Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:20:34 GMT

نظر کولینا درباره داوری‌های جام ملت‌های آسیا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۹۱۰۳

نظر کولینا درباره داوری‌های جام ملت‌های آسیا

نماینده فیفا و داور بازنشسته ایتالیایی سطح داوری‌های جام ملت‌های آسیا را خوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از AFC، قرار است از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، فن‌آوری VAR مورد استفاده قرار گیرد و پیر لوییجی کولینا که اکنون در امارات به سر می‌برد، این رقابت‌ها را زیر نظر دارد.

در همین رابطه پیر لوییجی کولینا گفت: من فکر می‌کنم این تصمیم خیلی خوبی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفت تا از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، با توجه به داورهای با ظرفیت و توانایی که وجود دارد، فن‌آوری VAR را وارد رقابت‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داورهایی که در این مرحله قضاوت می کنند، باید گواهینامه VAR را از اتحادیه جهانی داشته باشند. استفاده از این فن‌آوری نیازمند این است که داورها تمرین کافی و لازم را کرده باشند تا با تیم مورد استفاده از فن‌آوری VAR تعامل خوبی داشته باشند. 

کولینا در ادامه صحبت‌هایش گفت: داورهای جام ملت‌ها تاکنون خیلی خوب بوده است و داورها سطح بالایی داشتند. البته خب اشتباهاتی نیز وجود داشته است که در هر تورنمتی چنین اشتباهاتی هست. در کل بازی‌های بسیار کمی است که اصلا اشتباه داوری نداشته باشد. ما خوشحال می‌شویم که باعث افزایش سطح داوری رقابت‌ها شویم و از کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تلاش به منظور بالارفتن توامندی داوری‌ها در این قاره تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز

به گزارش "علی عطایی مدیرعامل باشگاه چادرملو اردکان در واکنش به تصمیات داوران در بازی‌های این تیم و گلایه از آنها اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: در طول فصل تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا فقط روی مسائل فنی متمرکز شویم اما هر چه به انتهای فصل نزدیک می‌شویم و هفته‌ها را حساس‌تر می‌بینیم، اتفاقات شگفت انگیز بیشتری را شاهد هستیم که پرسش‌های مبهم ذهن مان را تکمیل‌تر می‌کند.

عطایی ادامه داد: به اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر که نتایج بازی‌های ما را به ضرر ما تغییر داد، نگاه کنید. همه کارشناسان داوری متفق القول بر این باورند که امتیازهای فراوانی از تیم ما کسر شده است؛ از پنالتی‌هایی که هر بازی برای ما نمی‌گیرند تا تصمیم‌هایی که به ضرر ما گرفته می‌شود و گل‌های ما را نادیده می‌گیرند. چطور ما باید همه این اشتباهات را سهوی و غیرعمدی تلقی کنیم؟ چگونه است که همه این اشتباهات باید به ضرر ما شود و حتی یک اشتباه داوری به سود ما نیست اما همیشه رقبای ما از اشتباهات داوری سود می‌برند؟ اگر قرار نیست تیم بی‌پناهی مثل چادرملو به لیگ برتر صعود کند به ما اطلاع دهند.

مدیرعامل چادرملو اردکان سپس به لغو بازی استقلال ملاثانی و فجر شهیدسپاسی اعتراض کرد و گفت: مگر بار اول بود که استقلال ملاثانی میزبانی می‌کرد؟ چطور همه بازی‌های خانگی این تیم، بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد و حالا که به مقطع تعیین‌کننده فصل رسیده‌ایم، به یکباره امکان میزبانی این تیم، سلب می‌شود؟ پرسش من از برگزارکنندکان مسابقات این است که آیا اتفاقی که در اهواز افتاد، فیرپلی ورزشی است که همه تیم‌ها بازی کنند و یک تیم که در رقابت با چند تیم است با آگاهی از همه نتایج و بدون اضطراب بازی نکند؟

عطایی در پایان گفت: وظیفه من و تمام ارکان باشگاه، دفاع از حق مردم شهر اردکان و استان یزد است. من فقط می‌خواهم بدانم در این فوتبال، کسی نیست که به فریاد تیم‌های مظلوم برسد و به اجرای عدالت در روزهای پایانی و سرنوشت ساز لیگ کمک کند؟

دیگر خبرها

  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • سوت سرنوشت
  • انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری
  • کمبود اسپانسر به‌ضرر لیگ‌ برتر تمام می‌شود
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • دلم می‌خواهد استقلال قهرمان شود تا یک عده روسیاه شوند!
  • راه یابی ۱۰۲ طرح فناورانه به مرحله داوری جشنواره شیخ بهایی
  • ۱۰۲ طرح فناورانه به مرحله داوری جشنواره شیخ بهایی راه یافتند
  • رشد ۷ برابری استقبال از رویداد ایده شو