Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:47:23 GMT

سرعت غیرمجاز در زنجان ۳ کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۹۳۷۰

سرعت غیرمجاز در زنجان ۳ کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به وقوع دو حادثه در محورهای استان زنجان گفت: در اثر سرعت غیرمجاز در دو حادثه 3 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 با 2 کشته و یک مجروح در محور قیدار- گرماب خبر داد و اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور قیدار – گرماب ، بلافاصله ماموران برای بررسی صحنه در محل حادثه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این حادثه، یک دستگاه سواری پژو 405 به دلیل لغزنده بودن سطح جاده منحرف و به داخل دره سقوط کرده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان بیان کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و سرنشین توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند که متأسفانه سرنشین دیگر به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه علت این حادثه در دست بررسی است به رانندگان توصیه کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث تلخ جلوگیری کنند.

واژگونی خودرو پژو آردی جان راننده آن را گرفت

مظفری با اشاره به اینکه واژگونی خودرو پژو آردی دراتوبان زنجان- تبریز جان راننده آن را گرفت خاطر نشان کرد: یک دستگاه خودرو سواری پژو آردی در اتوبان زنجان-تبریز به علت لغزنده بودن مسیر ناشی از بارش برف و سر عت غیرمجاز از مسیر خود خارج و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان افزود: در این حادثه متاسفانه راننده پژو آردی بر اثر شدت حادثه ناشی از واژگونی در دم جان باخت.

وی تصریح کرد: کارشناس تصادفات، علت وقوع این حادثه را بی احتیاطی ناشی از عدم کنترل و داشتن سرعت غیر مطمئنه در جاده لغزنده اعلام کرد.

مظفری به شهروندان توصیه کرد: رانندگان در هنگام بارندگی از سفرهای غیر ضروری خودداری ودر صورت نیاز حتما لوازم زمستانی به همراه داشته واز سرعت غیر مطمئنه خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است لذا پویش همراهان سفر برای هوشیار نگه‌داشتن رانندگان توسط سرنشینان طراحی شده است.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این مطلب که راهداران همواره سعی دارند ترافیکی روان و جاده‌های ایمنی برای مسافران فراهم کنند، اظهار کرد: جان باختن ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی و ۱۲ هزار مصدوم در سطح جاده‌های کشور تا به امروز، آمار بالایی است که با برگزاری پویش چشم به راهیم در تمام نقاط کشور سعی در کاهش این آمار داریم.

وی موضوع تصادفات را همچنان مهم‌ترین دغدغه راهداری دانست و گفت: همواره به مسافران توصیه می‌کنیم تا با رعایت نکات ایمنی، به ویژه در حوزه سرعت غیرمجاز و اجتناب از رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی و نبستن کمربند ایمنی که بیشترین علت تلفات در واژگونی خودروها است، مورد توجه جدی خود قرار دهند. 

قزوینیان، آزادراه‌ زنجان _ قزوین را یکی از پرترددترین جاده‌های ارتباطی در کشور اعلام کرد و گفت: در صورتی که هر کدام از رانندگان قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نکنند، حادثه‌ای ایجاد می‌شود که غیرقابل جبران است. 

مدیرکل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با اشاره به تاثیر سرنشینان در تصادفات جاده‌ای، افزود: امروزه در دنیا کارهای مطالعاتی بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما نیز به خاطر اهمیت موضوع، پویش همراهان سفر را طراحی کردیم به این شکل که سرنشینان در طول سفر، راننده را هوشیار نگه دارند چرا که بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است. 

وی اضافه کرد: امیدواریم با تمهیداتی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور اندیشیده است، شرایط لازم را برای تردد ایمن ایجاد کنیم، اما مهمترین موضوع، همکاری و مشارکت مردم است تا نسبت به توصیه‌ها و نکاتی که بیشترین آسیب‌ها را می‌رساند و باعث وقوع تصادفات می‌شود، توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلوتی خیابان های تهران و سرعت غیرمجاز
  • ◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران
  • واژگونی خودروی سواری در راور یک کشته و ۴ مصدوم برجای گذاشت
  • افزایش ۵۰ درصدی حوادث واژگونی خودرو‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • یک کشته در واژگونی خودرو در جاده باغان - کورده خنج
  • حادثه رانندگی بر اثر سرعت غیرمجاز و کنترل نکردن خودرو، در ورودی اردبیل
  • ۵ کشته بر اثر واژگونی اتوبوس در آلمان
  • یک کشته و ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در آزاد راه قزوین - زنجان
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان