Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای دریایی آمریکا و بریتانیا اعلام کردند این دو کشور اولین رزمایش دریایی مشترک خود را در آبهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی از زمانی که حکومت چین در این آبها پایگاه‌های نظامی بر روی جزایر مصنوعی ایجاد کرده، برگزار کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز این رزمایش در حالی برگزار شده که واشنگتن خواهان کمک هم پیماناش برای حفظ فشار بر پکن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی آمریکا امروز (چهارشنبه) در یک بیاینه مطبوعاتی اعلام  کرد در این رزمایش ناوشکن آمریکایی یو اس اس مک کمپبل مجهز به موشکهای هدایت شونده که در ژاپن مستقر است به همراه ناو اچ ام اس آرژیل از نیروی دریایی بریتانیا که در یک ماموریت به آسیا اعزام شده با هدف رسیدگی به اولویت‌های مشترک امنیتی مانورهای مخابراتی و دیگر مانورها را از روز جمعه گذشته تا امروز اجرا کرده است.

یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت: در تاریخ عملیات‌های مشترک اخیر برگزاری چنین رزمایشی به ویژه در دریای چین جنوبی سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: دست کم از سال ۲۰۱۰ تاکنون چنین رزمایش‌های مشترکی درآنجا برگزار نشده است. این رزمایش بعد از آن برگزار می‌شود که یک ناوجنگی دیگر بریتانیا یعنی ناو ۲۲۰۰ تنی اچ ام اس آلبیون در ماه اوت اقدام به رفتن به نزدیکی مجمع الجزایر پاراسل که مورد  ادعای چین در دریای چین جنوبی است کرد.

این نخستین بار بود که نه آمریکا بلکه بریتانیا مستقیما برای به چالش کشیدن کنترل چین بر این آبهای راهبردی اقدام کرد. پس از آن آمریکا ابزار تمایل کرد که برای چین اقدامات مشارکتی بین المللی بیشتری صورت بگیرد.

پکن سپس لندن را متهم به تحریک کرد. ناو آمریکایی مک کمپبل ماه جاری میلادی در اقدامی به منظور نشان دادن آزادی دریانوری از فاصله ۱۲ میل دریایی این مجمع الجزایر کرد.

انتهای پیام

مترجم: علی مدنی

دبیر: فاطمه نبید

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز با تاثیر سامانه همرفتی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم خواهد داشت و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد.

وی گفت: امروز بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه فعال در هرمزگان تا فردا جمعه ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

سی سی پور افزود: در مناطق دریایی طی امروز در بعضی ساعات افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود و با توجه به احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در اثر ابری بودن، توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و در بعدازظهر و شب شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی، از فردا افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن