Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:26:30 GMT

رسانه باید دین خود را به دفاع مقدس ادا کند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۸۸۵

رسانه باید دین خود را به دفاع مقدس ادا کند

کرج - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: رسانه و خبرنگاران باید دین خود را نسبت به دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ادا کرده و تریبون رسانه باید در این حوزه فعال باشد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: رسانه باید بخشی از فعالیت خود در حوزه فضای مجازی با موضوع انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: متاسفانه امروز جوانان کشور آشنایی کامل از دستاوردهای دفاع مقدس ندارند به طوریکه حتی شهدا و خانواده های آنان را در محله های خود نمی شناسند.
اسلامی گفت: در حالیکه امنیت و آسایش کشور حاصل جانفشانی ها و خون شهدا است و اکنون در جزیره امنی به نام ایران زندگی می کنیم لیکن بسیاری از جوانان نمی دانند این امنیت حاصل رشادت چه افرادی است.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز بیان داشت: اکنون ایران در40 سالگی انقلاب خود قرار دارد و دستاوردهای آن در بخش های مختلف فراوان است.
وی افزود: این در حالی است که در ابتدای جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار وارداتی بود و گونی برای سنگر سازی نداشتیم لیکن امروزه موشک صادر می کنیم و در فناوری های مختلف کارهای بزرگی انجام داده ایم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز اظهار داشت: زمانی در کشور نمی توانستیم حتی پیچ بالگرد و هواپیما بسازیم اما امروز هواپیما و بالگرد تولید می کنیم.
وی گفت: اصحاب رسانه باید امروز به مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بگویند چه بودیم و چه شدیم؛ باید بگویند قبل از انقلاب چه کسانی بالای سر ما بودند ولی اکنون خودمان آقابالاسر شده و بسیاری در جهان از ما خط مشی می گیرند.
اسلامی افزود: اکنون کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که باید بسیج تشکیل دهند چراکه شهید همدانی در سوریه با تشکیل بسیج توانست داعش را سرکوب کند.
وی اظهار داشت: در عراق نیز شهید «شعبان نصیری» که از افتخارات البرز است در زمان هشت سال دفاع مقدس با سازماندهی پناهنده های عراقی لشکر 9 بدر را تشکیل داد و در سال های اخیر با تشکیل حشد الشعبی در عراق توانست این کشور را نجات دهد.
وی گفت: دانشمندان جوان ایرانی دنیایی از افتخارات هستند و امروز باید جلوی دشمن سینه سپر کنیم زیرا در کشور چیزی کم نداریم.
سردار اسلامی افزود: بیرون از مرز کسی نمی تواند به کشور ما چپ نگاه کند ولی در داخل در بسیاری از موضوعات تیشه به ریشه خود می زنیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان البرز نیز در این نشست گفت: پیوست ارزشی باید در تمام امورات کشور ساری و جاری شود.
اکبر بهاروند افزود: یکی از عواملی که باعث انحرافات می شود فاصله گرفتن از ارزش ها بوده
کمتر به آن توجه شده است.
وی اظهار داشت: ما به عنوان رسانه منادی ارزش ها هستیم لیکن بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به عنوان یک مجموعه غنی از افتخارات نظام اسلامی است و باید ناشر
این آثار ارزشمند باشیم.
وی گفت: نسل های آتی نیز باید این مستندات معنوی را بیشتر پاس بدارند و یکی از کارکردهای رسانه این است که بخشی از فعالیت خود را به این موضوع اختصاص دهد.
استان البرز در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از پنج هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و 18 هزار جانباز و 900 آزاده نیز دارد.
6156/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انتقال ارزش ها حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «حماسه خوان خمینی» منتشر شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، خاطرات حاج صادق آهنگران از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ضمیمه یادداشت‌ها در قالب کتابی به نام «حماسه خوان خمینی» توسط نشر جمکران انتشار یافت.

حاج صادق آهنگران از جمله رزمنده‏‌های خوزستانی است که با صدای پرصلابت و شعرهای حماسی شناخته می‌‎‌شود و از رزمندگان و پاسداران دفاع مقدس است.

کتاب «حماسه خوان خمینی» با خاطره حاج صادق آهنگران از اولین حماسه‌خوانی در جماران شروع و به مرور به دیگر ابعاد زندگی وی می‌پردازد. این کتاب در ۱۹ فصل تدوین شده و ۲ فصل پایانی کتاب با عنوان در «رثای یاران» و «از چشم یاران» شامل یادداشت‌های حاج صادق آهنگران در مورد دوستان و همرزمان و فصل بعدی یادداشت‌های دوستان و شخصیت‌ها در مورد وی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لباس مقدس سربازی و خدمت به نظام نوعی جهاد است
  • رسانه‌ها باقلم خود عزت و اقتدار ایران اسلامی رابه رخ دشمنان بکشند
  • ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • محفلی به نام و یاد شهدا در میبد
  • اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • کتاب «حماسه خوان خمینی» منتشر شد
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌
  • سردار کارگر: راهیان نور تعطیل نمی‌شود
  • رشد ۲۰ درصدی زائران راهیان نور