Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آشفتگی بازار نهاده های دامی خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات اخیر در زمینه واردات نهاده‌های دامی، مرغداران و دامداران با کمبود و نوسان قیمت در بازار روبرو هستند.

وی افزود: در پی مشکلات اخیر نقل و انتقال ارز به واردات نهاده‌های دامی، قیمت هر کیلو جو ۱۰۰ تومان، ذرت ۱۵۰ تومان و کنجاله سویا ۴۰۰ تومانی در بازار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تولید روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور/ مشکل نهاده‌های دامی به طور کامل مرتفع نشده است

مقدسی با اشاره به اینکه قیمت کنونی نهاده‌های دامی به یک بحران در کشور تبدیل شده است، بیان کرد: برخی توزیع کنندگان با سودجویی از شرایط فعلی، نهاده‌های دامی را با قیمت‌های بالایی به تولیدکنندگان عرضه می‌کنند و در این خصوص هیچ گونه فاکتور و مستندی به تولیدکنندگان ارائه نمی‌دهند و مبلغ اضافه را تنها به صورت نقدی دریافت می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه ذخایر پشتیبانی امور دام قادر به تامین کل نیاز مرغداران و دامداران نیست، گفت: مسئولان دولتی برای مشکل فعلی نقل و انتقال ارز باید تمهیداتی بیندیشند تا مشکل به طور کامل مرتفع شود چرا که ادامه روند فعلی تولید گوشت و شیر کشور را با اختلالاتی روبرو می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه ستاد تنظیم بازار طی چند روز گذشته اجازه افزایش قیمت به جو، ذرت وسویا را داده است، از این رو با یک حساب سرانگشتی قیمت تمام شده  تولید هر کیلو شیر خام ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

به گفته مقدسی، اگر مسئولان دولتی برای رفع مشکلات کنونی نهاده‌های دامی در بازار چاره‌ای نیندیشند، بی شک تولید شیرخام در کشور کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه میزان عرضه نهاده‌های دامی کافی نیست، بیان کرد: هم اکنون  نهاده‌های دامی دولتی به صورت قطره چکانی در بین دامداران توزیع می شود.

وی در پایان فروش شیر خام با نرخ بالاتر از ۲ هزار تومان به کارخانه‌های لبنی را تکذیب کرد و گفت: با وجود افزایش نرخ نهاده‌های دامی، اما شیرخام همچنان به نرخ مصوب قبلی ۲ هزار تومان در اختیار کارخانه‌های لبنی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

مشکل نقل و انتقال ارز عامل اصلی آشفته بازار نهاده های دامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت

علیرضا اشرفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن  تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه و تقاضا، روغن به قیمت مصوب و حتی کمتر از نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد.

اشرفی با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن نداریم، افزود: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته برای ایام ماه رمضان و نوروز، کمبودی در توزیع روغن نداریم.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری صنعت روغن نباتی، تغییری در حوزه قیمت روغن نباتی در کوتاه مدت نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند