Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:50:29 GMT

برداشت دانه روغنی کینوا در شهرستان جهرم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۸۹۵۰

برداشت دانه روغنی کینوا در شهرستان جهرم آغاز شد

شیراز-ایرنا-رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: برداشت کینوا که نوعی دانه روغنی است، در جهرم آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شهابی چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال برای اولین بار در سطح مزارع شهرستان جهرم 4 هکتار گیاه کینوا کشت شد.
وی اظهار کرد: کینوا به دلیل ارزش غذایی بالا به عنوان خاویار گیاهی نامیده می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنج باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهابی بیان کرد: کشت گیاه کینوا در اوایل پاییز در شهرستان جهرم با نظارت کارشناسان زراعت جهاد کشاورزی شروع شد که در هر هکتار 10کیلوگرم بذر کاشته شد و از دی ماه در حال برداشت است و تا اردیبهشت سال دیگر ادامه دارد.
وی ابراز کرد: کاشت این گیاه با صرفه به کشاورزان شهرستان جهرم توصیه شده است.
رئیس جهاد کشاورزی جهرم گفت: اینکه به کشاورز بگوییم کلزا و کینوا بکارد و شلتوک نکارد کافی نیست، باید همه تمهیدات برای کاشت و فروش و عرضه محصول جایگزین به بازار اندیشیده شود.
وی ادامه داد: کشت کینوا در شهرستان جهرم مقرون به صرفه است و می‌تواند جایگزین کشت‌های آب‌بر شود، این رویکردی علمی و مطالعه شده است و باید توسط دستگاه‌ها دنبال شود.
شهرستان جهرم در 193کیلومتری جنوب شرق شیراز است.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت شکوفه‌های درختان بیدمشک از سطح ۳۰ هکتار بصورت پراکنده در حاشیه چشمه سار‌ها و رودخانه‌های شهرستان قزوین خبر دادو گفت: از این میزان سطح بالغ بر۷۰ تن غنچه گیاه دارویی بیدمشک جهت فرآوری به داخل و خارج استان ارسال می‌شود.

محمد پیله فروش با بیان اینکه نیمه فروردین ماه تا هفته اول اردیبهشت زمان برداشت بیدمشک در استان است اظهار داشت: روستای گرگین قطب تولید بیدمشک در استان است و روستا‌ها ورتوان، اسب مرد، سوته کش، الولک هم از مناطق تولید گیاه دارویی ارزشمند بیدمشک در سطح استان هستند.

پیله فروش یادآور شد: عرق و اسانس بیدمشک طبع سرد و‌تر دارد و مقوی قلب و کاهنده قند خون و تسکین دهنده درد‌های سر و میگرن است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت «باقلا» در شهرستان دره شهر آغاز شد
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد