Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت 29 دی ماه، روز هوای پاک، افزود: با اجرای این طرح مطالعاتی، زمینه های پایه ای آلودگی هوای قم مشخص می شود و مسئولان استان با درصد دقت بالایی می توانند برای رفع آن اقدام کنند.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین راهبردهای اداره کل حفاظت محیط زیست قم، پایش مستمر وضعیت هوای استان و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آلودگی های شیمیایی و گرد و خاک موجود در آن است که در این زمینه از تمام ظرفیت های موجود به ویژه رسانه ها و تشکل های مردم نهاد برای آگاهی بخشی عمومی به شهروندان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در همین رابطه همایش بزرگداشت روز هوای پاک در قم روز شنبه بیست و نهم دی ماه با حضور استاندار در سالن همایش های شهرداری قم برگزار خواهد شد.
موسوی همچنین در خصوص اهمیت کیفیت سوخت خودروها در بهبود شاخص های پاکی هوا، گفت: به منظور کاهش آلودگی های شیمیایی در هوای قم، تمام جایگاه های سوخت رسان استان تا پایان سال به بنزین با کیفیت یورو چهار مجهز می شوند.
وی بیان کرد: استفاده از دستگاه های سنجش آلودگی هوا که به صورت آنلاین وضعیت هوای قم را رصد می کنند نیز در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: در این مدت از میان 659 درخواست تاسیس و بهره برداری واحد صنعتی با 17 درخواست مخالفت و برای بقیه واحد ها با لحاظ شرایط زیست محیطی مجوزهای لازم صادر شد.
موسوی ادامه داد: همچنین یکهزار سرکشی از واحدهای صنعتی استان به عمل آمد و از 204 واحد نیز نمونه برداری برای بررسی سطح آلاینده های صنعتی انجام گردید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: براساس قانون مسئولیت تشخیص صنایع آلاینده را برعهده داریم که با استفاده از شیوه نامه ای مشخص واحدهای صنعتی استان را بررسی و واحدهای آلاینده را به مراجع قانونی معرفی می کنیم.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت به 172 تخلف در حوزه محیط زیست جانوری رسیدگی شد و 48 متخلف شناسایی و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.
وی ادامه داد: آزادسازی سه هزار و 637 جانور از نوع عقرب و سایر جانوارن شکاری و وحشی در زیستگاه های اصلی از دیگر فعالیت های این اداره کل در این مدت بود.
موسوی گفت: در همین رابطه 9 قبضه سلاح از شکارچیان کشف و ضبط و از تخریب یک و نیم هکتار از اراضی تحت کنترل اداره کل حفاظت محیط زیست استان، جلوگیری شد.
وی ادامه داد: در زمینه حقوقی نیز برای 49 واحد صنعتی استان پرونده تشکیل شد که 14 مورد آن در حال رسیدگی می باشد و بقیه مختومه شده است.
وی همچنین در خصوص موضوع مشاهده شماری از حیوانات وحشی به بخش هایی از شهر قم گفت: موضوع ورود حیوانات وحشی به زیستگاه انسانی مطلب تازه ای نیست اما اداره کل محیط زیست به دلیل حساسیت موجوع آن را به دقت دنبال می کند و یگان حفاظت این اداره کل آمادگی دارد تا به صورت شبانه روزی به گزارش های مردمی در این زمینه رسیدگی نماید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: مشاهده دو گرگ در محدوده شهرک مهدیه قم مورد توجه این نهاد بوده و گشت حفاظت محیط زیست در منطقه حاضر و بررسی های لازم را انجام داده است.
وی با اشاره به این که حضور حیوانات در مناطق شهری بیشتر به منظور تغذیه صورت می گیرد، افزود: شهروندان در صورت مشاهده این جانواران باید از هرگونه اقدامی که موجب تحریک آنان می شود پرهیز و مورد مشاهده شده را به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا ماموران این نهاد با استفاده از سلاح های بیهوشی و سایر امکانات خود، جانور مشاهده شده را از منطقه دور کنند.
وی همچنین پیرامون موضوع ورود باطری های فرسوده به استان قم برای بازیافت سرب نیز گفت: در طول سال های اخیر برای ساماندهی این واحدها و تجهیز آنان به امکانات سنجش و کنترل آلودگی اقدامات گسترده ای انجام شده است.
موسوی افزود: باید نسبت به وضعیت این واحدها حساس باشیم اما نیازی به ایجاد نگرانی نیست، چرا که اکنون 10 واحد بازیافت سرب در قم تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستند و وضعیت فنی این واحدها به صورت مستمر رصد می شود.
وی در پایان جلسه با اشاره به این که هیچ گونه تقابلی میان اقتصاد و محیط زیست وجود ندارد گفت: برداشت ما این است که اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی ارتباط مستقیم با رعایت مولفه های محیط زیستی دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: شکوفایی ظرفیت اقتصادی استان در حوزه گردشگری محقق می شود و افزایش واحدهای صنعتی در قم به خصوص واحدهای پر آب بر با محیط زیست به هیچ عنوان همخوانی ندارد.
7405/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بنزین قانون قم کشف و ضبط گرد و خاک جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰٪ افزایش یافته است .

حجت آذریار افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است .

وی  بیان کرد : بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این اب ها  در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت