Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور، نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران را حائز اهمیت دانست و گفت: معمولاً این جلسات سالی یکبار انجام می‌شود که می‌توانیم ضمن افزایش آن، با دستور جلسه مفید، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوبی را ساماندهی کرده و موجبات تحول در کشور را بوجود آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه وزرا و استانداران کشور ، اظهار داشت: امروز مسئولان باید در یک شرایط سخت بار مسئولیت را بر دوش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه 26 دی ماه یادآور حوادث بسیار خوشحال‌کننده برای ملت ایران با فرار شاه است، گفت: آنچه موجب این فرار غیر اختیاری شد، رسیدن فاصله حاکمیت و نظرات مردم به جایی بود که دیگر برای آنها قابل جبران نبود.

روحانی تأکید کرد: این باید همواره در ذهن ما باشد که افکار، اندیشه، آرمان‌ها و نظرات حاکمان جامعه باید با اکثریت قاطع مردم همخوانی داشته باشد و هر جا این همخوانی از بین برود و بین مردم، فرهیختگان، اندیشمندان، ‌صاحبنظران و جوانان جامعه با حاکمیت فاصله و شکاف بیافتد، آن حکومت بر فرض هم که باقی بماند، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در یک حکومت مردمی و مردم‌سالار که یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایجاد چنین حکومتی است، باید همواره افکار عمومی و نظرات جامعه و آنچه مورد نظر مردم است، حتی برای اصلاح امور و تحولات، مد نظر باشد.

روحانی با اشاره به سفرهای اخیر خود به استان‌های کشور و حضور پرشور مردم، ‌اظهار داشت: آنچه در این سفرها کاملاً مشهود است، تفاوت کامل واقعیت جامعه با آن چیزی است که در تبلیغات رسانه های خارجی راجع به مردم ایران وجود دارد.

رئیس جمهور افزود: متأسفانه صفحه تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در دیگر فضاها تحت تأثیر القائات و تبلیغات دشمنان نظام است و نسخه‌ای که از غرب در صفحه تبلیغات پیچیده می‌شود در فضای مجازی، تلویزیون‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌شود و عده‌ای هم آن را دنبال کرده و تکرار می‌کنند و همان کسانی که می‌دانند این تبلیغات از اول دروغ است، کاسه در دست گرفته و در صف می‌ایستند.

روحانی ادامه داد: هنگامی که در استان‌های کشور و در بین مردم حضور پیدا می‌کنیم، می‌بینیم که مردم بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان ما هستند و  البته این بدان معنا نیست که مردم مشکلات ندارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، اظهار داشت: مردم در زندگی، کسب و کار، فعالیت، واردات و صادرات، تولید، بازار و معیشت خود، مشکلاتی دارند، اما چون می‌دانند ریشه این مشکلات عمدتاً از سوی دشمنان  طراحی شده و آنها آغازگر این صحنه برای ما و منطقه هستند، کاملاً‌ در محاسبات خود سهم دولت، دیگر دستگاه‌ها و داخل و خارج را می‌سنجند.

روحانی اظهار داشت: این نشاط و حضور مردم برای کشور و آینده انقلاب بسیار امیدوارکننده است و در سفرهایی که اخیراً به برخی استان های کشور داشتم، این بیداری و هوشیاری مردم را مشاهده کردم.

رئیس جمهور افزود: مردم مشکلات کشور را به خوبی می‌دانند و به طور کامل ریشه‌های داخلی و خارجی آن را می‌شناسند.

روحانی با اشاره به پرتاب ماهواره پیام که اولین ماهواره عملیاتی کشور بود، گفت: در این پرتاب موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزیی هم بوجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود. در زمینه پرتاب‌کننده و هم در زمینه ساخت ماهواره به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کردیم و این بدان معنا است که ایران امروز در این مسیر قرار گرفته و اشکالات جزیی که وجود دارد، ظرف چند ماه آینده برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد:مردم بدانند که کشور ما در این فناوری موفق بوده و توانستیم وارد فضا شویم و این برای کشاورزی، محیط زیست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت بوده و آن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در کشور با چند مسأله مواجه هستیم که برخی از آنها جدید است،‌ گفت: هنگامی که یک مشکل جدید در جامعه‌ای بوجود می‌آید مشکلات قدیمی‌تر نیز خود را بهتر بروز می‌دهند.

روحانی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها برخلاف تعهدات خود و با همراهی چند کشور در منطقه به فکر اعمال فشار حداکثری به ملت ایران افتاده‌اند، گفت: خود آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که این فشارها بر ایران بی‌سابقه بوده و همه توان خود را در این راستا بکار گرفته اند و اگر بخواهیم سیاست خارجی آمریکا را تقسیم کنیم، گاهی اوقات و در برخی هفته‌ها، نیمی از تلاش‌های دولت آمریکا مربوط به منطقه ما و عمدتاً معطوف به جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور افزود: چشمان مقامهای آمریکایی‌، به جمهوری اسلامی ایران و نگرانی آنها از توانمندی ملت ایران است و با همه توان به دنبال اعمال فشار در زمینه درآمدهای ارزی، حمل و نقل و ارتباطات بانکی ما هستند که باید با هر سه مورد مقابله کرده و در برابر آنها ایستاده و راه‌حل مناسب را پیدا کنیم.

روحانی تأکید کرد: مردم عزیز ایران مطمئن باشند که دولت لحظه‌ای در این راستا آرام ننشسته و همه توان خود را بکار گرفته است و این توان می‌تواند ما را از مشکلات عبور دهد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: البته باید در زمان سختی و مشکلات تاب‌آوری مردم افزایش یابد و ما نیز سعی می‌کنیم، تاب‌آوری اقتصادی کشور و سایر قدرت‌های اجتماعی را افزایش دهیم.

روحانی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل اقدامات خوبی به انجام رسیده و اخیراً ناوگان حمل و نقل دریایی کشور افزایش خوبی یافته است، گفت: در حال حاضر 10 فروند به کشتی‌های حمل و نقل قاره‌پیمای کشور افزوده شده و این خبر خوشحال‌کننده‌ای است که می‌تواند اتکای ما  به دیگران را در این حوزه کاهش دهد.

رئیس جمهور اظهار داشت: در زمینه موضوعات ارزی باید حتماً درآمدهای ارزی غیرنفتی کشور را افزایش دهیم چرا که چنین حرکتی ، برای کشور یک امتیاز خوب بشمار می‌رود.

روحانی با بیان اینکه یکی از مبانی دولت افزایش صادرات غیرنفتی کشور بوده است و در این راستا تلاش می‌کنیم، گفت: امروز صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته و امسال در بسیاری از موارد، صادرات غیرنفتی ما بیشتر خواهد شد به گونه‌ای که براساس اعلام استان‌ها صادرات غیرنفتی آنها حدود 50 تا 60 درصد بیشتر از سال گذشته شده و این بدان معنا است که مسیر درستی را انتخاب کرده‌ایم.

رئیس جمهور افزود: البته ممکن است استان‌های مختلف شرایط گوناگونی داشته باشند، به طوری که برخی استان‌ها توان صادراتی بالایی دارند و برخی از استان‌ها موقعیت جغرافیایی بهتری دارند و به عنوان استان‌های مرزی می‌بایست با همسایگان خود تعامل کنند.

روحانی تصریح کرد: در این شرایط بهترین راه این است که بخش خصوصی کشور با بخش خصوصی سایر کشورها و بویژه همسایگان ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند و ما برخی از امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ ضمن اینکه بخش خصوصی هم باید با نظم و قانون‌مداری خاصی حرکت کند تا دچار مشکل نشده و با کمک هم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه استانداران استان‌های مرزی مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند، گفت: ارز غیرنقدی ما باید از طریق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های کشور در زمینه‌های کشاورزی، معادن، خدمات و تکنولوژی‌های نوین افزایش پیدا کند.

روحانی با اشاره به اینکه امروز در بخش آبزیان تحرک خوبی در حوزه صادرات داریم، گفت: افزایش صادرات غیرنفتی بسیار حائز اهمیت است و استانداران هر کجا می‌بینند که در اجرای صادرات مشکلی وجود دارد باید اعلام کنند و وزرای مربوطه می‌بایست نسبت به رفع این مشکلات اولویت قایل شوند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مواردی که بعضی از استانداران اعلام کرده‌اند، مشکلاتی در زمینه‌های حمل و نقل گمرکات و اقتصاد و دارایی است، گفت: این نشان می‌دهد که وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی امروز مسئولیت بزرگی برای باز کردن گره‌های این مشکلات برعهده دارند و باید در این زمینه تلاش کنند.

روحانی با بیان اینکه تلاش خوبی در زمینه مسایل بانکی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در زمینه مسایل ارزی، تبادلات بانکی نسبت به دو ماه گذشته در شرایط بهتری قرار گرفته، اما هنوز باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند روابط ایران را با دیگر کشورها به بهانه‌های مختلف قطع کنند، گفت: ما باید از طرق مختلف این روابط را گسترش دهیم و لذا تا جایی که می‌توانیم با کشورهای همسایه و دیگر کشورها با پول ملی خودمان کار می کنیم.

روحانی افزود: با تبادل با پول ملی، شرایط بهتر شده و نقل و انتقال مالی و صادرات و واردات را تسهیل خواهد کرد.

رئیس جمهور تجار بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد را راه‌های تنفسی اقتصاد کشور دانست و گفت: استاندارانی که مناطق آزاد را در استان‌های خود دارند، باید از آنها استفاده کرده و این مناطق را تبدیل به مراکزی برای صادرات و واردات مواد مورد نیاز برای تولید کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه باید ذخایر کالاهای اساسی کشور، همیشه در حد مطمئن باشد، گفت: امروز ذخایر کالاهای اساسی کشور بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری است و این یکی از اقدامات ارزشمند دولت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم مطمئن باشند تمام مسئولان برای تأمین کالاهای اساسی اعم از تأمین ارز، با همه توان در تلاشند و نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند.

روحانی افزود: در حمل و نقل، مسایل بانکی و درآمدهای ارزی دولت اقدامات خوبی داشته و استانداران نیز باید به طور فعال اقدام کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کنار مشکلاتی که فشار خارجی تحریم بر کشور وارد کرده، برخی مشکلات هم در داخل کشور داشته و داریم، گفت: اولین مشکل در کشور ما کاغذ‌بازی و پیچ‌ و خم‌های اداری است که باید برای رفع آن، تلاش کنیم.

روحانی افزود: اگر مدیر کلی در استان می‌تواند کاری را انجام دهد، وزیر موظف است انجام آن کار را واگذار کند و اگر اقدامی را در یک استان بجای آنکه دولت تصمیم بگیرد استاندار می‌تواند انجام دهد، دولت باید اختیارات لازم را به استاندار واگذار کند.

خبر تکمیل می شود...

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین ۸۷.۳۲ درصد آرا را بدست آورد/ آغاز پیام‌های تبریک

در حالی‌که رئیس جمهور فعلی روسیه توانست رای اعتماد دوباره بیش از ۸۷ درصد مردم کشورش را بدست آورد، میزان مشارکت در انتخابات به بالای ۷۴ درصد رسید و مقامات کشورهای کوبا، ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه در تبریک به ولادیمیر پوتین از دیگران پیشی گرفتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نوستی»،کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در ساعت 8 صبح امروز، دوشنبه، (به وقت مسکو) اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس دولت فعلی، پس از بررسی 99.65 درصد از آرای اخذ شده، توانست 87.32 درصد از کل آرا را به دست آورد.

در مقام دوم، نیکلای خاریتونوف، نامزد حزب کمونیست روسیه با 4.30 درصد آرا قرار دارد، ولادیسلاو داوانکوف، عضو حزب مردم جدید با 3.82 درصد آرا در رتبه سوم، قرار گرفته و پس از آنها لئونید اسلوتسکی، رهبر حزب لیبرال دموکراتیک روسیه نیز  3.20  درصد آرا را کسب کند.

ساعتی پیش نیز مشخص شد که پوتین در شهر مسکو و پس از شمارش 100 درصد آرا، 85.13 درصد آرای انتخابانی را از آن خود کرده است.

مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه از 74 درصد گذشت

کمیسیون مرکزی انتخابات همچنین اعلام کرد که مشارکت کلی در انتخابات ریاست جمهوری در سراسر روسیه در پایان سومین روز رای گیری به 74.22 درصد رسید. همچنین گزارش شد که مشارکت در رای گیری الکترونیکی از راه دور (DEG) در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، 94 درصد بوده و این سیستم به طور کلی به خوبی از عهده این کار برآمده است.

رسانه‌های خارجی پیروزی پوتین را اعلام کردند

بسیاری از رسانه‌های غربی شب گذشته مطالبی را منتشر کردند که در آن پیروزی مطلق ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به رسمیت شناختند.

بدین ترتیب، نشریه فرانسوی Le Parisien  نوشت: «ولادیمیر پوتین با اختلاف زیادی برای پنجمین دوره انتخاب شد». این نشریه پیروزی پوتین را خبری مورد انتظار نامید و یادآور شد که رئیس جمهور فعلی از "محبوبیت واقعی و خوبی" در میان مردم کشورش برخوردار است.

روزنامه "واشنگتن پست" نیز به نوبه خود گزارش داد که رهبر روسیه پس از انتخابات شش سال دیگر به عنوان رئیس جمهور منصوب شد. به نوشته این نشریه، به احتمال زیاد، دوره بعدی ریاست جمهوری پوتین با "حل و فصل بحران اوکراین و تضمین حمایت شهروندان روسیه" همراه خواهد بود.

آژانس خبری بلومبرگ تاکید کرد که نتیجه انتخابات حمایت غیرقابل انکار مردم روسیه از رئیس جمهور فعلی را نشان داد: پوتین در حال آماده شدن برای کسب رکورد پیروزی خود است. بلومبرگ افزود که حمایت بی قید و شرط از پوتین به سیاست‌های داخلی و خارجی او مربوط می‌شود.

نخستین پیامهای تبریک برای پیروزی پوتین در انتخابات 

امامعلی رحمان،رئیس‌جمهور تاجیکستان صبح امروز انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین، را حتی قبل از اعلام نتایج نهایی رای‌گیری تبریک گفته و تاکید کرد که نتایج انتخابات در روسیه تاییدی روشن بر قدرت سیاسی بالای پوتین و حمایت گسترده مردم از اوست.

وی افزود: سیاست رهبر روسیه با هدف تضمین توسعه پایدار اجتماعی-اقتصادی این کشور و تقویت موقعیت بین المللی آن است و مقامات دوشنبه به روند توسعه مشارکت استراتژیکی بین تاجیکستان و روسیه و همکاری‌های متقابل ادامه خواهند داد.

لوئیس آرس، رئیس جمهور بولیوی نیز بامداد امروز در پیامی اعلام کرد که دولت بولیوی انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به سمت ریاست جمهوری روسیه را  تبریک می‌گوید. به عقیده وی، این پیروزی قاطع، وحدت مردم روسیه حول حاکمیت و توسعه دائمی آن را تایید می‌کند.

دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه حتی پیش از اعلام نتایج نهایی رای گیری، پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت. اورتگا پیروزی پوتین را کمکی به ثبات در سراسر جهان نامید و ابراز امیدواری کرد که رهبر روسیه به بهبود شرایط بهتر جهان در آینده ادامه دهد.

شب گذشته نیز نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا یکی از نخستین اولین کسانی بود که به پوتین تبریک گفت. به گفته وی، کاراکاس آمادگی تزلزل ناپذیر خود برای ادامه همکاری نزدیک با مسکو را اعلام می‌کند.

پس از آن برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا هم به ولادیمیر پوتین تبریک گفته و یادآور شد که این پیروزی مطلق، حتی قبل از اعلام نتایج نهایی رای گیری، "نشانه آشکاری از به رسمیت شناختن رهبری او توسط مردم روسیه است".

کرملین: پوتین زمانی برای جشن گرفتن پیروزی خود ندارد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین فرصتی برای جشن گرفتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ندارد.  او توضیح داد: من نمی دانم او (پوتین) چگونه جشن خواهد گرفت. اکنون از نیمه شب گذشته است و پوتین هنوز باید با روسای ستاد مشترک صحبت کند که حداقل یک دیگر طول خواهد کشید. دیدار پوتین با نظامیان هم، احتمالاً نزدیک به صبح است و فردا (دوشنبه) نیز یک روز کاری نسبتاً شلوغ برای رئیس جمهور  خواهد بود.

پسکوف همچنین تاکید کرد که سطح بالای حمایت شهروندان روسی از پوتین در جریان رای‌گیری، تاییدی بر تناقض اظهارات خارجی درباره "انتخابات غیرقانونی" است. به گفته او، سیستم انتخاباتی روسیه کاملاً شفاف است و ناظران بین المللی که به این کشور دعوت شده بودند، این فرصت را داشتند که خودشان ببینند.

بیش از هزار ناظر از 129 کشور بر رای گیری در انتخابات روسیه نظارت کردند

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که یکهزار و 115 ناظر و کارشناس خارجی از 129 کشور از جمله اروپا و آمریکای شمالی در جریان انتخابات ریاست جمهوری فعال بوده و بر روند رای گیری نظارت داشتند.

کنستانتین کوساچوف، نایب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه گفت: ناظران بین‌المللی که به روسیه آمده‌اند، به جای باور کردن «جریان دروغ‌هایی که از رسانه‌های رام غربی سرازیر می‌شود»، تصمیم گرفتند خودشان ببینند که در روسیه  رأی‌گیری چگونه انجام می‌شود. آنها از روند رای گیری سه روزه رضایت داشتند.

ناظر آمریکایی "پاتریک هنینگسن" خود در این باره می‌گوید: «ما شاهد بودیم که چگونه انتخابات در روسیه به طور شفاف برگزار می شود. این انتخابات برای مردم منطقه دونباس بسیار مهم داشت. ما دیدیم که این روند چقدر باز است، مردم با وجود اینکه در نزدیکی منطقه جنگی هستند، فعالانه در انتخابات شرکت کردند، آزادانه رای دهند و آرای آنها صادقانه شمرده می شود.»

به گفته این کارشناس آمریکایی، انتخابات در روسیه برای ناظران بین المللی اهمیت آموزشی زیادی دارد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حضور پوتین در جشن پیوستن دوباره کریمه به خاک روسیه
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • پیام تبریک بشار اسد به پوتین به مناسبت پیروزی در انتخابات
  • رییس جمهور چین پیروزی پوتین در انتخابات روسیه را تبریک گفت
  • واکنش چین به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • پوتین ۸۷.۳۲ درصد آرا را بدست آورد/ آغاز پیام‌های تبریک
  • آقای مداح! آنها بایدن را که به لجن کشیدند ما چرا رئیسی را نقد نکنیم؟
  • سلاحی که آمریکایی ها به آن هیولا می گویند ؛ از جنگ ویتنام تا سرویس مخفی رئیس جمهور (+فیلم و عکس)
  • حاشیه‌های نشست رئیس جمهور با اهالی رسانه؛ شریعتمداری شعر سعدی را اشتباه خواند!