Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هادی رضایی درباره اهدای مدالش به موزه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، گفت: مدال طلایم در المپیک ۱۹۸۸ سئول را به موزه اهدا کردم. این افتخار را داشتم که در المپیک‌های سئول، بارسلونا و ‌آتلانتا به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته به عنوان قهرمانی دست یابم که اولین مدال طلایم را به موزه اهدا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مدال‌هایم به آسایشگاه شهید فیاض‌بخش مشهد اهدا شده است و یکی دیگر از مدال‌هایم در موزه دیگری است. البته چندین مدال جهانی دیگر و پارالمپیک هم به عنوان مربی کسب کردم.

وی ادامه داد: تصورم این است که اگر این مدال‌ها در مکان‌های عمومی مانند موزه قرار بگیرد به جای اینکه تنها خودم و خانواده‌ام ببینند در دسترس عموم مردم بیشتری قرار می‌گیرد و در بخش افتخارات ورزش جانبازان و معلولین در بعد از انقلاب که می‌تواند به عنوان یک الگو در جامعه ما مطرح شود، پررنگ‌تر است.

کاپیتان اسبق و سرمربی فعلی تیم ملی والیبال نشسته، تصریح کرد: والیبال نشسته اولین رشته تیمی بود که در مجموع بازی‌های المپیک و پارالمپیکی موفق به کسب مدال طلا شد. تمام اینها افتخاراتی است که شاید خیلی‌ها ندانند که با چنین حرکاتی می‌توان آن را به نسل جدید جامعه معرفی کرد که با پیشینه ورزشکاران جانباز و معلول به خصوص جانبازانی که در دو جبهه قهرمان بودند و افتخارآفرینی کرده‌اند بیشتر آشنا شوند. هر چند شاید خیلی نامی از آنها در جامعه نباشد و مردم ما تنها ورزشکاران مطرح و فوتبالیست‌ها را بشناسند، اما چنین حرکاتی باعث شناخته شدن و معرفی افتخارآفرینان گمنام ورزش ما می‌شود.

رضایی تصریح کرد: حتی باید از این موضوع هم فراتر برویم، خیلی از جوانان و نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ شاید ندانند که به عنوان مثال قهرمانان المپیکی ما در پیش از انقلاب چه کسانی بودند که از این طریق می‌توانند با این افتخارآفرینان آشنایی بیشتری پیدا کنند. امیدوارم موزه‌ای در خور این نام‌ها شکل بگیرد و به فراموشی سپرده نشود تا به عنوان یکی از افتخارات ورزش ایران به ثبت برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که این اقدام باعث شد تا یادی از ورزشکاران افتخارآفرینی شود، که در سال‌های نه چندان دور برای ایران مدال‌آوری کرده‌اند و شاید اکنون به فراموشی سپرده شده باشند، گفت: دقیقاً هدف از قدم اول همین بود؛ مطمئن هستم ورزشکاران دیگر هم حاضر هستند در این مسیر حرکت کنند. به هر حال ورزشکاران پارالمپیکی معمولاً مدال‌های بیشتری دارند که می‌توانند یکی از آنها را به موزه هدیه کنند. از طرفی این پیشنهاد را می‌دهم که این مدال‌ها تا زمان حیات ورزشکاران در موزه قرار گیرد و بعد از آن اگر خانواده‌های آنها خواستند به آنها بازگردانده شود که می‌تواند به عنوان یک راهکار مورد بررسی قرار گیرد. خود من هم این موضوع را برای خانواده‌ام در نظر گرفته‌ام.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی خانواده مشهد موزه والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد پرتاب دیسک جهان شکسته شد | پسر در راه پدر!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست، میکولاس آلکنا با پرتابی به طول ۷۴.۳۵ متر رکورد پرتاب دیسک جهان را شکست و به نام خود ثبت کرد.

پنجمین تلاش این ورزشکار لیتوانیایی در اوکلاهما تاریخ ساز شد. در ابتدا داوران پرتاب او را ۷۴.۴۱ متر اعلام کردند و در ادامه این رکورد شش سانتی متر کاهش یافت.

رکورد قبلی در اختیار یورگن شولت آلمانی بود که سال ۱۹۸۶ توانسته بود دیسک را ۷۴.۰۸ متر پرتاب کند.

آلکنا در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را کسب کرد.

پدر او ویرجیلیوس آلکنا که قهرمان المپیک در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ بود، با رکورد ۷۳.۸۸ متر در سال ۲۰۰۰ اکنون سومین نفر در لیست بیشترین پرتاب های دیسک در جهان قرار دارد و باید دید پسرش می‌تواند راه او را برود و مدال طلای این ماده را در المپیک پاریس به دست بیاورد یا خیر.

کد خبر 844592 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی دو و میدانی

دیگر خبرها

  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • ناصر علیزاده: به مردم قول یک نشان طلای المپیک را می دهم
  • پاکبانان فداکاری می‌کنند اما نتیجه‌ای نمی‌بینند/ ببینید مردم چطور با بی‌توجهی به این قشر آسیب می‌زنند (فیلم)
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • رکورد پرتاب دیسک جهان شکسته شد
  • رکورد پرتاب دیسک جهان شکسته شد | پسر در راه پدر!
  • چرا قهرمان‌های المپیک هم به رسول خادم حسادت می‌کنند؟
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند