Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@02:10:20 GMT

ایران آنچه در سوریه دارد را حفظ خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۸۷۶

ایران آنچه در سوریه دارد را حفظ خواهد کرد

سرلشکر جعفری با مضحک و خنده دار دانستن تهدیدات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: جمهوری اسلامی ایران مستشاران نظامی و انقلابی و نیز تجهیزات و سلاح هایی که برای توانمند سازی مقاومت اسلامی در سوریه دارد را حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه نیوز، در پی اظهارات تهدید آمیز اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه چنانچه ایران نیروهای نظامی خود را سریعا از سوریه خارج نکند ، اسراییل به حملات خود علیه مواضع ایران ادامه خواهد داد، «سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری » فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مضحک و خنده دار دانستن این تهدید و  تاکید بر اراده جمهوری اسلامی مبنی  بر حفظ آنچه در سوریه دارد ، اظهار کرد: هم تمامی مستشاران نظامی و انقلابی و هم تجهیزات و سلاح‌هایی که برای آموزش و توانمند سازی مبارزین  مقاومت  اسلامی و حمایت از مردم مظلوم سوریه، در این کشور اسلامی داریم را حفظ خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایران، افزود: اگر وی گفته باشد "ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد" منظورشان این بوده که ایران یگان نظامی در سوریه ندارد و شما خوب می‌دانید که اقتدار و ابهت یگان های نظامی ایران به حدی است که اگر حضور حتی یکی از آنها را در سوریه ببینید، از ترس قالب تهی خواهید کرد.

 

جعفری تاکید کرد: مطمئن باشید این تهدید مضحک شما را هیچ به حساب نمی آوریم ؛ بدانید اگربرابر برخی اقدامات مذبوحانه شما صبر پیشه می کنیم ،حکمتی بزرگ در آن نهفته است.

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بی شک شما در آینده ای نه چندان دور به مصلحت و صبر انقلابی ما پی خواهید برد، تصریح کرد: فقط بدانید که دارید با دم شیر بازی می کنید! بترسید از روزی که موشک های نقطه زن ایران غرش کنان بر سرتان فرود آید و انتقام همه خون های به ناحق ریخته مسلمانان مظلوم منطقه را از شما بگیرد/.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روحانی حسن روحانی روز پرستار انقلاب اسلامی اردبیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تودیع و معارفه حجت الاسلام حاج علی اکبری سرلشکر جعفری سپاه پاسداران سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لطفا حجاب اسلامی را رعایت کنید»؛ بزرگ‌تر شدن تابلو علامت چیست؟!

   عصر ایران؛ سروش بامداد- امروز در میدان میوه‌و‌تره‌بار قزل قلعه دیدم اعلانات قبلی دایر بر لزوم رعایت حجاب اسلامی بسیار بزرگ‌تر از حد معمول و به صورت پلاکارد نصب شده است. به این بهانه چند نکته را یادآور می‌شوم:

1. همه ما به یاد داریم در سالن‌های سینما زیر پرده تابوی نئونی با نور قرمز قرار داشت: لطفا سیگار نکشید. سال سینما تاریک می‌شد هم این تابلو روشن بود! حالا دیگر نیست؟ چرا؟ به یک دلیل واضح: چون موضوعیت ندارد و مردم دیگر در سالن سینما سیگار نمی‌کشند.

   داخل تاکسی هم بود و آنجا هم دیگر نیست چون دیگر کسی داخل وسیله عمومی سیگار نمی‌کشد. برخی از رانندگان با عذرخواهی و در حالی که دست سیگار را بیرون پنجره گذاشته‌اند به سرعت چند پک می زنند و تمام.

   نتیجه این که توصیه مدام و مکرر به یک امر یعنی رعایت نمی‌شود و فخری برای توصیه کننده ندارد! کما این که نباید افتخار کنیم خشایارشا یا داریوش چند هزار سال قبل از اهورامزدا خواسته این سرزمین را از قحطی و دروغ ایمن بدارد زیرا معلوم می‌شود نیاکان ما غیر این که گرفتار خشک‌سالی بوده اند اهل دروغ هم بوده‌اند! دیده‌اید کسی مردم را به خوابیدن در شب توصیه کند؟! چون به صورت طبیعی همه می‌خوابند. ولی تا دل‌تان بخواهد توصیه به سحرخیزی هست.

2. این که بعد از 45 سال تابلوی ضرورت رعایت حجاب اسلامی مدام بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده نشان می‌دهد حکومت و ناصحان به راهی رفته‌اند و جامعه و دست‌کم نسل جدید به راهی دیگر.

   مغازه داران البته می‌نویسند به خاطر حفظ کسب و کارمان رعایت کنید. یعنی ما هم مثل شماییم و مامور امر به معروف نیستیم. تصور کنید در یک تاکسی مثل اوایل انقلاب زیر آینه یکی تابلویی نصب کرده باشد که بحث سیاسی ممنوع! تعجب نمی‌کنید؟ معلوم است. چون وقتی کسی بحث سیاسی نمی‌کند و جواب سلام هم را هم نمی دهند بلاموضوع است. هر چه این تابلوها بزرگ‌تر نصب شود یعنی توجه کمتر شده!

3. در همین میدان جوان‌تر‌ها مویی پریشان کرده و میان‌سالان روسری دارند و در مجموع کم و زیاد رعایت می‌شود و نیاز به یادآوری منصوبان و منسوبان آقای زاکانی شهردار تهران نیست. ضمن این که اثر گذاری با درشت و بزرگ تر نوشتن بیشتر نمی‌شود.

4. این حدس هم هست که بزرگ نصب می کنند تا اگر گیر دادند بگویند نوشتیم. بقیه اش به ما مربوط نیست. این قاعده درباره سازمان های دولتی و عمومی البته کمتر صادق است.


5. کسی که روسری ندارد یعنی به این همه توصیه در نماز جمعه و تلویزیون و مدرسه توجه نکرده. آن وقت تحت تاثیر این تابلوها رعایت می کند؟

6. یکی از دلایل کاهش اثر این است که نمی شود هم محترمانه صحبت کنید و بگویید لطفا و هم تهدید به جریمه کنید. تکلیف‌شان را با خودشان روشن کنند. تصور کنید یکی صبح از شما خواهش کند و شب فحش بدهد و تهدید کند! چه قضاوتی درباره او خواهید داشت؟ البته بعید نیست مرتبه بعد چند تا تهدید هم زیر آن اضافه کنند.

7. پایین میدان فلسطین سابق بر این یک بانک و صرافی بود وابسته به یک نهاد مهم. در اینجا از مراجعین نمی خواستند چادر سر کنند. چون پول آورده بودند. چهار تا خیابان پایین تر اما یک درمانگاه دندان پزشکی وابسته به همان نهاد مهم بود. در آنجا مراجعین ملزم بودند چادر بپوشند و در خیابان دایم در حال تعویض چادر بودند. این درمانگاه هم مثل آن موسسه بانکی سابق که حالا ادغام شده وابسته به همان نهاد بود. تفاوت در چه بود؟ در این بود که در اولی موسسه به مشتری نیاز داشت در دومی مشتری به موسسه! تهدید کنندگان یادشان رفته هر چه اتکایشان به مالیات بیشتر شود باید لحن محترمانه تری در قبال مردم به کار گیرند.

8. پوشش تابع عرف جامعه است و زنان و دختران می دانند میدان میوه و تره بار مثل کنسرت موسیقی نیست. این که همه جا به یک زبان صحبت کنند احتمالا به خاطر این است که آقایان جامعه را با مدرسه اشتباه گرفته اند.

9. این نوشته درباره حجاب اسلامی نیست و کسانی به خود زحمت انگ زنی ندهند. فقط درباره بزرگ شدن تابلوهای رعایت آن و پیام مستتر در آن است. این که مدام بزرگ و بزرگ تر شود نشان دهنده شکست سیاست‌هایی از این دست است. وگرنه توجه چندانی هم برنمی انگیزد.

10. همان گونه که به خیلی از عرف ها تن دادند (موسیقی، بهره بانکی، کار کردن زنان) به عرف پوشش هم تن خواهند داد. البته که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد و دختران و زنان ایرانی مطابق با فرهنگ و تربیت دینی یا اگر شوهر داشته باشند به اندازه خواست همسر رعایت می کنند. 

کل نوشته برای این بود که بگویم بزرگ شدن تابلوی لطفا حجاب اسلامی را رعایت کنید و تبدیل آن به بنر و پلاکارد به جای قطع آ- چهار معمول نشان دهنده توجه نیست. نشانه کم توجهی است و خودشان دارند این کم‌توجهی را فریاد می‌کنند! 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتقاد امام جمعه ایلام از ماجرای عکس گرفتن طلبه قمی از یک زن: تو چه‌کاره ای که عکس بگیری، آنهم عکس یک نامحرم؟

دیگر خبرها

  • تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان
  • آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟
  • ۵ کشته و زخمی در حمله به ارتش سوریه در حومه درعا
  • ببینید | دامه سیاست کثیف صهیونیست‌ها برای ناامنی در درعا و سویدا
  • حمله به فرودگاه نظامی در شمال شرق دمشق
  • تجاوز نظامی اسراییل به دمشق
  • تجاوز نظامی اسراییل به دمشق/ شلیک چند موشک از جولان اشغالی
  • تصاویری از احترام نظامی وزرای دفاع ایران و سوریه
  • حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه است
  • «لطفا حجاب اسلامی را رعایت کنید»؛ بزرگ‌تر شدن تابلو علامت چیست؟!