Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،‌ «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد مقاومت فلسطین نقض مکرر توافق‌های آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی را از نزدیک زیر نظر دارد و در مقابل این موضوع زیاد سکوت نمی‌کند.
 
وی در گفت‌وگویی با شبکه «فلسطین‌الیوم» اعلام کرد: اما در این راستا هشدار می‌دهم برخی افراد - آنها را به اسم می‌شناسیم- که با اسرائیل در ارتباط هستند یا بدون اینکه بدانند در راستای منافع اسرائیل کار می‌کنند - خصوصا افراد وابسته به فتح- مأموریت دارند در این برهه حساس، با شلیک موشک خارج از اجماع ملی، غزه را به سمت نبرد (جنگ) با رژیم اشغالگر اسرائیل بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
الزهار ادامه داد: هدف آنها متشنج کردن منطقه است و این موضوع به ملت فلسطین، منافع حماس یا گروه‌های مقاومت در این مرحله کمکی نمی‌کند. این افراد نزد ما شناخته شده‌ هستند و جنبش فتح در پشت آنها قرار دارد؛ با تعدادی از فرماندهان میدانی درباره آنها صحبت کردیم و حتی برخی بازداشت شدند؛ عده‌ای از آنها سابقه‌‌دارند.
 
برخی اوقات گروه‌های ناشناس و غیر وابسته به گروه‌های مقاومت در نوار غزه، موشک یا خمپاره‌هایی به سمت فلسطین اشغالی شلیک می‌کنند و رژیم صهیونیستی نیز در واکنش برخی مناطق غزه را هدف قرار می‌دهد.  
 
پنج گام حماس برای مقابله با اقدامات عباس
 
محمود الزهار در ادامه به نحوه مقابله حماس و مجلس قانونگذاری فلسطین (پارلمان) با اقدامات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان علیه غزه پرداخت و از اتخاذ پنج گام در این زمینه خبر داد: اول؛ سلب صلاحیت سیاسی و قانونی عباس در مجلس قانونگذاری، دوم؛ مراجعه به طرف‌های رسمی و قضائیی برای تأکید بر عدم مشروعیت عباس، سوم؛ به قانونی مراجعه می‌کنیم که تشکیلات خودگردان آن را تصویب کرده نه ما، با این قانون می‌گوییم که عباس «غیرقانونی» است، چهارم؛  مراجعه به قانون و اعلام اینکه تأسیس «دادگاه قانون اساسی» توسط عباس قانونی نیست بنابراین رأی این دادگاه برای انحلال مجلس قانونگذاری نیز باطل است، پنجم؛ بازنگری حماس در توافق‌های آشتی امضا شده قبلی.
 
هماهنگی میان محور مقاومت ضروری است
 
این عضو حماس در پاسخ به این سوال که «محور مقاومت به هماهنگی کامل رسیده و سید حسن نصرالله و زیاد النخاله بیشتر از یک بار اعلام کرده‌اند نبرد آینده با اسرائیل در چند جبهه خواهد بود؛ نظر شما چیست؟» گفت: اسرائیل، خاک سوریه را اشغال کرده و سوریه باید خاکش را آزاد کند؛ اسرائیل خاک لبنان را اشغال کرده و لبنان باید خاکش را آزاد کند. تمام فلسطین اشغال شده و فلسطینی‌ها باید سرزمین خود را آزاد کنند به همین دلیل باید در مقابله با اسرائیل به شکلی متحد و در ضمن این محور (مقاومت) همکاری داشت و ضروری بودن همکاری از همینجا ناشی می‌شود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مقام‌های چینی‌ و رهبران حماس در قطر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیأتی چینی به ریاست «وانگ کجیان»، مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه با «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس و هیأتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی نوار غزه، راه‌های توقف جنگ و امدادرسانی فوری به مردم غزه در سایه ادامه قتل و کشتارها و گرسنگی و قحطی در این باریکه گفتگو و تبادل نظر کردند.

اسماعیل هنیه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، تأمین نیازهای ضروری در مراکز اسکان آوارگان، بازسازی غزه و تحقق اهداف و خواسته‌های سیاسی ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

وی همچنین روابط مستحکم ملت‌های فلسطین و چین را مایه افتخار دانست و از نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر چین در دوحه نیز که در این دیدار حاضر بود، بر روابط نزدیکی و تاریخی ملت‌های چین و فلسطین و مواضع ثابت کشورش در حمایت از قضیه فلسطین و حمایت از خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین در زمینه آزادی و استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

سفیر چین همچنین بر ضرورت توقف جنگ و کشتار فلسطینیان و تأمین نیازهای انسانی آنان تاکید کرد و گفت حماس بخشی از بافت و ساختار ملی فلسطین است و چین بر روابط با آن مصمم است.

از طرف دیگر، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در سخنانی اعلام کرد که این جنبش کارت جدیدی را برای فعال‌سازی مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه داده؛ مشروط به اینکه تضمین‌های بین‌المللی برای توقف جنگ وجود داشته باشد.

عبدالهادی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که حماس چشم‌انداز خود را درباره فعال‌سازی مذاکرات آتش‌بس که شامل شروط این جنبش طی ۳ مرحله بود ارائه کرده است.

وی با اشاره به فریبکاری و مانع تراشی‌های دشمن صهیونیستی که مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود گفت: حماس در مساله تبادل اسرا از خود نرمش نشان داده اما تحقق این امر بدون وجود تضمین‌های بین‌المللی برای توقف کامل تجاوزات علیه غزه ممکن نیست.

این مسول حماس تصریح کرد: توپ امروز در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکاست. نتانیاهو برای منافع شخصی خودش به دنبال ادامه و توسعه جنگ است؛ زیرا توقف جنگ یعنی محاکمه نتانیاهو و ورود او به زندان.

احمد عبدالهادی درباره نقش و موضع آمریکا در مذاکرات هم گفت که دولت آمریکا رفتار دوگانه‌ای دارد و در عین حال که درباره ورود کمک‌ها به غزه صحبت می‌کند، هیچ اقدامی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر جهت توقف تجاوزات آن انجام نمی‌دهد.

نماینده حماس در لبنان تاکید کرد: جنایت‌هایی اکه اکنون دشمن در غزه انجام می‌دهد و تهدید برای حمله به رفح همگی در چارچوب تحت فشار قرار دادن مقاومت با هدف پایین آوردن سقف شروط آن در مذاکرات است. اما امروز مقاومت در میدان هم وضعیت بسیار خوبی دارد و نبرد در همه مناطق نوار غزه را با قدرت مدیریت می‌کند.

وی تصریح کرد: مقاومت به وارد کردن ضربات دردناک به دشمن ادامه می‌دهد و ما آماده هر سناریوی احتمالی هستیم. در این میان توازن قوا در منطقه به ویژه جبهه‌های حامی غزه اهمیت زیادی دارد.

این مسؤول حماس با اشاره به تشکیل کمیته‌ای از گروه‌های مقاومت برای اداره غزه اظهار داشت: واقعیت ثابت کرده که این میدان است که ویژگی‌های مرحله آینده را تعیین می‌کند. در پایان، حماس و همه مردم فلسطین از رزمندگان مقاومت از یمن گرفته تا عراق و لبنان تشکر می‌کنند.

کد خبر 6057713

دیگر خبرها

  • اذعان تل‌آویو به زخمی شدن ۳ نظامی خود در غزه به دست مقاومت
  • اذعان تل آویو به زخمی شدن ۳ نظامی خود در غزه به دست مقاومت
  • «هوش مبارزاتی» و «قدرت نرم»؛ ۲ سلاح حزب‌الله در نبرد با صهیونیسم
  • حمدان: برنامه ریزی برای دوران پس از نتانیاهو آغاز شده است
  • دیدار مقام‌های چینی‌ و رهبران حماس در قطر
  • نبرد سنگینی در خان یونس جریان دارد/ شکار نظامی صهیونیست
  • امروز همه امت اسلامی باید به محور مقاومت تمسک جویند
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • نشست هماهنگی انصارالله یمن با گروه های مقاومت فلسطینی
  • نشست هماهنگی مقامات حماس و انصارالله