Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاش سیستان و بلوچستان گفت: گردشگران آلمانی از جاذبه های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و ظرفیت های گردشگری تفتان این شهرستان دیدن کردند.

ملک مسعود ریگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تور گردشگری 12 نفره متشکل از 6 تبعه آلمانی به همراه مترجمان، افراد راهنما و لیدرهایی از کشورمان در یک سفر 2 روزه از ظرفیت های گردشگری خاش دیدن و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادر کردی تمندانی از فعالان گردشگری و مالک اقامتگاه بوم گردی تمندان در حاشیه تفتان هم بیان کرد: در سالهای اخیر و امسال از گردشگران زیادی در منطقه پذیرائی کرده ایم.
وی اظهار داشت: سالهاست که تجربه مهمان داری از گردشگران داخلی و خارجی را داریم و سفر گردشگران در منطقه خاش فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان است.
فومن فروه هری از راهنمایان تور گردشگری کشورمان نیز گفت: هدف از سفر این تیم گردشگری خارجی آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خاش و سیستان و بلوچستان است.
هارت مورت گردشگری آلمانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: من و همراهانم چندین بار به ایران سفر کرده ایم و تجربه سفر به شهر سوخته سیستان و زاهدان را داشتیم و هم اینک به خاش آمده ایم.
وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستیم که به خاش سفر کردیم و از بازار، آثار تاریخی قلعه حیدرآباد و بازارچه سرپوش این شهر دیدن کردیم و از لباس های بومی و محلی بلوچی زنان و مردان بلوچ و ادویه جات، گیاهان دارویی و غیره خرید داشتیم.
این گردشگر آلمانی افزود: هدف ما آشنا شدن با مردمان این سرزمین، زندگی، فرهنگ و رسوم شان است.
مورت گفت: به ایران سفرهای زیادی داشته ام و تجربه سفر به خاش را نداشتم و بار دیگر با دوستان و نزدیکان خودم به این منطقه سفر خواهم کرد.
به گزارش ایرنا این تور گردشگری خارجی با هدف بازدید از جاذبه های باستانی، تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به این استان سفر کردند و تاکنون از بیابان لوت، شهرسوخته و آثار تاریخی سیستان، زاهدان و میرجاوه و خاش دیدن کردند و به شهرهای سراوان، ایرانشهر و چابهار نیز سفر خواهند کرد.
ورود تور گردشگران آلمانی نشان‌ دهنده پایداری و ثبات امنیت در سیستان و بلوچستان است.
مشارکت فعال مردم، فعالیت های جوامع محلی و بخش خصوصی در زمینه گردشگری و تبلیغات هدفمند صورت گرفته سبب شده تا امنیت و ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان به مردم جوامع دیگر معرفی و این استان به یک مقصد و منطقه امن تبدیل شود.
اواخر بهمن و اوایل اسفند امسال تور گردشگری 20 نفره از کشورهای اروپایی وارد سیستان و بلوچستان می شوند که حضور این گردشگران نوید بخش ورود به دنیای گردشگری نوین در این استان است.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگران آلماني خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آماده‌سازی و ساماندهی مجموعه تاریخی و گردشگری مقبرةالشعرا تا پیش از آغاز تعطیلات تابستانی و آغاز فصل گردشگری با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز برای ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان پروژه‌ای حیاتی در حوزه گردشگری هر ساله در ایام تابستان پذیرای گردشگران است در این راستا شهرداری منطقه تلاش ۱۰ می‌کند تا با ایجاد فضایی مناسب و زیبا این مسیر ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: ارائه این خدمات، خاطره خوب از سفر به تبریز را در ذهن میهمانان ثبت خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته این منطقه در خصوص پیاده‌محورسازی مجموعه تاریخی فرهنگی پروژه مقبره‌الشعرا تفرجگاه اندیشه گران، خاطرنشان کرد: عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب‌سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده است.

زارعی ادامه داد: بعضی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آب‌نما و زیبایی بصری صحن جنوبی آغاز شده و این مجموعه فرهنگی و گردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: احداث سوغات‌سرا با اعتبار افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال، جدیدترین اقدام شهرداری منطقه در این مجموعه است که امکان معرفی و حمایت از صنایع‌دستی و هنری تبریز را فراهم می‌کند که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام است.

کد خبر 747842

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان