Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی»،  وزیر راه و شهرسازی، در مراسم تودیع و معارفه معاونان مسکن و ساختمان و شهرسازی و معماری اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به‌طور مستقیم و بی‌واسطه به زندگی فردی و اجتماعی مردم متصل است و تفکرات، ایده‌ها و سیاست‌گذاری مسئولان این وزارتخانه بدون درنگ بر زندگی مردم تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسئولیت در حوزه راه و شهرسازی را بنا بر دلایل مختلفی همچون تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی مردم، حساس و دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و گفت: توسعه تقاضامحور، روند گسترش برنامه‌های توسعه‌ای‌ که اتفاق افتاده را شکل داده اما این برنامه‌ریزی‌ها بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی که استعداد‌های سرزمین، جمعیت، فرهنگ و استطاعت محیط را درنظر می‌گیرد صورت نگرفته است و حتی اگر وجود داشته با یکدیگر مرتبط و یکپارچه نبوده است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ما باید خود را مسئول و پاسخگو دانسته و قبل از اینکه به ساماندهی پرداخته شود باید طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی سیاست‌های خود را اعلام کرده باشیم.

اسلامی با بیان اینکه «ما وارث گذشته‌ای هستیم که هر دو نظام‌ شهرسازی و ساختمان فاقد نظام کنترلی کارآمد و مؤثر است» تأکید کرد: باید به سمت تأثیرگذاری و ماندگار شدن با استقرار سیاست‌ها و طرح‌ها حرکت کرد. همچنین میراث گذشته‌ای که هزینه‌های فراوانی متأثر از نابسامانی‌ها را بر دوش مردم و حکومت تحمیل کرده، باید بر اساس آینده‌نگری و بررسی احتیاجات و الزامات دستیابی به توسعه متوازن و پایدار در طرح‌ریزی منطقه‌ای، سرزمینی، شهری و محلی تغییر داد.

وی با اشاره به طرح ویژه سواحل مکران گفت: تجربه مکران کار فوق‌العاده سختی بود و بی‌صبری زیادی مانند عسلویه وجود داشت، اما امروز در عسلویه علی‌رغم وجود کسب‌وکار، امکان سکونت و زندگی وجود ندارد و کارکنان آن منطقه به خاطر دوری از خانواده در رفت‌وآمد هستند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که یکپارچگی، توسعه متوازن و پایدار ملاک عمل قرار گیرد و بیش از این رفتار بیگانه با اکوسیستم و فرهنگ مردم در اقصی نقاط کشور نداشته باشیم. همچنین از تمامی قابلیت‌ها و استعدادها مانند ظرفیت دانشگاه، متخصصان، مردم، سازندگان و مشاوران حول یک محور و باور مشترک استفاده شود تا شاهد شکل‌گیری یک نوسازی تمدنی و شهری منتج به ارتقا کیفیت زندگی شهری باشیم.

اسلامی با بیان اینکه امروز «بحث قاطع مردم بحث مسکن است» گفت: اگرچه دولت تولید کننده مسکن نیست اما سیاست‌های ما می‌تواند به تولید مسکن شتاب دهد، همچنین به‌موجب قانون باید سیاست‌گذاری و فراهم‌کردن زمین در بازار عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد کند. درعین حال برای تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد تکلیف قانونی وجود دارد اما این مسئله نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها و نهادها است.

وی تصریح کرد: رشد تقاضا و عدم عرضه یا کاهش عرضه در جامعه هدف، وضعیتی به وجود می‌آورد که اقشار فاقد مسکن بیش از ۸۰ درصد درآمد ماهانه خود را بابت اجاره‌بها پرداخت می‌کنند و این فقر و سختی که به خانواده‌های فاقد مسکن تحمیل می‌ شود، آسیب‌های اجتماعی پیرامون خود دارد که باید در راستای بهبود این وضعیت حرکت شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی آنچه رئیس‌جمهوری طی سال‌های گذشته مورد تأکید قرار داده و به دنبال تحقق آن است، فراهم شدن چرخه تولید مسکن و ایجاد شرایط فعالیت مردم توانمند، سازندگان و نقش‌آفرینیان در تولید مسکن به‌منظور رونق بازار ساخت‌وساز با تسهیل گری از سوی دولت است.

اسلامی در ادامه مبحث کنترل ساختمان را مهم دانست و گفت: باید از مصالح، سازندگان و نیروهای کار واجد شریط برای حصول اطمینان از استحکام، دوام و قوام ساختمان استفاده شود. همچنین از ضوابط و استاندارد‌های متناسب با اقلیم سرزمین ایران تبعیت شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تأکید بر ایفای نقش کلیدی وزارت راه و شهرسازی در مبحث بازآفرینی شهری به‌عنوان دغدغه رئیس‌جمهوری اظهار داشت: امیدوارم با استقرار آقای مهندس پژمان، خانم صادق مالواجرد و آقای دکتر حسینی یک ترکیب فکری هم‌راستا و هم‌گرا در بحث بازآفرینی شهری و نوسازی شهرها با هدف ارتقا کیفیت زندگی مردم ایجاد و مهار حاشیه‌نشینی فراهم و ریل‌گذاری مناسبی برای آیندگان مهیا گردد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به فرزانه صادق مالواجرد به‌منظور انتخاب وی برای سمت معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: باید نشان دهید که بانوان شایسته مسئولیت‌های سنگین هستند و با اقتدار می‌توانند این مسئولیت‌ها را دنبال کنند.

وی افزود: مقید بودم در وزارت راه و شهرسازی یکی از سمت‌های عالی‌رتبه به بانوان فرهیخته واگذار شود و با توجه به ویژگی فعالیت و تجربه خانم صادق مالواجرد در شهرداری تهران، هیچ معاونتی بهتر از معاونت معماری و شهرسازی برای ایشان نیست.

اسلامی با بیان اینکه «امیدواریم با یک حرکت جهادی تحرک و تحولی در پیشبرد امور شهر، شهرسازی، مسکن و ساختمان فراهم کنیم» خاطرنشان کرد: همواره در شورایعالی معماری و شهرسازی به عنوان یک عضو معتقد بودم باید واقع‌بینی وجود داشته باشد و اینکه چگونه می‌توان به‌صورت واقعی بهبود کیفی شهری و طرح‌ها را دنبال کرد تا نشان دهیم که وزارت راه و شهرسازی فعلی و وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در طول تاریخ با افتخار به مردم خدمت کرده‌اند و نزد مردم از احترام ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از آقایان محمد سعید ایزدی و حامد مظاهریان تقدیر و تشکر و برای سید مازیار حسینی و فرزانه صادق مالواجرد آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده درآمد راه و شهرسازی مراسم تودیع و معارفه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن امروز اصفهان (مفتح) ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ جدول

قیمت مسکن در خیابان مفتح هر متر ۲۰ تا ۳۴ میلیون تومان برای آپارتمان اعلام شده؛ همچنین مبلغ رهن در این منطقه ۸۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محله مفتح در محدوده شمال غربی شهر اصفهان و در کنار محله‌های خانه اصفهان، ملک‌شهر، بهرام‌آباد و ناصرخسرو قرار دارد.

بر اساس داده‌های پورتال یکی از دفاتر معاملات املاک کلان‌شهر اصفهان، قیمت مسکن برای واحدهای آپارتمانی از متری ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای خانه‌ای در خیابان بهاران تا متری ۳۴ میلیون تومان در همان منطقه می‌رسد.

محله متراژ سن بنا (سال) قیمت هر متر مربع (تومان)
مفتح، گلزار جنوبی غربی ۶۸ متر دو خواب ۳ ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار
خیابان بهاران ۸۰ متر یک خواب ۱۲ ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار
خیابان گلزار ۶۹ متر دو خواب ۵ ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار
بلوار بهارستان غربی ۹۵ متر دو خواب ۱۵ ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار
خیابان دکتر مفتح ۹۵ متر دو خواب ۱۶ ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار
خیابان بهاران ۱۰۱ متر دو خواب ۲ ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار

همچنین قیمت رهن و اجاره املاک این منطقه را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

محله متراژ سن بنا (سال) قیمت رهن و اجاره (تومان)
خیابان بهاران ۸۵ متر دو خواب ۱۲ ۱۷۰ میلیون رهن و یک میلیون و ۸۰۰ هزار اجاره
بهارستان غربی ۱۳۲ متر سه خواب نوساز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون رهن کامل
مفتح، خیابان بهاران
۷۰ متر دو خواب
۱۰ ۲۰۰ میلیون رهن و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اجاره
بهارستان غربی، خیابان منصوری ۶۰ متر یک خواب نوساز ۸۰ میلیون رهن و ۵ میلیون اجاره
بلوار بهارستان غربی ۱۲۰ متر دو خواب ۱۲ ۲۰۰ میلیون رهن و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار اجاره
دکتر مفتح ۱۱۵ متر دو خواب نوساز ۴۸۰ میلیون رهن کامل

کد خبر 736335

دیگر خبرها

  • گره‌گشایی از ترافیک شهری ارومیه دردستورکارراه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • گره‌گشایی از ترافیک شهری ارومیه در اولویت راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • قیمت مسکن امروز اصفهان (مفتح) ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ جدول
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان
  • تعهدات راه و شهرسازی برای مسکن مهر دماوند عملی نشده است
  • لزوم تلاش برای کسب رتبه بهتر در حوزه صادرات
  • میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی شهر زنجان به بیش از ۷۰ درصد رسید
  • دعوت از شهروندان برای استقبال از برنامه های نوروزی شهر | لزوم رسیدگی به اقشار ضعیف توسط شهرداران مناطق
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • معادن و شرکت‌های خصوصی سهم مسئولیت اجتماعی خود را پرداخت کنند