Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهر الوند گفت: باید مراسمات مختلف که تاثیر مستقیم بر فرهنگ عامه دارد از همه جوانب بررسی و برنامه ریزی شود، اما جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان البرز امروز(چهارشنبه) با حضور فرماندار، ائمه جمعه و فرماندهان نظامی این شهرستان در سالن جلسات شهید برجی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


حجت الاسلام مهدوی در این جلسه با انتقاد نسبت به روند برگزاری رویدادهایی نظیر برگزاری کنسرت در این شهرستان اظهار کرد: چرا کنسرت‌ها بدون درنظرگرفتن شورای فرهنگی شهر و بدون بررسی نظرات آنها برگزار می‌شود؟ 

وی ادامه داد: برگزاری کنسرت و برنامه‌های مشابه چه اثرات مفیدی دارد؟ این موارد باید در ستاد امربه معروف و نهی از منکر بررسی شود اما هنگام تصمیم گیری برای برنامه‌های مشابه به راستی جایگاه ستاد امر به معروف کجاست؟ 

امام جمعه الوند با اشاره به اینکه بیشترین منکرات در عروسی‌ها اتفاق می‌افتد، بیان کرد: ما باید با یک رویکرد فرهنگی اقدام به اصلاح اموری از این دست کنیم و فرهنگ صحیح را بین مردم تبلیغ کنیم و این دغدغه را در خود آنها ایجاد کنیم، فراموش نکنیم که برنامه‌هایی مثل همین کنسرت همه به اسم نظام اسلامی و در دامن آن نوشته می‌شود. 

مهدوی تبیین کرد: باید مراسمات مختلف که تاثیر مستقیم بر فرهنگ عامه دارد از همه جوانب بررسی و برنامه ریزی شود، اما جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است. 

این مسئول با گلایه از اینکه در برخی ادارات شئونات اسلامی بخوبی رعایت نمی‌شود، یادآور شد: اگر در ادارات کارمندان موازین شرعی را را رعایت کنند قطعا در بین مردم هم فرهنگ سازی می‌شود مثل یک معلم که الگوی دانش آموزان است، باید کارکنان و مدیران هم الگو باشند. 

وی تاکید کرد: همه چیز نباید بخش نامه ای باشد، همه ما مسلمانیم و باید به وظایف شرعی خود عمل کنیم. 

امربه معروف را فراموش کرده ایم
رضا گروسی نیز در این نشست ابراز کرد: هیچ حکومتی نمی‌تواند همه افکار جامعه را در یک سطح نگه دارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه ما هرگز برای نشاط مردم برنامه ریزی نکرده ایم و در حوزه نشاط اجتماعی مشکل داریم؛ بخشی از جامعه نیاز به نشاط خود را از روش‌هایی که خود انتخاب می‌کند رفع خواهد کرد، اما این مسئله باید کنترل شده باشد و الزامات رعایت شود. 

فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: متاسفانه ما در دستور امر به معروف و نهی از منکر، امربه معروف را فراموش کرده ایم و بیشتر به دنبال پیدا کردن منکر و برخورد با آن هستیم در صورتی که باید در جامعه تبلیغ معروف صورت بگیرد تا از این طریق افراد جامعه جذب شوند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان عنبرآباد جمع آوری شد

 حجت الاسلام بامری امام جمعه، شهرستان عنبر آباد در آئین برگزاری جشن گلریزان ویژه محکومان جرائم غیر عمد با بیان این موضوع که یکی از اهداف برگزاری جشن‌های گلریزان، خریدن آبروی بنده مومنی از بندگان خداوند است، گفت: جمع آوری کمک‌های خیران برای انجام مسئولیت اجتماعی می‌باشد که در مسیر انجام حوائج بندگان مومن می‌باشد.

وی  بیان داشت: گلریزان و کمک به آزادی محکومان جرائم غیر عمد یکی از مصادیق معامله با خداوند می‌باشد که پروردگار وعده آن را در همین دنیا داده است.

علیرضا سالاری، رئیس دادگستری شهرستان عنبر آباد در آئین جشن گلریزان این شهرستان با بیان اینکه چشم تعدادی مددجوی عنبر آبادی به دست کریمانه خیران می‌باشد، گفت:  در جشن گلریزان شهرستان عنبرآباد، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون جمع آوری شد و خیران تعهد کردند ۳۰۰ میلیون دیگر را کمک کنند.

وی افزود: کل مبلغ بدهی مددجویان بیش از ۹ میلیارد تومان می‌باشد که طی رایزنی‌های صورت گرفته ۷۰ درصد این مبلغ در جلسات صلح و سازش رضایت اخذ شد و در نهایت این افراد با پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومان از زندان آزاد می‌شوند.

 سالاری بیان داشت: خیران با حضور خود و کمک به آزادی محکومین جرائم غیر عمد همیشه یاور و همراه ستاد مردمی دیه بوده اند و زندانیان جرائم غیر عمد چشم انتظار دست سخاوتمند خیرین نیک اندیش هستند.

  سید حجت الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در جشن گلریزان شهرستان عنبر آباد با بیان این موضوع که رسالت ستاد دیه حول ۲ محور پیشگیری و درمان می‌باشد، گفت: در حوزه درمان که همان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌باشد، کار در حال انجام است؛ اما در حوزه پیشگیری که مهم‌ترین حوزه می‌باشد نیازمند یکسری برنامه‌های کارشناسی شده با همکاری تمامی نهاد‌های دولتی و خصوصی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت ستاد دیه، فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد است، افزود: طی ۲۳ سال از فعالیت ستاد دیه استان می‌توان به جرات گفت؛ اگر حمایت‌های خیران، نیکوکاران و مسئولان از این نهاد مردمی نبود، هرگز نمی‌توانستیم این حجم از خدمت رسانی را به این قشر آسیب دیده از جامعه را داشته باشیم.

 جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به همت فعالان اقتصادی، خیران، مردم و مسئولان شهرستان عنبرآباد در سالن اجتماعات اداره فرهنگ ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از ۲۵ فقره سرقت از فروشگاه‌های معروف در زابل
  • برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان پیشوا
  • گلایه بلینگام از کارشناس معروف: به قولت وفا نکردی!
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان عنبرآباد جمع آوری شد