Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگارمهر، محمود روشندل ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی  اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری در  کشور اختصاص یافت که ۲۶۴ میلیارد ریال آن سهم خراسان رضوی است و هم اینک با استفاده از همین اعتبار علمیات آبخیزداری ۶۴ حوزه آبخیز در سطح ۲۸ شهرستان استان خراسان رضوی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:این استان از نظر تعداد پروژه اجرایی از محل اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی رتبه نخست را در کشور دارد و بر مبنای برنامه ریزی انجام شده اجرای این تعداد پروژه تا پایان سال به پایان می رسد وهم اکنون این طرحهای آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت کرده است.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد:در این چارچوب ۴۱ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی به خراسان رضوی از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات بیولوژیکی از جمله طرح درختکاری در مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

وی گفت:هدف از اجرای این پروژه ها و طرحها کنترل سیل و رسوب، کمک به تغذیه منابع آبی پایین دست و جلوگیری از تخریب تاسیسات، زمینهای کشاورزی و باغها، تقویت پوشش گیاهی مراتع، فراهم شدن زمینه اشتغال در مراکز روستایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

روشندل تصریح کرد:خراسان رضوی منطقه ای خشک و نیمه خشک است زیرا ۷۵ درصد وسعت آن در اقلیم بیابانی یعنی خشک، نیمه خشک و فراخشک قرار دارد ویک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۵۱۱ هکتار از زمینهای این استان نیز در مناطق بیابانی متاثر از کانونهای فرسایش بادی قرار دارد که شامل حدود ۳۰ درصد از وسعت آن است.

وی تاکید کرد: آبخیزداری در سالهای پرباران نقش کنترل سیل و جلوگیری از خسارت را دارد و در زمان خشکسالی نیز آبخیزداری نقش استحصال آب را ایفا می کند.

کد خبر 4514847

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه آبخیزداری خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی و در راستای نهضت ملی توسعه فضای ورزشی دانش آموزی، سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور در ناحیه یک آموزش و پرورش افتتاح شد.

این طرح ورزشی در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و هزینه ۳۵۰ میلیون تومان آماده سازی شده است.

سالن ورزشی هنرستان نور که برای اجرای کلاس درس تربیت بدنی و برنامه‌های استعدادیابی حوزه ورزش آموزش و پرورش طراحی شده است، سی و پنجمین پروژه استان قم در قالب طرح شهید سلیمانی است.

در حاشیه افتتاح این سالن از دانش آموزان برتر هنرستان نور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۵ مجموعه ورزشی ویژه زنان تا پایان اردیبهشت ماه
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود