Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سی و هفتمین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کل اداره ثبت اسناد و املاک، مدیران امور اقتصادی و دارائی، مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان و اعضای کارگروهای شهرستان‌های و تابعه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کمیسیون، پلاک‌های از شهرستان‌های مریوان، سنندج و سروآباد مطرح شد و در مجموع  3 پلاک به  مساحت کل 6780 هکتار بررسی و از این مقدار 793 هکتار تغییر نوعیت داده شد.

در این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد؛ کارگروه شهرستانی گزارشی از اقدامات، چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی طرح رفع تداخلات اراضی ارائه دادند و کارگروه‌ها و اعضای کمیسیون‌های استانی مکلف شدند در خصوص  اجرای رفع تداخلات اراضی و تعیین تکلیف پلاک‌های دارای تداخل در سطح استان تسریع به‌عمل آورند.

گفتنی است؛ صدور اسنادِ پلاک‌های رفع تداخل شده، توسط اداره‌کل ثبت اسناد و املاک نتیجه نهایی اقدامات کمیسیون است و تاکنون 15 سند از پلاک‌های رفع تداخل، توسط اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان‌های سقز و سنندج صادر گردیده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی ملی از  اولویت‌های کاری این سازمان بوده و در اجرای این امر بیش از پیش تسریع به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/م

رفع تصرف اراضی استان کردستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان سازمان جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی گفت: در این مدت ۳۰۷۸ پرونده ثبت و ۲۱۵۰ رای هیات قانون صادر که منجر به صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت شده است.   وی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر ادارات جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را جهت تسریع در فرایند صدور اسناد خواستار شد.   وی با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.   اقبالجو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه نیز در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت باید مدیران و مسئولان از آن صیانت کنند. در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، روسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرایند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته