Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه به شدت از دیدار سناتور آمریکایی با یک عضو فتو انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، چندی قبل مارک روبیو، سناتور آمریکا با "انس کانتر" بازیکن بسکتبال NBA که عضو سازمان فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

روبیو در پیامی در توئیتر پس از این دیدار گفت: من تحت تاثیر شجاعت و جسارت این جوان ترک در حمایت از حقوق دوستان و شهروندان ترکیه قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیدار دو جانبه درباره "نقض حقوق بشر در ترکیه"، تحت ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان قرار گرفتم.

سردار کیلیچ، سفیر ترکیه در واشنگتن در واکنش به این دیدار در تویئتر نوشت: یک سناتور منتخب از طریق راه‌های دموکراتیک از یک گروه "تروریستی" که دموکراسی ترکیه را در سال 2016 مورد هدف قرار داده بود حمایت می‌کند. این مسئله خجالت آور است.

همچنین دادستان استانبول در راستای تحقیقات درباره سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) علیه انس کانتر درخواست استرداد به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی مسلح  را مطرح کرد.

انتهای پیام

مترجم: ساناز عباسعلی زاده

دبیر: مهران ثنایی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به موضع رژیم صهیونیستی علیه ترکیه در حمایت از حماس گفت: واکنش اسرائیل به مواضع دولت ترکیه در حمایت از حماس، وقاحت سیاسی است و ماهیت اشغالگری این رژیم را نشان می دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: واکنش اسرائیل به مواضع دولت ترکیه در حمایت از حماس، وقاحت سیاسی است و ماهیت اشغالگری را نشان می دهد که می خواهد به کشتار فلسطینی‌ها همچنان ادامه دهد و حضور حامیان آنها را درک نمی کند و بی اهمیت جلوه می دهد.

وی افزود: آنچه اردوغان در مورد حماس، غزه و مسئله فلسطین به زبان راند، بازتاب و منعکس کننده وجدان مردم ترکیه است که مسئله فلسطین را آرمان خود و غزه را معیاری برای انسانیت می دانند.

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به موضع گیری مداخله جویانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که استقبال از هنیه توسط رجب طیب اردوغان را خجالت آور قلمداد کرده بود، تاکید کرد: این اسرائیل است که باید بخاطر قتل و کشتار 35 هزار فلسطینی خجالت بکشد.

اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرجام گروه فرقان؛ پشیمانی و خسران!
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است