Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:: امسال عملیات اجرایی در 11 حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با توجه به مطالعات تفضیلی اجرایی انجام میشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،شهامت هدایت صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروزه های آبخیزداری در اردبیل گفت: اجرای این پروژه ها با محوریت مشارکت مردمی از مزیت های مهم پروژه ها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان اردبیل معادل 1/1 درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می دهد  گفت:حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از جمله آب و خاک بسیار حیاتی بوده و  یکی از راههای مهم و عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب منابع طبیعی اجرای طرحهای آبخیزداری است که طی سالهای اخیر  بطور جدی در کانون توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در این شرایط قرارگرفتن 533 هزار هکتار اراضی در سد سبلان ، 73 هزار هکتار در سد یامچی و 386 هزار هکتار در سد عمارت بر اهمیت حوزه های آبخیز استان افزوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ، با بیان اینکه هیچ اقدام عملی و اجرایی در این اداره کل بدون مطالعه اجرایی صورت نمیگیرد افزود: امسال عملیات اجرایی در 11 حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با توجه به مطالعات تفضیلی اجرایی انجام میشود.

هدایت علت اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی را عنایت مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع آب و خاک در کشور و اهمیت آن و نگرانیهای مقام معظم رهبری در جهت لزوم حفاظت از این منابع محدود و هماهنگی در حوزه های آبخیز، با اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد توسعه پایدار در استان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت : وقوع سیلاب های مخرب باعث بروز خسارتهای جانی و مالی، هدر رفتن خاک حاصلخیز کشاورزی می شود.

وی افزود: مدیریت جامع و هماهنگ در عرصه های آبخیز استان و برنامه ریزی و مدیریت کلان این عرصه ها نیازمند اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است در این صورت ، برنامه ریزی در حوزه ها بصورت جامع صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رودخانه بالیخلو قطب گردشگری اردبیل می‌شود

نقی باقرزاده گفت: طرح جامع رودخانه بالیخلو با عنوان احیا، بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیخلو پس از تکمیل طرح‌های مطالعاتی از جمله طرح زیست محیطی، کنترل سیلاب، معماری و شهرسازی شامل اجرای هفت کیلومتر رودخانه در داخل شهر از پل نادری تا پل زرناس تهیه شده است.

او با اشاره به ۲۹ هکتار پارک حاشیه‌ای رودخانه افزود: کف‌سازی، اجرای مبلمان، روشنایی و نورپردازی، مسیر‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پارک‌های حاشیه‌ای نیز در طرح ساماندهی مد نظر قرار گرفته است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار اردبیل بیان کرد: همچنین کف‌سازی رودخانه، اجرای آب‌نما‌های متنوع و اجرای سیل‌بند به صورت کامل در طرح پیش‌بینی شده است.

باقرزاده اضافه کرد: برای مرحله اجرایی بر اساس مجوز شورای اسلامی شهر اردبیل تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه به امضا رسید و کلیات طرح هم در آخرین نشست سال جاری شورای شهر مصوب شد تا سال آینده با موسسه پایاب نیرو قرارگاه خاتم عملیات اجرایی آغاز شود.

او عنوان کرد: با توجه به دغدغه شهروندان همه طرح‌هایی که در این محدوده انجام می‌شود، به صورت طرح جامع گردشگری است و به ویژه با اجرای این طرح، رودخانه بالیخلو به قطب گردشگری اردبیل تبدیل خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی میدان تقاطع شهید سلیمانی به ایستگاه آخر رسید
  • رودخانه بالیخلو قطب گردشگری اردبیل می‌شود
  • عملیات ساخت پنج باب مدرسه در شهر اردبیل آغاز شد
  • اشتغالزایی صندوق امید برای بیش از ۶ هزار نفر در استان اصفهان
  • اشتغالزایی صندوق امید برای بیش از ۶ هزار نفر در استان
  • عدم تامین یک ریالی از صندوق خسارت‌های بدنی بابت نقاط حادثه خیز
  • توسعه همکاری جهاددانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه‌های مختلف صنعتی
  • توسعه همکاری جهاد دانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
  • ۷۰ قانون مخل کسب و کار و تولید در استان اردبیل شناسایی شد‌
  • تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم