Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدی، بازخوانی اتفاقات در برهه‌های حساسی همچون سال ۷۸ آن هم با حضور هر دو طرف ماجرا و در شرایط کاملاً برابر را مچ گیری نامیده و مدعی شده است که مناظراتی شبیه آقایان زاکانی و تاجزاده نباید تکرار شود.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** عباس عبدی: مناظره‌ها را ادامه ندهید، نباید گذشته را شخم بزنیم!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «تقابل فکری یا تعامل علمی» نوشت: «دوست عزیز آقای مصطفی تاجزاده که در سال ۷۸ معاون سیاسی وزارت کشور بود و آقای دکتر علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای پیشین مجلس روز سه شنبه درباره برخی مسائل مهم سیاسی کشور به ویژه ماجرای کوی دانشگاه در تیرماه ۷۸ با یکدیگر به مناظره نشستند که با توجه به مسائل مطرح شده در این نشست، طبعاً بازتابی گسترده به همراه خواهد داشت».

عبدی در ادامه نوشت: «چنین گفت و گوهایی در عمل مچ گیری از یکدیگر و متهم کردن طرف مقابل است. در نتیجه مخل نگاه مثبت به آینده است؛ البته این گفته به آن معنا نیست که ما در مورد اتفاقات گذشته فکر نکرده و صحبت نکنیم؛ بلکه اتفاقاً باید در مورد گذشته با رویکردی تاریخی فکر کنیم و سخن بگوییم؛ اما اگر قرار بر بازتولید گذشته باشد و خروجی آن نوعی پرونده سازی علیه یکدیگر باشد، این اقدام نتایج منفی به همراه خواهد داشت».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر بخواهیم وقایع ۷۸ را با رویکردی بی طرف و عادلانه بررسی کنیم، باید به یک طرف ثالث رجوع کنیم؛ بنابراین به عقیده من برگزاری مناظره‌هایی از این دست، پوست خربزه‌ای است که بعضاً رسانه‌ها زیر پای سیاسیون می‌اندازند زیرا رسانه‌ها برای تیراژ نیز به خوراک نیاز دارند و خوراک رسانه‌ها در مطرح کردن چنین موضوعاتی است؛ حتی اگر در این مورد رسانه نقشی نداشته باشد. البته به هیچ عنوان قصد ندارم دوستان رسانه‌ای را محکوم کنم، آن‌ها کار خود را می‌کنند اما معتقدم ادامه این رویه در آینده، نه به نفع کشور خواهد بود و نه به نفع جامعه و جناح‌ها…مشابه چنین اتفاقی در روزهای گذشته در مورد مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی نیز رخ داد...چنین مباحثی آن هم در شرایطی که اساساً مسئله امروز جامعه این مسائل نیست، فایده چندانی ندارد. متاسفانه امروز با مسائل مهم بسیاری در حوزه‌های مختلف روبرو هستیم و با وجود چنین شرایط سیاسی، فرصت مناسبی برای پرداختن به این قبیل مسائل نیست.»

ژست «دانستن حق مردم است» همیشه به قیافه اصلاح طلبان زار می زند. عباس عبدی، بازخوانی اتفاقات در برهه‌های حساسی همچون سال ۷۸ آن هم با حضور هر دو طرف ماجرا و در شرایط کاملاً برابر را مچ گیری نامیده و مدعی شده است که مناظراتی شبیه مناظره آقایان زاکانی و تاجزاده نباید ادامه پیدا کند، چون به نفع کشور و جامعه و جناح‌ها نیست!

عبدی تاکید کرده است که «در شرایطی که اساساً مسئله امروز جامعه این مسائل نیست، فایده چندانی ندارد. متاسفانه امروز با مسائل مهم بسیاری در حوزه‌های مختلف روبرو هستیم و با وجود چنین شرایط سیاسی، فرصت مناسبی برای پرداختن به این قبیل مسائل نیست». این ادعا در حالی است که وی چندی پیش مدعی بود که باید در موضوع مشروب خواری، همانند دوره طاغوت رفتار کنیم! آیا این مسئله اصلی مردم است؟! آقای عبدی چندی پیش گفته بود که باید با تقلید از- یک تجربه شکست خورده- برخی از کشورهای اروپایی، مواد مخدر را آزاد کنیم! آیا این مسأله اصلی جامعه است؟!

مرعشی: خاتمی در همه دوره‌ها به هاشمی نزدیک بود

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه سازندگی در پاسخ به این سؤال که «آقای خوئینی می گویند اقای کروبی و خاتمی هرگز مخالف هاشمی نبودند، آیا این درست است؟» گفت: «آقای خاتمی در همه دوره‌ها به آیت الله هاشمی نزدیک بود، حتی در دوره‌ای که از وزارت ارشاد رفتند، مشاور آقای هاشمی و رئیس کتابخانه ملی بودند؛ اما آقای کروبی با آقای هاشمی یک اختلاف سلیقه‌هایی داشتند. با اینحال هرگز این اختلافات علنی نشد تا زمان انتخابات مجلس ششم. آن زمان آقای کروبی با اینکه آقای هاشمی در لیست دوم خردادی‌ها قرار بگیرد، موافق نبودند ولی هرگز به نقطه تقابل نرسید».

مرعشی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که «گویا آیت الله هاشمی تصور می‌کرد که ناطق ادامه دهنده همان سیاست‌ها و راهی است که خود داشته، چون آقای ناطق خیلی به هاشمی نزدیک بود؟» گفت: «اینطور نیست. آقای ناطق از شخصیت‌های بسیار دوست داشتنی و عزیز هستند ولی سیاستی که آقای ناطق در مجلس چهارم دنبال می‌کردند و محور این سیاست هم جواد لاریجانی و مهندس باهنر بود، با سیاست‌های تعدیل هاشمی زاویه داشت».

در روزهای گذشته، موسوی خوئینی‌ها به تزئینی دانستن رأی مردم توسط هاشمی اشاره کرده و با ذکر خاطره‌ای از روزهای قبل از انتخابات دوم خرداد ۷۶ به شایعات همان روزها که گفته می‌شد نظر حاکمیت و رهبری ریاست جمهوری خاتمی نیست اشاره کرده و می‌گوید: «من و آقای کروبی رفتیم خدمت آقای هاشمی، گفتیم آقای هاشمی ظاهراً آنچه می‌فهمیم بنا نیست انتخابات روال عادی و طبیعی خود را طی کند…به ایشان گفتیم پرس‌وجو کنید ببینید اگر تمایل به یک فرد دیگری هست، از آنجا که آقای خاتمی هم دنبال پست و مقام نیست، کنار بکشد. آقای هاشمی در پاسخ گفت اتفاقاً من با آقای خامنه‌ای اینجا اختلاف نظر دارم. آقای خامنه‌ای نظرش این است که باید انتخابات خیلی پرشور باشد و مردم همه بیایند و هرچه مردم بیشتر بیایند بیشتر تأیید نظام است؛ اما من می‌گویم آقا شما بگویید نظرتان چه کسی است، ما همه می‌رویم کار می‌کنیم که همان بشود».

«فائزه هاشمی» سال ۸۸ گفته بود: «دولت اصلاحات، ادامه دولت سازندگی بود».

تاجرنیا: اصلاح طلبان، عدم سهم خواهی را فضیلت می‌دانند!

«علی تاجرنیا» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «این فرهنگ در بین سیاسیون ما و از جمله دوستان اصلاح‌طلب جا افتاده است که سهم‌خواهی در ائتلاف‌ها را اقدام مثبتی نمی‌دانند و عدم سهم‌خواهی را فضیلت تلقی می‌کنند».

در روزهای گذشته «داریوش قنبری» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود: «جریان اصلاحات بدون هیچ شرط و شروطی از روحانی حمایت کرد و هدف نجات کشور از بحران بود که کشور و مردم را تهدید می‌کرد…به نظرم شأن و جایگاه جریان اصلاحات خیلی بالاتر از این است که برای چند پست و وزارتخانه، وارد چانه زنی با دولت و آقای روحانی می‌شد یا دست به ائتلاف می‌زد. در سال ۹۲ جریان اصلاحات منافع خود را در نظر نداشت و در سال ۹۶ هم به منافع ملی و مردمی پایبند ماند و نه منافع جریانی خود. همواره منافع کشور مهم بوده و حتی از خود گذشتگی نشان داد و بر منافع ملت تاکید داشتند تا کشور از بحران‌های به‌وجود آمده، رهایی یابد».

برخلاف این ادعای تکراری، اصلاح طلبان قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بارها تاکید کرده بودند که چک سفید امضاء به روحانی نمی‌دهیم.

«احمد شیرزاد» عضو فراکسیون افراطیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب بهار گفته بود پیروزی روحانی معجزه او نبوده و ما درویشانه و کریمانه بدون گرفتن سهم کنار نمی‌رویم.

همچنین «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات نیز در دیدار با اعضای شورای مرکزی و شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی گفته بود: اصلاح‌طلبان باید بی‌رودربایستی مطالباتشان را مطرح کنند.

«علی صوفی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در همان مقطع به صورت تلویحی گفت: اگر مطالبات اصلاح‌طلبان برآورده نشود، فراکسیون امید تلافی می‌کند.

رقیب هراسی و دروغ پراکنی و وعده‌های نجومی در ایام انتخابات، سهم خواهی پس از روی کارآمدن دولت مطلوب، دروکردن کرسی‌های کابینه و انکار و شانه خالی کردن از مسئولیت وضع موجود پس از در اختیارگرفتن کابینه، خلاصه عملکرد اصلاح طلبان در فضای سیاسی کشور است.

مشاور نوبخت: قرار نبود با برجام از چاله دربیاییم و به قله برسیم!

«ابوذرندیمی» مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مصاحبه با روزنامه قانون گفت: «ما در موضوع برجام و مذاکرات به دنبال سود بودیم و به در پی این بودیم که بیشتر از این با مشکل روبه‌رو نشویم و چندین قطعنامه را کم کنیم ولی هیچ‌کس به دنبال این نبود که ما از چاله در بیاییم و به قله برسیم. در آن زمان ما می‌دانستیم که غرب بهانه لازم را برای اذیت و آزار ما را دارند. امروز نیز ترامپ به دنبال مذاکره است ولی اگر جنگ به راه بیندازد، مشکلات فراوانی برای ما به وجود می‌آورد و برای مثال سبب فرار سرمایه و… می‌شود. این روزها ما باید به دنبال واقعیت باشیم و آرمانگرایی چندان مد نظر نیست.»

این روزها سومین سالگرد روز آغاز اجرای تعهدات ۱+۵ در برجام است. دولتمردان تاکید داشتند که با برجام تمامی تحریم‌ها یکباره و در روز اجرا- دی ۹۴- لغو شده و سرمایه خارجی به کشور بازگشته و مشکل رکود و گرانی و بیکاری و ازدواج جوانان و حتی آب خوردن مردم نیز در پسابرجام رفع می‌شود.

اما به جهت اینکه برجام از همان ابتدا یکطرفه بود، هیچ دستاوردی برای ایران داشت. برجام امضا و اجرا شد و در نهایت و به اذعان اصلاح طلبان و برخی دولتمردان، تحریم‌ها را سنگین‌تر کرد؛ به عبارت دیگر، یکی از تفاوت‌های پسابرجام با پیش از برچام این بود که قبل از برجام صنعت هسته‌ای داشتیم و تحریم هم بود؛ اما در پسابرجام در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد و تحریم‌ها هم بیشتر شد.

قبل از برجام دلار حدود ۳,۰۰۰ تومان بود وبعد از برجام دلار تا حدود ۱۹۰۰۰ توان نیز افزایش یافت و اکنون نیز دلار در کانال ۱۰ و ۱۱ هزارتومان است.

حالا که هیچکدام از وعده‌های برجامی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب به وقوع نپیوسته است، برخی دولتمردان و اصلاح طلبان به تقلیل مطالبات برجامی و دستاوردسازی برای برجام برآمدند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا ویژه های مشرق عباس عبدی علی تاجرنیا مناظره مناظره زاکانی تاج زاده ویژه های مشرق ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید

روزنامه اصلاح‌طلب: به‌جای ادامه تنش با رژیم صهیونیستی با آمریکا مذاکره کرده و میوه‌های برجام را بچینیم!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزارش‌های پیرامون حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان و بازتاب آن در رسانه ها، زیرساخت‌های آمریکا در تیررس چین و تذکر به رفتارهای بی قاعده درباره حجاب در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

بامداد روز جمعه، ۳۱ فروردین، در پی پخش تصاویری ویدیویی ادعایی، خبرهایی مبنی بر تحولاتی در شهرهای اصفهان و تبریز از سوی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی منتشر شد. در همان ساعات اولیه انتشار این خبر، مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان اذعان داشت کهشنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم؛ خبرهای روز گذشته مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

روزنامه شرق اخبار روز گذشته را نشانه پایان تنش‌های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی خوانده و نوشته است:

اکنون هم دولت بایدن و هم کشورهای اروپایی که حمایت جدی از اسرائیل دارند، در یک هفته اخیر پس از حمله ایران واقعا در تکاپو بودند که هر طور شده از حمله متقابل و مستقیم اسرائیل جلوگیری کنند تا منطقه خاورمیانه وارد جنگ نشود. چون این جنگ به موازات جنگ اوکراین می‌تواند تبعات مخربی را برای کل منطقه و جهان داشته باشد. در نتیجه اروپایی‌ها و آمریکا تا جایی که توان سیاسی و دیپلماتیک‌شان اجازه دهد، به فکر منصرف‌کردن اسرائیل و نتانیاهو هستند و تلاش دارند با این‌دست تحریم‌ها علیه وزارت دفاع، صنعت پهپادی و موشکی و... یا از حمله متقابل اسرائیل جلوگیری کنند یا شدت آن را به شکل چشمگیری کاهش دهند تا در ادامه، ایران خود را مجبور به پاسخ محکم‌تر نبیند و نهایتا جنگی روی ندهد.

اصلاح طلبان در واکنش به رفتارهای زیاده خواهانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و شرکای اروپایی‌اش تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم. این جریان با همین شیوه و با دوگانه سازی دروغین «هسته ای-معیشت»، صنعت هسته‌ای را به تعطیلی کشاند ولی در سوی مقابل، تحریم‌ها پابرجا ماند و هیچ دستاوردی از برجام عاید ایران نشد.

در حال حاضر نیز این جریان همسو با عملیات روانی دشمن، مدعی است که باید درباره توان بازدارندگی، بهانه زدایی کنیم و روند خسارت بار برجام را در حوزه موشکی و منطقه‌ای نیز پیاده سازی کنیم!

روزنامه اعتماد هم به انتقاد از سیاست‌های رسانه‌ای در دوران تنش با رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته است:

متاسفانه هیچ برنامه توجیهی با کارشناسان مورد قبول جامعه در رسانه‌های ملی مشاهده نمی‌شود. مسوولان به جای سیاست‌های اقناعی و توجیهی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مستقل داخلی، سیاست‌های کنترلی در پیش گرفته‌اند و به ‌طور عجیبی نویسندگان دلسوز و ایران‌دوستی همچون عباس عبدی و برخی دیگر را ممنوع از نوشتن کرده و با چالش حقوقی مواجه ساخته‌اند. از دست دادن چنین ظرفیت‌های ارزشمندی، یک خطای قابل تامل است.

روزنامه هم‌میهن که معمولا مواضع رادیکالی درخصوص مسائل منطقه دارد این‌بار و پس از حملات ادعایی عناصر داخلی رژیم صهیونیستی خواهان برجام جدید و گفتگو با آمریکا شده و می‌نویسد:

جنگ هیچگاه هدف و غایت نیست. وقت آن رسیده‌است که ایران میوه اقدام نظامی و دفاع مشروع خود را بچیند. تنها راه رسیدن به این منافع، از طریق مذاکره است. ایران باید نشان بدهد که بعد از اقدام به دفاع مشروع، آماده مذاکره با کشورهای حامی اسرائیل و به‌ویژه آمریکا است. اگر ما از حجم ادبیات گزنده و بی‌اثر خود نسبت به آمریکا و غرب کاهش دهیم و به سمت مذاکره برویم، آمریکایی‌ها هم مشتاق مذاکره هستند.

در بخش دیگری از این روایت آمده است:

ما باید بتوانیم از یک اقدام نظامی مشروع، یک دستاورد سیاسی ایجاد کنیم. اگر ما مدعی هستیم که غربی‌ها فهمیده‌اند قدرت ما چه اندازه است، آمادگی ما در چه حدی است، تا چه حد توان آتش و پاسخگویی و بازدارندگی داریم، به‌جای اینکه به سمتی برویم که باعث جنگ شود تا توانمندی‌های ما مصروف شود، باید از شمشیر در نیام برای گرفتن امتیاز از غربی‌ها استفاده کنیم.

مروری بر مطالب مطرح شده از سوی برخی چهره ها و رسانه های اصلاح طلبان بیانگر آن است که آنان تلاش دارند طی مطالبی بر لزوم میوه چینی ایران از اقدام نظامی خود مبنی بر آنچه دستیابی به یک دستاورد سیاسی می نامند یعنی مذاکره، تاکید دارند.

این رسانه ها با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده‌است که ایران میوه اقدام نظامی و دفاع مشروع خود را بچیند؛ تاکید می کنند، تنها راه رسیدن به این منافع، از طریق مذاکره است. ایران باید نشان بدهد که بعد از اقدام به دفاع مشروع، آماده مذاکره با کشورهای حامی اسرائیل و به‌ویژه آمریکا است. اگر ما از حجم ادبیات گزنده و بی‌اثر خود نسبت به آمریکا و غرب کاهش دهیم و به سمت مذاکره برویم، آمریکایی‌ها هم مشتاق مذاکره هستند. ما باید بتوانیم از یک اقدام نظامی مشروع، یک دستاورد سیاسی ایجاد کنیم.

بنا بر تاکید این رسانه ها، اگر ما مدعی هستیم که غربی‌ها فهمیده‌اند قدرت ما چه اندازه است، آمادگی ما در چه حدی است، تا چه حد توان آتش و پاسخگویی و بازدارندگی داریم، به‌جای اینکه به سمتی برویم که باعث جنگ شود تا توانمندی‌های ما مصروف شود، باید از شمشیر در نیام برای گرفتن امتیاز از غربی‌ها استفاده کنیم.

بررسی این مطالب از سوی رسانه های اصلاح طلب نشان می دهد که تاکید آنان بر دیپلماسی در شرایطی که قدرت میدان آشکار شده بوده اما توجهی به ذات آمریکا و غرب ندارند که از سویی کارنامه ای مشحون از مسئولیت ناپذیری نسبت به توافقاتی همچون برجام داشته از جانب دیگر در ماجرای غزه نیز بدون عدول از حمایت های خود از رژیم صهیونیستی همچنان شریک جنایات این رژیم می باشد.

از دیگر سو این مطالب در حالی طرح و بیان می شود که برخی از اصلاح طلبان تاکید دارند تقلیل یافتن پاسخ اسرائیل به عملیات وعده صادق به دلیل دادن امتیازاتی همچون افزایش تحریم های ایران، تحریم بخش های از سپاه و فرماندهان آن و نیز شتاب دادن به ارسال کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی است. مساله ای که نشان می دهد آمریکا همچنان رویه ای خصمانه علیه ملت ایران دارد.

دیگر خبرها

  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید