Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهردار قم با بیان اینکه در قالب خط اول مترو به طول ۱۴ کیلومتر ۱۴ ایستگاه از قلعه کامکار تا جمکران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این پروژه در دو فاز شامل ۵.۲ کیلومتر تا میدان شهید مطهری و مابقی در فاز دوم تا جمکران پیش‌بینی‌شده که در حال حاضر کارگاه عمرانی برای تکمیل فاز یک فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفاری تونل پروژه تکمیل‌شده است، افزود: از اواسط سال گذشته با توجه به موافقت‌هایی که با پیمانکار انجام شد و مصوبات شورای عالی فنی توانستیم برنامه منسجمی را برنامه‌ریزی کنیم تا در افق ۱.۵ ساله تا پایان سال ۹۷ پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم ادامه داد: البته تا اوایل امسال همین وضعیت جلو رفت و در این تلاطم‌ها و تحولات ارزی و قیمت کار‌ها سرعت پروژه کند شد؛ هرچند قاعدتاً این مباحث مربوط به خرید تجهیزات خصوصاً در بخش ناوگان و مترو سیستم به کشور‌های خارجی وابسته است قاعدتاً تأخیر‌هایی ایجاد می‌شد.

وی با اشاره به وعده‌هایی که در خصوص افتتاح مترو در سال ۹۸ داده‌شده است، اذعان کرد: مسائل و مشخصات مترو کاملاً روشن است و تلاش بر این است که با حداقل امکانات کار را آماده کنیم، اما در حوزه مترو سیستم و تجهیزات نقطه روشنی وجود ندارد که اگر روشن شود پیش‌بینی زمان افتتاح ممکن خواهد بود.

قاری قرآن یادآور شد: اینکه بتوانیم تاریخ برای تأمین تجهیزات مترو مطرح کنیم امکان ندارد شاید از نظر ساختمانی افتتاح مترو در سال ۹۸ امکان‌پذیر باشد، اما در حوزه مترو سیستم هیچ نقطه روشن قابل پیش‌بینی وجود ندارد؛ وعده‌هایی هم که ما داده‌ایم در اوایل سال و سال گذشته بوده درحالی‌که امروز شرایط به شدت تغییر کرده است.

انتهای پیام/الف

‌افتتاح متروی قم با شرایط فعلی اقتصاد امکان‌پذیر نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی