Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا - معاون پيشين استانداري خوزستان ، از جمله شخصيت هاي اجتماعي و سياسي خوزستان است که در گفت وگويي با وي با بيان مشکلات و نارسايي ها در بخش هاي مختلف اين استان، از اميدها به آينده و درعين حال تاکيد کرد که نمي توان خدمات 40 ساله نظام به استان خوزستان را ناديده گرفت.

سيد کريم حسيني از فعالان سياسي اجتماعي عرب هاي کشورمان که اکنون رئيس جمنا در خوزستان هم هست، مي گويد: خوزستان در برهه هاي مختلف از همه امتحاناتش سربلند خارج شده و اين خود مايه سربلندي استان و اميدواري نسبت به آينده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به طمع دشمنان خارجي به کشور اشاره کرد و با بيان اينکه دشمن نگاه ويژه به ايران دارد ، يادآور شد که دشمنان براي ضربه زدن به کشور از خوزستان شروع خواهند کرد، همانند جنگ تحميلي ، به همين دليل خوزستان قلب تپنده و نگين درخشان کشور است و نقطه قوت خوزستان نيز امروز اين است که همواره عزت کشور را حفظ کرده است.
معاون سياسي پيشين استانداري خوزستان ، مردم اين ديار را همواره در صف اول دفاع و خط مقدم نبرد با دشمنان و مشکلات کشور توصيف و تاکيد کرد که به همين دليل مردم را بايد به آينده بهتر اميدوار کنيم.
وي در توضيح بيشتر افزود: اگر يک روز خطوط دفاعي در خوزستان بود و خوزستاني ها در خط مقدم نبرد بودند، امروز نيز در خطوط دفاعي در خارج از مرزها و در دفاع از مقدسات و حرم اهل بيت(ع) بازهم خوزستاني ها حضوري پر رنگ دارند.
اين فعال سياسي و اجتماعي منابع انساني را مهمترين ثروت استان خوزستان توصيف کرد که به گفته وي در کنار منابع سرشار انرژي ، بنادر و مرزهاي دريايي به نقطه قوت استان تبديل شده است و امروز خوزستان بزرگترين مراکز علمي و دانشگاهي ، حوزه هاي علمي ، دانشمندان و اساتيد علمي دارد که با اين داشته ها مي تواند به آينده اميدهاي زيادي داشته باشد.
حسيني معتقد است: مزيت ها، برتري ها و شکوفايي خوزستان هم براي خودش و هم براي کل کشور منافع بزرگي خواهد داشت.
`وقتي مزيت هاي استان خوزستان را مانند، آب، مرزهاي طولاني آبي و خاکي و دريايي، شرکت ها و کارخانجات بزرگ نفت و پتروشيمي، پالايشگاه و استعداد عظيم کشاورزي را در کنار منابع انساني و فکري خوبي که دارد قرار دهيم، اين استان به طور قطع آينده اي درخشان خواهد داشت، اما اين امر نيازمند يک برنامه عملياتي و قابل اجرا و مديريتي هنرمند است.`
اين فعال اجتماعي در خوزستان اما به مشکلات و معضلات استان هم اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم مشکل مديريتي و بيکاري دو مشکل اساسي و فوري استان است ؛ اين اولويت ها هم نه قومي است و نه مذهبي، بلکه خواسته همه اهالي و ساکنان استان است.
حسيني ، خوزستان را جزو جوانترين استان هاي کشور معرفي کرد که اين نيز از مزيت هاي استان است، اما در عين حال فرصت هاي شغلي براي جوان هاي اين استان هم اندک است و يا وجود ندارد.
به گفته وي ، شغل که باشد از ميزان آسيب هاي اجتماعي کاسته مي شود و جامعه را واکسينه مي کند و به تبع آن هزينه هاي دولت را نيز در ابعاد مختلف امنيتي و انتظامي کاهش مي دهد؛ مانند سرقت، تراکم جمعيت زندان ها، دادگاه ها ، خانواده هاي بي سرپرست و صدها معضل اجتماعي که همگي از بيکاري ريشه مي گيرد.
معاون پيشين استانداري خوزستان در بيان راهکاري براي حل اين معضلات هم گفت، چگونه هنگام جنگ و دفاع مقدس، شوراها و ستادهاي بحران مختلفي تشکيل مي شد تا بتوانند بحران را مديريت کنند، حالا هم بحران بيکاري داريم که لازم است ، ستادهاي ويژه و تخصصي تشکيل و سازوکارهاي عملي براي مهار اين معضل اجتماعي پيدا شود.
حسيني در پاسخ به اين نکته که بسياري از معضلات مانند گراني و بيکاري، مباحثي ملي است و مختص فقط خوزستان نيست، گفت: قبول داريم که بحث ملي است و محلي نيست، اما به سه دليل مي بايست اين استان را از ساير نقاط مستثني کرد؛ اول اينکه خوزستان به واسطه جنگ تحميلي و معضلات بي شمارش از فرصت هايي که ساير استان ها طي 40 سال گذشته از آن برخوردار شده اند، محروم بوده است. ما معتقديم که خوزستان به خاطر جنگ و محدوديت هاي سرمايه گذاري ، يک عقب ماندگي از قبل دارد. دوم اينکه فرصت هايي که اينجا داريم مانند خاک حاصلخيز، نفت و گاز و کارخانجات ، بنادر و مرزهاي متعدد، مردم نظاره مي کنند و به همين دليل سطح توقعات و انتظارات هم به تبع آن بالاست.
` قبول داريم که بيکاري يک معضل ملي است و اعتقاد داريم که بايد براي کل کشور چاره جويي شود، اما فراموش نکنيد که اگر بيکاري در ساير نقاط کشور در حد دغدغه است، در خوزستان به بحران نزديکتر است، چرا که دشمن در کمين نشسته است.`
حسيني درادامه بحث خود به اعتراضات کارگري اشاره کرد؛ مشکلي که به گفته بسياري از ناظران و اهل فن، با درايت دستگاه هاي انتظامي و امنيتي و نيز با کمترين حادثه و هزينه تا اينجا به نتيجه رسيده است.
وي ، ريشه بروز اين اعتراضات را در سوء مديريت دانست و اين سوال را مطرح کرد که چرا مشکل اعتراضات کارگري بايد بعد از 4- 5 ماه حل مي شد و چرا از همان اول براي حل مشکل کارگران تدبير نشد؟، نمي توانستيم همان اول تدبير کنيم؟ چطور مي توانستيم جنگ تحميلي را اداره کنيم ، اما در مقابل بيکاري و مسايلي مانند واحدهاي در حال تعطيلي منفعل هستيم؟
وي در عين حال اين را هم مورد تاکيد قرار داد که کارگران هفت تپه و فولاد نه ضد انقلاب بوده اند و نه ضد نظام و با 40 روز اعتراضات مسالمت آميز شعور و بالندگي خود را به نمايش گذاشتند و نشان دادند که اين تحرکات به اين دليل است که مشکل معيشتي دارند.
حسيني ، اين نکته را که اعتراضات کارگري به لحاظ امنيتي خوب مديريت شد، از نطر دور نداشت، اما به اين هم اشاره کرد که برخي هم هستند که از خارج تامين مالي مي شوند و در کمين فرصت هايي هستند تا اين دست تجمعات را به خشونت بکشند.
در ادامه، بحث به حاشين نشين ها در اهواز کشيده شد، پديده اي که هم در کشور عموميت دارد و هم زيبنده استاني برخوردار مانند خوزستان نيست. حسيني در اين خصوص گفت تفاوت حاشيه نشيني در شهرهاي خوزستان با ساير استان ها در اين است که در ساير نقاط هم قابل پيشگيري است و هم قابل برگشت، اما در اهواز، برگرداندن حاشيه نشين به مراکز اوليه زندگي شان يعني روستاها ممکن نيست، چرا که تمام زمين هاي کشاورزي آنان به شوره زار تبديل شده ، دام ها تلف شده است.
اين شخصيت سياسي استان خوزستان، منطقه آزاد را يکي از فرصت هاي استان دانست اما در عين حال از عملکرد منطقه آزاد اروند که حدفاصل دو شهرستان خرمشهر و آبادان واقع است، به خاطر آنچه که وي نبود اقدام براي ارايه خدمات و رفع بيکاري منطقه خواند، انتقاد کرد و خواستار نظارت بيشتر بر عملکرد اين نهادها شد.
اين فعال سياسي اجتماعي عرب خوزستاني، تنوع قوميتي در خوزستان را يک فرصت خواند که به اعتقاد وي مي توان از آن به بهترين شکل استفاده کرد.
وي تاکيد کرد:با اطمينان مي گويم که در بين توده هاي مردم استان مشکلي نداريم ، اصلا چيزي به عنوان اختلاف قوميتي دراين استان احساس نمي شود و مردم همانند روزهاي دفاع مقدس در کنار هم زندگي مي کنند ؛ اما کساني هستند که با عملکردشان اين وضعيت را دامن مي زنند و نمود آن را در هنگام انتخابات بيشتر مي بينيم.
خبرنگاران ايرنا هفته گذشته سفري پنج روزه به استان خوزستان داشته و با فعالان سياسي و اجتماعي استان و برخي مسئولان محلي گفت وگو کردند.
1770/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی از برگزاری ۳۸۵ اردوی جهادی در استان در ماه رمضان و نوروز امسال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان امسال 385 اردوی جهادی در استان برگزار شد و 3 هزار و 933 جهادگر به مردم خدمات‌رسانی کردند. از این تعداد 2 هزار و 120 نفر برادر و یک‌هزار و 813 نفر خواهر بودند. 25 هزار و 449 نفر در استان از خدمات جهادگران بهره‌مند شدند و جهادگران در 130 نقطه روستایی و 45 نقطه شهری استان خدمت‌رسانی کردند.

وی، ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از 73 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طی سال‌های گذشته در خراسان‌ جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم و با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد. 

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده، افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی‌سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و براساس نتایج به دست آمده، آماده شده است. با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌ جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی گفت: امر مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود. طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تأمین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • قدرت غیر قابل انکار سپاه بر هم زننده تمامی معادلات جهانی