Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دامپزشکی قزوین،مهدی جلوخانی روز چهارشنبه افزود: از ابتدای امسال تا کنون، 34 هزار و 648 رأس گاو در 334 واحدواکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی صنعتی و 15 هزار 143 رأس گاو در 312 واحد دامداری روستایی این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.
مهدی جلوخانی افزود: تب برفکی یک بیماری ویروسی مهم در نشخوارکنندگان است که به دلیل شرایط خاص ژنتیکی‌، سالانه از جانب آن شاهد بروز خسارات اقتصادی فراوان به سیستم دامپروری و جمعیت دامی کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین همچنین انجام واکسیناسیون، رعایت ضوابط قرنطینه ‌ای، فعال کردن حوضچه ضدعفونی ورودی دامداری‌ها، جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و دفن بهداشتی و مناسب لاشه‌های تلف شده را از جمله راه‌های مهم کنترل این بیماری برشمرد.
رئیس اداره دامپزشکی قزوین از دامداران خواست هرگونه موارد مشکوک و یا تلفات احتمالی را در اسرع وقت با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 50001512 و یا تماس با شماره 1512 به دامپزشکی شهرستان و یا استان اطلاع دهند.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پیامک حمل و نقل روابط عمومی واکسیناسیون تب جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دو هزار و ۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طرقبه شاندیز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت:هاری یک بیماری ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و دام بوده که مهمترین راه انتقال آن گزش توسط حیوان هار می‌باشد و در صورت تلف شدن دام با علائم مشکوک به هاری (خاموش یا خشمگین) در کمتر از ۱۰ روز، نمونه برداری و آزمایش انجام می‌گیرد.

وی افزود: در راستای کنترل بیماری هاری در شهرستان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۹۵ قلاده و در سال جاری ۲۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

قدرتی گفت:افتتاح مرکز نگهداری سگ‌های بلا صاحب و انجام طرح CNVR (ساماندهی سگ‌های بدون صاحب، عقیم سازی، واکسیناسیون، درمان‌های ضد انگلی و رها سازی حیوان در منطقه جمع آوری شده) در شهرستان طرقبه شاندیز از تیر ماه سال جاری به صورت آزمایشی و از مرداد به صورت رسمی نقش موثری در کاهش موارد هارگزیدگی و کنترل بیماری هاری در شهرستان داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش بیماری سرخک در افغانستان
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • واکسیناسیون دو هزار و ۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز
  • واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان
  • ضبط یک راس لاشه گاوی مشکوک به بیماری در قائمشهر
  • ۱۰۰ هزار قطعه طیور شهرستان علیه نیوکاسل واکسینه شد
  • افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی در محلات
  • پایش ۳ هزار و ۴۰۰ رأس دام سنگین در بیرجند
  • پاسخ دامپزشکی کاشان به تلف‌شدن چند دام‌ به‌خاطر تب برفکی