Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از عکاسان "رصدخانه جنوبی اروپا" تصویری زیبا از کهکشان‌ها و ستاره‌ها در آسمان شیلی به ثبت رساند. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از اسپیس، "Petr Horálek" یکی از ماموران عکاسی "رصدخانه جنوبی اروپا"، عکسی از ستاره‌ها و کهکشان‌های بالای بیایان "آتاکاما" در شیلی به ثبت رسانده است. این بیایان یکی از خشک‌ترین بیابان‌های دنیا در آمریکای جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صحرایی که در این تصویر مشاهده می‌شود قرار است در آینده به عنوان بخشی از محل تلسکوپ "Cherenkov Array" باشد. این تلسکوپ نسل جدید از تلسکوپ‌های مستقر در زمین است.
این تلسکوپ یک پروژه جهانی است که با استفاده از پرتو گاما به بررسی کیهان خواهد پرداخت.
"رصدخانه جنوبی اروپا" سازمانی اروپایی برای پژوهش‌های اخترشناسی در نیمکرهٔ جنوبی است.
از میان اکتشافات این سازمان می‌توان به کشف دهها سیاره خارج از منظومه شمسی اشاره نمود.
این سازمان در سال ۱۹۶۲ میلادی ایجاد گردیده و جدیدترین تکنولوژی امکانات پژوهشی را برای ستاره شناسان و اخترفیزیک دان‌ها تامین می‌کند و توسط اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلستان پشتیبانی می‌شود.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تصویر عجیب آمریکای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری مصوب شد

حسن وحید، معاون آبخیزداری مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها در نشست خبری از تخصیص ۲۳ درصد اعتبار و بودجه آبخیزداری خبر داد و گفت: امسال کل اعتبار مصوب آبخیزداری ۱۵۵۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۵۹میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که هنوز به حساب ما واریز نشده است. 

به گفته او، اگر بدنبال اجرای عملیات در کشور هستیم  باید حداقل اعتبارات دولتی تخصیص داده شود و تنها اعتبارات در حد حرف باقی نماند.

وحید با بیان اینکه بیش از ۱۰۰هزار هکتار عملیات آبخیزداری توسط مردم انجام شده است، افزود: از  سازمان برنامه و بودجه انتظار می رود در این بخش کمک کند.

به گفته او، برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۱۷ میلیون هکتار قراردادی منعقد شده است‌ که‌ ظرف ۳ سال انجام خواهد شد.

معاون آبخیزداری و مراتع بیابان گفت: برآورد می شود بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام دهیم که تاکنون ۳۰۰ تا ۳۴۰ هزار هکتار انجام شده است. به طور معمول در نیمه های اول سال عملیات آبخیزداری بیشتر انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ردیابی گوشی‌های خاموش ممکن شد! | توسعه خارق‌العاده در سیستم‌عامل جدید
  • هوش مصنوعی جدید اپل با عملکرد خارق العاده
  • تلسکوپ‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر از جیمز وب
  • تصاویر نجومی ۲۷ اسفند (۱۷ مارس)
  • جواد مانی، ستاره‌های بسیاری را برای آسمان صدا تربیت کرد
  • کشف مواد اولیه حیات در یخ‌های میان‌ستاره‌ای
  • خویچا کواراتسخلیا: در یکی از بهترین باشگاه‌های دنیا حضور دارم؛ مارادونا خدای ناپولی است
  • ۱۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری مصوب شد
  • تصویر خیره‌کننده از لحظه «اسپاگتی شدن» یک ستاره توسط سیاهچاله‌ای با جرم یک میلیون برابر خورشید
  • تصاویر نجومی ۲۶ اسفند (۱۶ مارس)