Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دین ریاکار و اقتصاد و سیاست ریاکار خالی از محتواست، اظهار کرد: یکی از شاخه‌های ریاکاری که امروز گرفتار آن هستیم فریب افکار عمومی است، قول‌های بزرگ می‌دهند و عمل نمی‌کنند؛ در باغ سبز نشان می‌دهند تا رأی مردم را بگیرند، ولی بعد از انتخابات در عمل خبری از کار نیست؛ این بلایی است که دموکراسی غرب بر سر کشور ما آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی امروز، ۲۶ دی ماه، در درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم قم گفت: اسلام با ریاکاری مبارزه شدید کرده و آن را شاخه‌ای از شرک و کفر می‌داند، زیرا ریاکاران عملاً منکر توحید افعالی هستند.

وی با بیان اینکه توحید افعالی در این است که عزت و ذلت در دست خداست، ولی فرد ریاکار قصد دارد از راهی غیر خدا در میان مردم محبوبیت بیابد،اظهار کرد: اگر ریاکاری در جامعه رواج یابد همه چیز توخالی خواهد شد؛ مثلاً نیکوکاری که برای خدا بنایی بسازد ساخت بنایش هم محکم و در منطقه مورد نیاز و محروم خواهد بود، ولی فرد ریاکار دنبال این است که جایی بسازد که در چشم مردم باشد و به به و چه چه بگویند، فارغ از اینکه این بنا محکم و خوب و مفید ساخته شود یا نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دین ریاکار و اقتصاد و سیاست ریاکار خالی از محتواست، اظهار کرد: یکی از شاخه‌های ریاکاری که امروز گرفتار آن هستیم فریب افکار عمومی است، قول‌های بزرگ می‌دهند و عمل نمی‌کنند؛ در باغ سبز نشان می‌دهند تا رأی مردم را بگیرند، ولی بعد از انتخابات در عمل خبری از کار نیست؛ این بلایی است که دموکراسی غرب بر سر کشور ما آورده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: اهل علم باید بیشتر از ریاکاری بپرهیزند و تبلیغ، منبر، درس و بحث خود را برای خدا قرار دهند تا برکت داشته باشد.

این مفسر قرآن با تأکید بر اینکه باید خدمات حوزه را به جامعه معرفی کنیم تا بداندیشان بدانند چه خبر است، افزود: بیان خدمات حوزه به جامعه، ریاکاری نیست و باید اعمال نیک را تابلو کنیم تا خبررسانی کافی باشد که متأسفانه یکی از محرومیت‌های حوزه همین است.

وی با اشاره به دیدار چند روز قبل خود با اعضای شورای عالی حوزه اظهار کرد: قبل از انقلاب ما یک طلبه خواهر نداشتیم، ولی بعد از انقلاب رشد قابل توجه داشته و امروز ۴۸۸ مدرسه خواهران در سراسر کشور وجود دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه خواهران در کنار آمار ۶۲ هزار محصل خود، ۵۰ هزار دانش‌آموخته نیز دارد اظهار کرد: در حال حاضر ۷۳۰۰  استاد و ۱۸۰ رشته درسی در حوزه علمیه خواهران وجود دارد؛ البته این آمار غیر از آمار جامعةالزهراست که ۱۶ هزار طلبه خواهر را پرورش می‌دهد.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه آیا این مباحث خدمت نیست، افزود: آیا این همه فارغ‌التحصیل تحویل جامعه دادن، خدمت نیست؟ این آمار مربوط به حوزه خواهران است و حوزه علمیه برادران بماند؛ قبل از انقلاب تصور هم نداشتیم چنین افرادی تربیت شوند که برخی در حد اجتهاد هستند.

این مفسر قرآن با بیان اینکه تربیت یک نفر افتخار است تا چه رسد به تربیت این تعداد نیرو،گفت تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران این همه انسان باسواد و آشنا به مکتب اسلام، اهل بیت (ع) و قرآن پرورش داده است و آن وقت برخی آن را خدمت نمی‌دانند و تنها به کاستی‌ها می‌پردازند.

این مرجع تقلید با ارائه پیشنهادی ادامه داد: تمام گروه‌ها و اقشار جامعه در رسانه ملی و تقویم روز و هفته دارند مانند روز پرستار و کارگر؛ چرا برای حوزه نباید روز و هفته داشته باشیم؟.

وی تأکید کرد: برخی سؤال می‌کنند که وجوهات چه می‌شود؟ بنده به دفتر گفتم که لیستی از بناهای ساخته شده و خدمات تنظیم و در اختیار مردم قرار بگیرد و خدمات را نشان دهند تا همه مردم بدانند.

نام‌گذاری روزی به نام حوزه

وی با بیان اینکه امروز از صد کشور خارج از ایران افرادی به کشور آمده و درس حوزه می‌خوانند، ادامه داد: اینکه حوزه این همه خدمات کرده و برخی چشم خود را ببندند و تنها انتقاد کنند منصفانه نیست، البته هر تشکیلاتی کاستی دارد و ما نمی‌گوییم حوزه هم نقص ندارد، ولی خدمات را هم ببینید و چشم خود را نبندید و فقط کاستی‌ها را نگویید.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه انقلاب مدیون حوزه و قم است و باید روز یا هفته‌ای به نام حوزه گذاشته شود تا خدمات را تشریح کنند، افزود: این کار سبب می‌شود تا مردم امیدوار شده و بدانند روحانیت بیکار نیست که در حوزه جمع شده است.

وی افزود: آنچه از سوی دولت برای ساختمان‌ها و مدارس داده می‌شود در برابر مبالغ مراجع و خیرین بسیار ناچیز است و امیدوارم روزی برسد که حوزه از این بودجه اندک هم بی نیاز شود و ان‌شاء الله شدنی است و همین طور هم خواهد شد.

آیت‌الله مکارم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) بر لزوم توسل به آن حضرت برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله العظمي مکارم شيرازي منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان جشنواره نوروزی «بنی‌آدم» می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در شیراز برگزار می‌شود گفت: روز ۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ درحالی‌که ده‌ها هزار مسافر نوروزی مهمان شیرازی‌ها بودند سیلی همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنانمان گرفتار سیل شدند و در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی، محبت گذشت و مهمان‌نوازی خلق کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: مردم شیراز با مهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را در آن روز به تصویر کشیدند که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» بود.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه جشنواره بنی‌آدم در واقع فرصتی برای تکریم آئین سنتی و رسم مهمان‌نوازی مردم فارس به‌خصوص شیرازی‌ها است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم در این روز از صنوف و افراد خیری که در روز ۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند تقدیر کنیم و این رسم مهمان‌نوازی را گرامی بداریم.

وی گفت: اجرای این مراسم دلگرمی برای مسافرانی است که امسال راهی شهر ادب و هنر می‌شوند تا با اطمینان خاطر گوشه آن را ببینند و به خاطر بسپارند، زیرا می‌دانند در این شهر هستند کسانی که اگر خانه‌ای محقر و دستی تنگ هم داشته باشند در شرایط سخت اقتصادی هم درهای خانه خود را با آغوش بازمی‌گشایند تا چنانچه مسافری درراه نماند.

گفتنی است در پی سیل مرگبار و مهیب نوروز ۹۸ در دروازه قرآن شیراز که منجر به فوت ۲۱ نفر از شهروندان شیرازی و مسافران نوروزی و مصدومیت ۱۱۹ نفر دیگر شد بسیاری از مردم شیراز با پویشی خودجوش اعلام کردند که منازل و خانه‌های خود را به صورت رایگان جهت اسکان مسافران نوروزی به ویژه سیل‌زدگان اختصاص خواهند داد.

این مساله که بازتابی جهانی پیدا کرد فرهنگ میهمان‌نوازی شیرازی‌ها را یک بار دیگر به رخ همگان کشاند و اندکی از تلخی سیل نوروز کاست.

کد خبر 6058061

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی در محکمه افکار عمومی
  • آیت‌الله صدیقی در محکمه افکار عمومی
  • مدیریت افکار جوانان از اهداف هجمه فرهنگی دشمنان است
  • شیراز میزبان جشنواره نوروزی «بنی‌آدم» می‌شود
  • رژیم صهیونیستی جایگاهی نزد افکار عمومی جهان نخواهد داشت
  • آنچه در ماجرای غم‌انگیز درمانگاه قم و درگیری طلبه و مادر قمی دیده نشد
  • محبوبیت رهبران فرانسه در سراشیبی سقوط
  • دشمن به دنبال فریب مردم و استحاله فرهنگی است
  • نظام اولویت ها و «بُعد سوم» حادثه ی درمانگاه / مصائب ترجیح «افکار خصوصی» بر « افکار عمومی»
  • نظام اولویت ها و «بُعد سوم» حادثه ی درمانگاه؛ مصائب ترجیح «افکار خصوصی» بر « افکار عمومی»