Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:56:03 GMT

تصویب سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۹۰۹۷

تصویب سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی

خبرگزاری مهر: سی امین جلسه کمیته دائمی (شورای عالی) پدافند غیرعامل کشور به ریاست سرلشکر پاسدار محمد باقری در محل ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سردار ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، رحیم ممبینی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در امور دفاعی، سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستادکل نیرو‌های مسلح و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی

گردان عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و «نیرو‌های هوا-فضای آمریکا کره جنوبی» برای برگزاری این رزمایش به عنوان بخشی از آموزش پرواز کره (KFT)، یک رزمایش بزرگ سالانه نیروی هوایی، تیمی یکپارچه تشکیل دادند.

این نخستین بار بود که یک تیم عملیات فضایی یکپارچه در KFT در رزمایشی دو هفته‌ای که از ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) در یک پایگاه هوایی در گونسان واقع در ۱۷۸ کیلومتری جنوب سئول آغاز شده است، شرکت کردند.

در این رزمایش، نیرو‌های دو کشور سناریو‌هایی را برای جلوگیری از اختلال ارتباطی ماهواره‌ای و افزایش دقت سیستم‌های موقعیت یاب در برابر تهدیدات احتمالی از سوی کره شمالی شبیه سازی کردند.

به گفته نیروی هوایی کره جنوبی، آنها با استفاده از داده‌های ماهواره‌های نظامی آمریکا، مختصات حملات مختل کننده سیگنال و اطلاعات مربوطه را با نیرو‌های دو کشور به اشتراک گذاشتند و این به جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا این امکان را داد که مبدا این حملات را هدف قرار دهند.

این تیم همچنین درباره راه‌های به‌کارگیری ماهواره‌های شناسایی کره جنوبی در ماموریت‌ها و عملیات‌های واقعی مذاکره کردند.

کره جنوبی اولین ماهواره شناسایی نظامی خود را ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر-دی) و دومی را اوایل ماه جاری میلادی (فروردین) در مدار زمین قرار داد. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پنج ماهواره را برای نظارت بهتر بر کره شمالی بر مدار قرار دهد.

«گردان عملیات فضایی» دسامبر ۲۰۲۲ به عنوان واحدی یکپارچه برای انجام عملیات‌های فضایی و شناسایی بر علیه توانایی‌های فضایی رو به تحول پیونگ یانگ ایجاد شد.

همچنین، «نیرو‌های هوا-فضای آمریکا کره جنوبی» وظیفه هماهنگی عملیات‌های فضایی، هشدار موشکی و ارتباطات ماهواره‌ای برای مقابله با تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی را بر عهده دارد.

کره شمالی ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان- آذر) ماهواره جاسوسی خود را به فضا پرتاب کرد و وعده داد که در سال جاری میلادی سه ماهواره دیگر را به فضا بفرستد. ارتش کره جنوبی مقدمات کره شمالی برای پرتاب دومین ماهواره خود را به دقت زیر نظر دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل