Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-19@10:19:16 GMT

هشدار هواشناسی مازندران به فعالان دریایی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۹۳۷

هشدار هواشناسی مازندران به فعالان دریایی

تین‌نیوز | 

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: فعالیت دریایی از عصر فردا پنجشنبه ۲۷ دی ماه در مازندران ممنوع است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با نفوذ سامانه بارشی به مازندران از اواسط فردا پنجشنبه ۲۷ دی تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعدو و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گذر پنجشنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما، بارش برف علاوه بر ارتفاعات به سمت کوهپایه‌ها و دامنه‌ها نیز گسترش پیدا می‌کند.

رضوی گفت: در این مدت  آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای، کولاک برف، لغزندگی، کاهش دید، اختلال در تردد و حتی مسدود شدن محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه‌ای از رانندگان خواست در روز‌های یاد شده از رفت و آمد در جاده‌های کوهستانی حتی الامکان خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

هواشناسی از کشاورزان خواست به دلیل بروردت هوا و وزش باد تمهیدات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

هواشناسی اعلام کرد: سرعت باد در سواحل ۲۵ متر بر ثانیه (۹۰ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۳۰ متر بر ثانیه (۱۱۰ کیلومتر بر ساعت) و  ارتفاع موج در نزدیک سواحل  ۴ و  نیم متر و دور از  ساحل را ۵ و نیم متر برآورد کرد.

همچنین هواشناسی از فعالان دریایی خواست: از کلیه فعالیت دریایی اعم از دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی خوداری کنند.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فعالان دریایی هواشناسی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای سامانه بارشی جدید در خراسان رضوی/ دما کاهش می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی برای سامانه بارشی جدید در استان گفت: از روز سه‌شنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران توام با رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز جوی به نسبت پایدار در اکثر نقاط استان حاکم است.

وی افزود: از روز سه‌شنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران توام با رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. در مشهد از فرداشب شاهد بارش باران خواهیم بود که اصل بارش‌‎ها تا چهارشنبه است اما تا پنجشنبه قبل از ظهر احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ضمن افزایش سرعت وزش باد، وزش باد گاهی شدید با احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

غیوری‌خواه عنوان کرد: طی روز پنجشنبه از میزان بارش‌‎ها کاسته شده و عمدتاً در نواحی شمالی و ارتفاعات احتمال بارش پراکنده وجود دارد. طی روز جمعه نیز جوی پایدار برای استان پیش‌بینی می‌شود. تنها طی روز سه‌شنبه دما به صورت موقتی افزایش خواهد داشت و از روز چهارشنبه مجدد کاهش دما انتظار می‌رود. پیرامون سامانه فوق هشدار سطح نارنجی شماره ۸۸ صادر شده است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش از مشهد با ۰.۹ میلی‌متر گزارش شده و سردترین نقطه استان فریمان با ۳ درجه و گرمترین نقطه تایباد با ۲۸ درجه بوده است. بیشترین میزان وزش باد را از سرخس با ۶۵ کیلومتر بر ساعت داشتیم. دمای هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۸ تا ۲۱ درجه در نوسان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی ویژه ارتفاعات مازندران
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی صادر کرد
  • رودخانه‌های مازندران سیلابی می‌شوند/هشدار جوی هواشناسی مازندران
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای سامانه بارشی جدید در خراسان رضوی/ دما کاهش می‌یابد
  • دو هشدار هواشناسی؛ ورود دو سامانه سرد بارشی امشب و فردا شب در مازندران
  • هواشناسی برای مازندران هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار ریزش سنگ و اختلال در تردد‌های جاده‌ای مازندران
  • هشدار جدی به مسافران؛ ریزش سنگ و اختلال در جاده‌های این استان
  • هشدار هواشناسی مازندران با ورود سامانه‌ی بارشی
  • در آستانه سال نو خوزستان بارانی می‌شود