توجه به نزدیکی به خط استوا، گرم و استوایی است و به ندرت شاهد سرما در این کشور هستیم. 

چنانچه تمایل دارید از سکوت و آرامش بیشتری در سفر خود به هند بهره ببرید، بهترین زمان سفر به هند برای شما می تواند زمان های کم گردشگر و در اصطلاح Low-Season باشد. اما اگر دوست دارید تعطیلات خود را در زیبایی های هند سپری کنید و یا در زمان برگزاری جشن ها در هند حضور داشته باشید، با هزینه کمی بیشتر می توانید بهترین تعطیلات خود را در هند سپری نمایید. همچنین برای اطلاع از تاریخ های خاص و جشنواره های بیشتر هند به وبسایت آرزوی آسمان آبی مراجعه نمایید.

سفر به هر شهر یا کشوری بدون تجربه طعم و فرهنگ غذایی آن منطقه کامل نمی شود. هند سرزمین رنگ ها و طعم ها در سرتاسر کره خاکی معروف است و غذاهای هندی شهرت بسیار زیادی دارند. غذاهای هندی به قدری دارای ادویه جات مختلف است که با خوردن غذاهای هندی گویی به دریای ادویه جات شیرجه زده ای. علاوه بر ادویه ها و طعم دهنده ها از ترشی جات هم به وفور در غذاهای هندی استفاده می شود. البته آنها را در خارج و در کنار غذا سرو می کنند. با وجود اینکه در کل دنیا خورد و خوراک هندی با طعم تند شناخته شده است، ولیکن مردم هر گوشه از هند دارای یک ذائقه خاص هستند، به طور مثال در منطقه ای مردم غذا را با طعم بسیار شیرین ترجیح می دهند. با وجود این همه تنوع باید در سفر خود به هند حتماً یک بار هم که شده طعم لذیذ غذاهای هندی را بچشید.

اگر به هر یک از مراکز خرید جیپور، مراکز خرید در اگرا یا مراکز خرید دهلی مراجعه کنید شک نکنید که دست خالی از آنجا بیرون نخواهید آمد. سفر به هندوستان یعنی خریدهای رنگارنگ و متنوع که باب سلیقه هر کسی باشد.

ادویه هندوستان معروف‌ترین سوغات این کشور است. بازار خاری بائولی دهلی از مشهورترین بازارهای ادویه، و در بخش قدیمی این شهر است.

جواهرات، فرش و انواع زیرانداز، روسری‌های رنگارنگ، سنگ‌های با ارزش و لباس‌های ابریشمی و نقره‌ را از مرکز خرید دیلی هات دهلی نو میتوانید تهیه کنید.

خیابان پاهار گنج در محله مرکزی دهلی نو شامل مغازه های متعددی است و قیمت اجناس در هند با توجه به محلی که از آن خرید می کنید متفاوت خواهد بود.

آژانس آرزوی آسمان آبی تور هند ویژه سال نو میلادی 2019 و همچنین تور هند نوروز 98 را با کمترین هزینه و بیشترین امکانات به مسافران خود ارائه می دهد تا علاقمندان سفر به هند بتوانند تعطیلاتی رویایی و بسیار عالی را در سال نو تجربه نمایند. تعطیلات و جشن های ویژه خود در تور ارزان هند ویژه سال نو را به آرزوی آسمان آبی بسپارید تا با خیالی راحت و آسوده به خلق خاطراتی بی نظیر بپردازید. 

کشور چند فرهنگی و بسیار زیبا، مالزی

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور است، مذهب بیشتر افراد اسلام و زبان رسمی این کشور مالایی است اما نگران نباشید اکثر این مردم به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی، چینی وهندی تشکیل شده‌ است. تور لحظه آخری مالزی (تورهای ارزان کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی) یکی از مقصدهای سفر گردشگران از سرتاسر دنیا می باشد که می توانید با انتخاب مجری مستقیم تورهای لحظه آخری و ارزان قیمت مالزی (تورهای کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی)، سفر خوشی را به این کشور داشته باشید و از دیدن جاذبه های توریستی آن لذت ببرید. به علت استقبال زیاد بازدید کنندگان از شهرهای دیدنی مالزی مانند: کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی،  اکثر آژانس های مسافرتی تورهای این کشور را به صورت ترکیبی، مانند: تور کوالالامپور و لنکاوی و کوالالامپور و پنانگ ارائه می نمایند که بازدید از هر کدام از آنها می تواند لذت بخش باشد. به خاطر نزدیکی کشور مالزی به کشور سنگاپور، یکی از محبوب ترین تورهای ترکیبی مالزی تور ترکیبی کوالالامپور و سنگاپور می باشد.

مالزی در شرق آسیا و تقریباً در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است از این رو آب و هوای مالزی گرم و استوایی است و به دلیل قرار داشتن در کنار دریا هوای شرجی دارد. مالزی در تمام فصول سال دارای آب و هوایی مشابه با چند درجه اختلاف دما می باشد و به طور کلی درجه حرارت بالایی دارد. در این کشور بارندگی های موسمی رخ می دهد. بارندگی های موسمی در فصول گرم سال رخ می دهند و به اندازه ای شدید هستند که می توانند در چند ثانیه تمام وجود شما را خیس کنند. در نظر داشته باشید که اگر در فصول گرم سال به مالزی سفر کردید، چتر با خود داشته باشید. البته بارندگی در بقیه طول سال هم رخ می دهد ولیکن شدت و مقدار آن بسیار کمتر از فصول گرم سال است. دمای هوای مالزی بین 21 الی 32 درجه متغیر است. اغلب ماه های دسامبر تا فوریه خنک ترین ماه های سال هستند ولیکن اختلاف دمای این ماه ها با دیگر ماه های سال نهایتاً 2 الی 3 درجه می باشد. ماه های مارس تا آوریل گرمترین ماه های سال هستند.

مالزی از نظر آب و هوایی دارای یک فصل می باشد. بنابر این از بابت آب و هوا برای سفر به مالزی زمان خاصی نمی توان نام برد که برای سفر مناسب نباشد. در زمان تعطیلات و جشنواره های خاص مالزی قیمت ها کمی بالاتر می روند ولیکن بهترین زمان برای سفر به مالزی محسوب می شوند چرا که جشنواره ها و تعطیلات در سطح کشور مالزی باعث تفریحات بیشتر و رویدادهای فوق العاده ای می شوند. چنانچه با تور اررزان مالزی به این کشور زیبا و سرسبز سفر می کنید هم در نظر داشته باشید که در فصل گرم و مواقعی که جشنواره ای در مالزی نیست، می توانید از مراکز دیدنی و مراکز تفریحی ارزان تر استفاده نمایید. بنابر این از هر نظری که بخواهید، برای سفر به مالزی زمان مناسبی می باشد.

رژیم غذایی هند و مالزی و چین سه رژیم غذایی اصلی در مالزی به شمار می رود و ادغام آنها باعث می شود که مسافران و توریست هایی که از سرتاسر جهان به این کشور فوق العاده سفر می کنند، از تنوع و عطر و طعم بی نظیر غذاها متحیر شوند. تجربه سفر به مالزی بدون چشیدن طعم غذاهایی که عطر و بویشان تمام فضا را پر کرده، ناتمام خواهد ماند. در بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرق آسیا برنج به عنوان یک مواد اصلی در سبد خرید آنان قرار می گیرد، در کشور مالزی هم در هر وعده نهار و شام از برنج استفاده می کنند. غذا خوردن در مالزی همانند تهیه غذا به صورت گروهی انجام می شود. از آنجایی که مالزی کشوری ساحلی می باشد، غذاهای دریایی طرفداران بسیار زیادی در این کشور دارد. مواد غذایی تازه و طبیعی به کیفیت غذا در مالزی بسیار کمک می کند.

خرید در مالزی یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین کارهایی است که می‌توانید از انجام آن لذت ببرید. مراکز خرید مالزی بسیار متنوع است . از مغازه های لوکس و گران قیمت تا بازارچه های کوچک محلی برای هر بودجه‌ ای کالایی  قابل عرضه دارند.

یکی از سه رویداد مهم در مالزی جشنواره خرید مالزی (Malaysia Mega Sale) یعنی فصل حراج در مالزی است. بازارهای خرده فروشی، مراکز خرید و فروشگاه ها به صورت گسترده اقدام به فروش محصولات خود می کنند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که از مالزی چی بخریم؟ باید بگوییم که قیمت لباس در مالزی بسیار مناسب است.

نام مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور که بسیار هم شهرت دارد مرکز خرید سوریا کی ال سی سی  (Suria KLCC)  واقع در طبقه همکف یکی از برج‌ها است، مرکز خرید پاویلیون  (Pavilion)، بازار مرکزی و... از نمونه های این مراکز خرید مالزی می باشند.

آژانس آرزوی آسمان آبی تور مالزی ویژه سال نو میلادی 2019 و همچنین تور مالزی نوروز 98 را با کمترین هزینه و بیشترین امکانات به مسافران خود ارائه می دهد تا علاقمندان سفر به مالزی بتوانند تعطیلاتی رویایی و بسیار عالی را در سال نو تجربه نمایند. تعطیلات و جشن های ویژه خود در تور مالزی ویژه بهار را به آرزوی آسمان آبی بسپارید تا با خیالی راحت و آسوده به خلق خاطراتی بی نظیر بپردازید.

کشوری با بهترین سواحل و بهترین تفریحات، تایلند

تایلند نام کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع شده و در جنوب شرقی آسیا می باشد. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه می باشد. زبان رسمی این کشور، تایلندی است. پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن، بانکوک می باشد و حدوداً 95% مذهب مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی گرفته شده از دو کلمه THI و LAND است که به معنی سرزمین حوری نیز است.

معابد بودایی بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ مردم کشور تایلند می باشد که البته نقش به سزایی در صنعت گردشگری نیز ایفا می کنند. علاوه بر این، تایلند به دلیل جزایر پر تعداد با سواحل شنی بسیار جذاب و شن های طلایی رنگش و همینطور غذاهای خیابانی شهرت جهانی دارد.

بانکوک، پوکت و پاتایا و استان کرابی، مهمترین و بهترین مقصدهای سفری تایلند هستند که در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی بهره مند هستند. بهتر است زمان سفرتان به تور تایلند را گونه ای برنامه ریزی کنید که در زمان جشنواره ها و فستیوال های جذاب کشور، در آنجا باشید.

با وجود نزدیک بودن به خط استوا، تایلند در تمام طول سال، دارای آب و هوای گرم و مرطوب، با درجه حرارتی نسبتاً ثابت می باشد. فصل های خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می انجامد، ولیکن در طول ماه های بارانی، رگبار عصرگاهی به جای بارش های مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی به شمار می رود. آب و هوای تایلند به دلیل قرار گیری در نزدیکی خط استوا، گرم و استوایی است. بارش باران های گرم نیز از جذابت های تایلند به شمار می رود. برای علاقمند به نقاط گرمسیری، تایلند یکی از بهترین مقاصد محسوب می شود.

می توان با قاطعیت گفت که هیچ زمان نا مناسبی برای رفتن به کشور تایلند وجود ندارد و در تمامی فصول سال، برای گردشگران و توریست ها جذابیت دارد. ولیکن اگر که به دنبال این هستید که بهترین زمان سفر به تایلند برای گشت و گذار و تفریح را بدانید، می توان گفت که ماه ژانویه (12دی الی 12 بهمن) بهترین زمان ممکن است. در این مدت زمان، هوای کل کشور خوب و متعادل می باشد. احتمال کمی وجود دارد که بارانی بیاید. آب و هوای خنک در شمال کشور سبب می شود تا شرایط جوی مناسبی به وجود بیاید و همچنین تمام سواحل جنوبی کشور از گرمای آفتاب لذت ببرند.

بی شک تعریف غذاهای خوش طعم و لذیذ تایلندی شنیده اید و تقریباً در اکثر شهرهای بزرگ دنیا دست کم می توان یک رستوران تایلندی یافت ولیکن صرف غذاهای تایلند در این کشور تجربه ای فراموش نشدنی و بسیار جذاب است و تجربه ای بسیار متفاوت به شمار می رود. ترکیب مزه های مختلف شیرین، شور، تند و ترش که در غذاهای تایلندی وجود دارد، در هیچ نمونه دیگری وجود ندارد و در میان هیچ کدام از غذاها به اندازه سوپ معروف تام یام (Tom Yam) جالب توجه نیست.

فروشگاه های خیابانی در سراسر شهر بانکوک منبع بسیار مناسبی و خوبی برای خریداری سوغاتی های ارزان و در عین حال جالب هستند. اگرچه در تایلند محصولات بسیار خوبی برای خرید و سوغات وجود دارد و برای بینندگان و خریداران بسیار جذاب هستند، اما مهمترین نکته ای که باید بسیار توجه کنید این است که در هنگام خرید کاملاً باید مراقب باشید، چرا که به همان میزان که اجناس زیبا و عالی وجود دارد، چندین برابر نیز اجناس تقلبی و فیک وجود دارد که به جای جنس مرغوب و اصلی به مسافران فروخته می شود.

از سوغاتی های بسیار معروف تایلند می توان به ظروف مخصوص تایلند، شیرینی خائو لام تایلندی، ابریشم و کتان تایلندی، جواهرات تایلند، فیل ها و مجسمه های بودا تایلند و ادویه تایلندی اشاره کرد. بهترین و معروف ترین مراکز خرید تایلند عبارتند از: مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک، مرکز خرید سیام سنتر بانکوک، مرکز خرید سیام دیسکاوری بانکوک، مرکز خرید پلاتینوم بانکوک، مرکز خرید فورچون تاون بانکوک، مرکز خرید ام کاتیر بانکوک، مرکز خرید آمارین پلازا بانکوک، مرکز خرید سنترال امبسی بانکوک و مرکز خرید ام بی کی بانکوک.

آژانس آرزوی آسمان آبی تور تایلند ویژه سال نو میلادی 2019 و همچنین تور تایلند نوروز 98 را با کمترین هزینه و بیشترین امکانات به مسافران خود ارائه می دهد تا علاقمندان سفر به تایلند بتوانند تعطیلاتی رویایی و بسیار عالی را در سال نو تجربه نمایند. تعطیلات و جشن های ویژه خود در تور ارزان تایلند ویژه سال نو را به آرزوی آسمان آبی بسپارید تا با خیالی راحت و آسوده به خلق خاطراتی بی نظیر بپردازید.  

 

شهری گرم و آرام در سواحل مدیترانه، آنتالیا

در تور آنتالیا سفری دلچسب به شهر تفریحی آنتالیا کشور ترکیه که دارای بنادری مملو از قایق و کشتی های تفریحی، سواحلی  همراه با هتل های بزرگ می باشد را شروع خواهید کرد. آنتالیا دروازه ای به سمت جنوب قسمت مدیترانه ای ترکیه است که به دلیل داشتن آب های آبی رنگ به نام سواحل فیروزه ای شناخته می شوند و سالانه در فصول مختلف این جاذبه گردشگری آنتالیا هزاران توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می کند و به همین دلیل آژانس مسافرتی آسمان آبی با ارائه پکیج های تور آنتالیا، تورهای لحظه آخری آنتالیا و بلیط هواپیما به آنتالیا، سفر به شهر آنتالیا ترکیه را راحتتر و به صرفه تر از گذشته کرده است.

هزینه سفر به آنتالیا معمولا به صرفه و معقول است. بلیط هواپیما آنتالیا با قیمت‌ مناسب از ایرلاین های مختلف ارایه شده است هتل های بسیاری هم هستند که خدمات خوبی را با قیمت های مناسب به مسافران تور آنتالیا ارایه می کنند. پروازهای خارجی به آنتالیا توسط ایرلاین های بسیاری مانند قشم ایر، ماهان، اطلس و...  انجام می شود که با توجه به زمان سفر شما متفاوت خواهد بود. قیمت تور آنتالیا نوروز 98 با توجه به نوع هتل، نوع ایرلاین و خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود. بنابر این می توانید با همکاران ما در آژانس آسمان آبی تماس بگیرید تا بهترین انتخاب را برای خود و همراهانتان داشته باشید.

آنتالیا در تمام فصل های سال دارای توریست و گردشگران از سرتاسر دنیا است. آنتالیا اکثر فصول سال آفتابی است و آب و هوای آنتالیا گرم و معتدل می باشد و این امر برای بسیاری از گردشگران لذت بخش می باشد چرا که می توانند از تفریحات آبی آنتالیا نهایت استفاده را بکنند. آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای است که دارای تابستان های آفتابی و زمستان های معتدل است. از اواسط فروردین ماه تا آبان ماه می توانید شنا کنید. بارش باران هم در آنتالیا به فصل های پاییز و زمستان اختصاص دارد.

شهر آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در سواحل جنوبی کشور ترکیه، بین آب های گرم دریای مدیترانه و کوهستان توروس از وزش بادهایی که از نواحی شمالی می وزند در امان است و به همین دلیل شهر آنتالیا در تمام طول سال دارای آب و هوایی گرم و مطبوع می باشد. شهر آنتالیا دارای تابستان های گرم و آفتابی می باشد که در گرمترین حالت دمای هوا به 34 درجه سانتی گراد میرسد و همراه با 12 ساعت تابش خورشید می باشد. بهترین زمان برای سفر به آنتالیا ترکیه از ماه سپتامبر تا اواسط ماه دسامبر (شهریور ماه الی اواخر پاییز) است که بیشتر توریست ها در این بازه زمانی به آنتالیا سفر می کنند همچنین در این مدت زمانی از آفرها و تخفیف های استثنایی برخوردار شوید و به دلیل اینکه کوهستان توروس مانع از ورود بادهای سرد به شهر آنتالیا می شود، شهر آنتالیا در بیشتر ایام سال دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی می باشد که همین موضوع باعث می شود تا گردشگران بسیاری از سراسر دنیا در تمام فصول به آنتالیا مسافرت کنند.

سفر به هر شهر یا کشوری بدون تجربه طعم و فرهنگ غذایی آن منطقه کامل نمی شود. در طول سال های گذشته شهر آنتالیا پیشرفت بسیار زیادی در حوزه گردشگری ترکیه داشته است و به یکی از مراکز جذب گردشگری مهم و برتر دنیا شناخته شده است. از این رو رستوران های این شهر نیز سعی دارند تا منوی متنوعی از تمامی سلیقه ها ذائقه های مختلف تمام دنیا را به گردشگران ارائه دهند. از آنجایی که آنتالیا یک شهر ساحلی می باشد، محصولات دریایی تازه در آن بسیار طرفدار دارد. مواد اولیه تازه و بسیار عالی باعث می شود تا غذاهای با کیفیتی را به مردم ارائه دهند. خورد و خوراک آنتالیا بسیار شبیه به ایران است، از این رو برای میل کردن غذا مشکلی نخواهید داشت.

شهر آنتالیا دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی برای تمامی مسافران و توریست ها می باشد. اگر به بازدید از آثار تاریخی و باستانی علاقمند می باشید آنتالیا دارای تعداد زیادی اماکن تاریخی و موزه های تاریخی مانند موزه باستان شناسی آنتالیا می باشد اما اگر به دنبال خرید و بازدید از مراکز فروش می باشید خبر خوشحال کننده این است که شهر آنتالیا دارای تعداد بسیار زیادی از مراکز خرید لوکس و مدرن می باشد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آب و هوا جاذبه های گردشگری خوراک کوهستان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جاده محبوب شمالی یک طرفه شد/ادامه محدودیت تا تخلیه بار ترافیکی

به گزارش خبرآنلاین،سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه کشور درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور گفت: در کل کشور شاهد تردد پرحجم هستیم ولی در محورهای شمالی تردد سنگین و نیمه سنگین است.

مهر در خبری نوشت:وی افزود: به دلیل حجم زیاد تردد در جاده‌های شمالی از ساعت ۱۳ امروز از مرزن آباد به سمت تهران مسدود کردیم این محدودیت تردد تا تخلیه بار ترافیکی ادامه دارد.

سردار مؤمنی گفت: با توجه به موج بازگشت مسافران بر اساس به شرایط جاده محدودیت اعلام می‌کنیم.

رئیس پلیس راه کشور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۵۴۹ نفر جان باختن با توجه به اینکه برخی در بیمارستان بستری هستند احتمال دارد بیشتر هم شود.

وی ادامه داد: ۳۴۰ میلیون تردد در محورهای کشور ثبت شده است که بیشترین آن ۷ فرودین ماه بود که بیش از ۲۹ میلیون تردد داشتیم.

وی گفت: خستگی و خواب آلودگی عدم توجه به جلو از دلایل اصلی تصادفات است همچنین ۴۴ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو است.

سردار مؤمنی گفت: ۳۰ درصد تصادفات به علت واژگونی است که به دلیل خستگی و خواب آلودگی اتفاق می‌افتد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888686

دیگر خبرها

  • ورود مسافران نوروزی به این منطقه گردشگری محبوب ممنوع شد
  • مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود
  • این جاده محبوب شمالی یک طرفه شد/ادامه محدودیت تا تخلیه بار ترافیکی
  • همدان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور
  • ۱۰ مرکز اقامتی مهم تبریز را بیشتر بشناسیم + آدرس
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • برگزاری آزمون درجه داوری آسیایی کاراته در کشور ازبکستان
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۷ فروردین ۱۴۰۳/ بودجه مورد نیاز برای خرید بهترین میان‌رده بازار
  • سال موفق ووشو با کسب ۵۰ مدال/ بازی‌های آسیایی اوج درخشش بود
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم