Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده بانک سرمایه در حالی برگزار شد که مشخص شد وکلای این متهمان نیز به بی گناهی موکلشان اعتقادی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قوه قضاییه از ماه‌ها قبل با استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری گرفته است، برخورد با مفسدان اقتصادی را با جدیت بیشتری آغاز کرده است و در همین راستا دادگاه اخلالگران نظام اقتصادی کشور به صورت علنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی قوه قضاییه به پرونده تمام افرادی که با اقدامات خود به مشکلات اقتصادی کشور دامن زده اند رسیدگی کرد در میان این افراد واردکنندگان کالاهی‌های اساسی مردم که با ارز دولتی اقدام به ورود اجناس و فروش آن‌ها به قیمت بالا‌تر کرده بودن تا چهره‌های سرشناس و دانه درشت دیده می‌شود.

حضور اشخاص سرشناس و دارای نفوذ و به تعبیری دانه درشت‌ها در دادگاه‌ها به عنوان متهم نشان داد که دستگاه قضایی در برخورد با هیچ شخصی تعارفی ندارد.

بیشتر بخوانید: ماجرای رشوه‌های میلیاردی حسین هدایتی به مدیران بانک سرمایه و وزیر دولت نهم چیست؟

در آخرین دادگاه مفسدان اقتصادی که روز گذشته برگزار شد، مدیران بانک سرمایه که یکی از آن‌ها زمانی وزیر رفاه دولت نهم هم بود، پای میز محاکمه رفتند.

روز گذشته دادگاه رسیدگی به پرونده علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره بانک سرمایه و وزیر دولت نهم، محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه در شعبه شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که دارای حواشی بود.

علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه رفتند.

در دادگاه این سه متهم از دریافت رشوه میلیاردی از حسین هدایتی برای اعطای تسهیلات ۱۳۰ میلیارد تومانی تا دادن وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به کارتن خواب‌ها مطرح شد.

در کیفرخواستی در دادگاه توسط نماینده دادستان قرائت شده به تمام اتهامات وارده به متهم پرونده با جزئیات و اسناد مستند اشاره شد و متهم ردیف اول پرونده در دفاع از در جایگاه دفاع قرار گرفت، اما نتوانست آنچنان که باید در برابر اتهامات مطرح شده در کیفرخواست از خود دفاع کند.

بخشایش در ابتدای دفاعیات خود به بیان سوابق کاری خود پرداخت که با تذکر قاضی مواجه شد که بجای صحبت در خصوص مسائل حاشیه‌ای و بیان سوابق کاری خود به دفاع از خود بپردازد.

اتهامات مطرح شده در کیفرخواست برای این متهمان آنچنان با دلایل و اسناد مستند مطرح شده است، به گونه‌ای که وکلای پرونده نیز در دفاع از موکلان خود به انجام جرم توسط آن‌ها اذعان کردند.

سیامک مدیرخراسانی وکیل تسخیری پرویز کاظمی درباره پرونده متهمان بانک سرمایه که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این پرونده به صورت تسخیری وکالت آقای کاظمی را بر عهده دارم و باید ببینیم راجع به مسائلی که در بانک سرمایه اتفاق افتاده، راهی برای دفاع از موکل پیدا می‌کنیم یا خیر.

این وکیل دادگستری بیان کرد: به عنوان کسی که سال‌ها قضاوت کردم و با نگاه قضایی، باید بگویم دلایل مطروحه در کیفرخواست قوی است و دفاعیاتی هم که روز گذشته بخشایش یکی از متهمان پرونده ارائه کرد، فوق العاده ضعیف بود.

مدیرخراسانی گفت: در جلسه دیروز قاضی مسعودی مقام هم به متهم توضیح داد که درباره زمان مسئولیت خود توضیح دهد، اما متهم سهوی یا عمدی توجهی نمی‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره کور در پرونده عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد

شامگاه پانزدهم بهمن سال ۱۴۰۱ مرد جوانی پدر ۷۰ ساله‌اش را که بشدت زخمی بود به بیمارستان رساند و پیرمرد تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، مرد جوان در ادامه با شکایت به پلیس گفت: همسرم، برادرش و دو نفر از دوستان‌شان در غیاب من به خانه پدرم حمله کرده و این بلا را سر پیرمرد آوردند.

وی در تشریح ماجرا گفت: من و همسرم به تازگی با هم ازدواج کرده‌ایم. اما از همان روزهای اول بشدت با هم اختلاف داشتیم تا اینکه همسرم چند روز قبل قهر کرده و به خانه پدری‌اش رفت. من با او تماس گرفتم تا به خانه برگردد اما قبول نکرد.وقتی هم که من خانه نبودم آنها به خانه پدرم رفتند و آنقدر او را زدند که نیمه جان شده بود همان موقع مادرم با من تماس گرفت و من وقتی خودم را به آنجا رساندم، آنها فرار کرده بودند.

با این شکایت مأموران به سراغ نوعروس و برادرش رفتند و موفق شدند برادر ۴۰ ساله وی و دو دوستش را بازداشت کنند اما عروس فراری بود. در ادامه نیز پزشکان اعلام کردند پیرمرد به خاطر ضربه به سرش دچار آسیب مغزی شده و دیگر قادر به حرف زدن و راه رفتن نیست.

نخستین جلسه دادگاه
پرونده چهار متهم با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. این درحالی بود که مأموران نتوانستند ردی از عروس فراری بیابند.
در نخستین جلسه دادگاه پیرمرد که روی ویلچر نشسته بود در دادگاه حاضر شد و پسرش از سوی وی شکایت خود را مطرح و برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد.
سپس برادر عروس که با قرار وثیقه آزاد بود روبه روی قضات ایستاد و گفت: خواهرم در خانه همسرش یک روز خوش ندید و مدام با همسرمعتادش اختلاف داشت. آن روز به درخواست خواهرم همراه دو دوستم به خانه پدر شوهرش رفتم تا با پدر و مادر او صحبت کنم. من می‌خواستم میانجیگری کنم و به اختلافات پایان دهم. اما آنها شروع به داد و فریاد کردند و ما آنجا را ترک کردیم. من نمی‌دانم چطور چنین بلایی سر پیرمرد آمده است که قادر به راه رفتن و تکلم نیست. من اتهامم را قبول ندارم. ممکن است او به خاطر کهولت سن سکته کرده باشد وگرنه من با چاقو او را نزدم. از خواهرم هم بی‌خبرم و نمی‌دانم کجاست.

دومین جلسه دادگاه
در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده داماد جوان گفت: پدرم معجزه آسا زنده ماند. اما قادر به حرکت و تکلم نیست. طی چندین عمل جراحی پزشکان در جمجمه پدرم پلاتین گذاشته‌اند و باز هم باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. او می‌گوید سه متهم با هم او را کتک زده‌اند و به همین خاطر از هر سه نفر شکایت داریم.
اما در ادامه هر سه متهم منکر کتک زدن پیرمرد شدند.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به تناقض گویی‌های متهمان ادامه جلسه را به بعد موکول کردند.

سومین جلسه دادگاه
در سومین جلسه رسیدگی به پرونده بار دیگر شاکی درخواست اشد مجازات کرد و گفت من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و برای متهمان اشد مجازات می‌خواهم.
این بار برادر عروس خانواده در جایگاه متهم ایستاد و گفت: آن روز وقتی من و دوستانم مقابل خانه پدرشوهر خواهرم رفتیم دامادمان در خودرواش نشسته و شاهد ماجرا بود. او چون به مواد مخدر اعتیاد دارد از ترسش از ماشین پیاده نشد. ولی ماجرا را دید. او می‌داند من ضربه‌ای با چاقو به پدرش نزدم و در این ماجرا بی‌گناه هستم. من فقط به آنجا رفته بودم تا با پدرش صحبت کنم.
با اظهارات جدید مرد جوان قضات دادگاه پرونده را به دادسرا برگرداندند تا با نقطه زنی تلفن همراه تازه داماد مشخص شود آیا وی روز حادثه در محل حضور داشته است یا خیر و اگر شاهد ماجرا بوده چرا سکوت کرده است.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد
  • گره کور در پرونده عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد