Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@11:25:42 GMT

سارقان بیشتر چه کالاهایی را می‌دزدند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۹۲۵۸

رئیس پلیس آگاهی ناجا با انتقاد از ارائه القابی همچون سلطان به مجرمان گفت: برخی از مردم منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفتند و اکنون عمده سرقت‌های منازل مربوط به طلا، ارز و وجوه نقد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدحسین مقیمی صبح امروز در حاشیه نشست رؤسای و معاونان اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران با انتقاد از عناوینی همچون "سلطان" که به برخی از مجرمان داده می‌شود گفت: مجرمان با این عناوین نسبت به جرم ترغیب می‌شوند و نباید با این عناوین کاری کنیم که مجرمان بزرگ جلوه داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در بسیاری از موارد از مجرمان دستگیر شده در محل سکونت‌شان فایل‌هایی به دست آمد که بعضی از این فایل‌ها برای مجرمان به نوعی کلاس آموزشی به حساب می‌آمد و قاعدتاً نباید شیوه، شگرد و روش نوع سرقت در فیلم‌های تلویزیونی آموزش داده شود.   وی با بیان اینکه برخورد با بزهکار فقط مربوط به نیروی انتظامی نیست، گفت: در سال ۹۱ و ۹۲ شاهد افزایش شدید وقوع سرقت بودیم که در سالهای ۹۴ و ۹۵ توانستیم آن را کنترل کرده و حتی روند کاهشی داشته باشیم، اما در سال گذشته شاهد افزایش وقوع سرقت بودیم که با به کارگیری تمام رده‌ها، در ۶ ماهه دوم سال گذشته وضعیت مساعدتری درباره وقوع سرقت به وجود آمد، اما از ابتدای امسال و مخصوصاً از مردادماه مجدداً وقوع سرقت افزایش پیدا کرد.   مقیمی با بیان اینکه برای کاهش وقوع سرقت نیازمند این هستیم که سایر سازمانها نیز پای کار بیایند، گفت: سعی بر این است با ارائه طرح‌های جدید شاهد کاهش وقوع سرقت باشیم، در طرح جدیدی نسخه‌ای برای هر استان طراحی شده که با توجه به جغرافیای آن استان اقدامات لازم صورت می‌گیرد.   رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه فراوانی سرقت منزل نزدیک به ۹ درصد مجموع سرقت‌های کل کشور را تشکیل می‌دهد گفت: در ۹ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی سرقت منزل بوده‌ایم اما کشفیات در این زمینه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، سرقت اتومبیل، اماکن، احشام و قطعات خودرو نیز در رده‌های بعدی سرقت قرار دارند.   وی با بیان اینکه موضوع حفاظت از منازل را جدی نگرفته‌ایم، متذکر کرد: برخی از مردم منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه می‌گیرند، میزان اموال با ارزش نگهداری شده در منازل قابل توجه است، زمانی فقط اساس منزل به سرقت می‌رفت اما اکنون عمده سرقت‌های منزل مربوط به طلا، ارز و وجوه نقد است، فراوان گزارش شده که اموال با ارزش از داخل منزل سرقت نشده و اموالی مانند طلا و پول نقد به سرقت رفته است، زیرا طلا، پول نقد و ارز سرعت نقدشوندگی بالاتری دارند و هیچ مشخصه‌ای برای صاحب آن وجود ندارد.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت

سرهنگ میرحبیبی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در محدوده شهرستان کرمان و بر اساس تحقیقات میدانی ماموران پلیس آگاهی مشخص شد، سارقان با یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو در محل نگهداری احشام حاضر و با استفاده از غفلت مالکان اقدام به سرقت احشام می کنند.

وی تصریح کرد: بدین منظور با اقدامات اطلاعاتی ماموران، هویت یکی از سارقان مشخص و این فرد پس از دستگیری به انجام سرقت های متعدد احشام با همراهی ۲ همدستش اقرار کرد.  

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان داشت: در ادامه این ۲ متهم نیز دستگیر و خودروهای مورد استفاده در سرقت نیز توقیف شدند.

وی بیان داشت: این باند سارق در تحقیقات تکمیلی به سرقت ۷۳ رأس دام در ۸ مورد سرقت اقرار و هم اکنون با صدور قرار متناسب از سوی مرجع قضایی روانه زندان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه