Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا احمد یزدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: تلاش می‌کنیم تا دو سال آینده میزان برق تولیدی از منابع خورشید و باد به پنج هزار مگاوات برسد.

وی تولید برق از خورشید و باد را در حفظ محیط زیست موثر خواند و بیان کرد: با توجه به اینکه تولید انرژی در جایی صورت می‌گیرد که این منابع پاک وجود دارند، دیگر بحث انتقال انرژی و تلفات انرژی در خطوط را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر یادآور شد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه تولید برق از منابع پاک، این شرکت هر کیلووات ساعت برق را ۷۰۰ تومان خریداری می‌کند و ۷۰ تومان به مصرف کننده می‌فروشد.

احمد یزدی تصریح کرد: بنا بر اعلام وزارت نیرو در تابستان سال آینده هشت هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم که انتظار داریم مردم همکاری لازم در خصوص صرفه جویی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

تولید برق از انرژی پاک باید به پنج هزار مگاوات برسد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همراهی صنایع و کشاورزان استان مرکزی در مدیریت مصرف آب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: برای اجرای برنامه مدیریت توأمان منابع آب و برق ،اطلاع رسانی به کشاورزان و مدیریت مصرف صحیح آب در بخش کشاورزی و صنعت اهمیت ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب ضمن اشاره به اجرای برنامه مدیریت توأمان منابع آب و برق بر لزوم اطلاع رسانی به کشاورزان و مدیریت مصرف صحیح آب در بخش کشاورزی و صنعت تاکید کرد.

وی با اشاره به برخورد با متخلفین استفاده از انشعابات غیر مجاز آب اضافه کرد: انشعاب غیرمجاز را به عنوان دست اندازی به منابع عمومی است و این موضوع یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های در استان مرکزی می‌باشد زیرا که این امر علاوه بر هدر روی آب منجر به آلودگی شبکه توزیع آب شده و عواقب و پیامدهای سنگینی از جمله به خطر افتادن سلامت دیگر شهروندان قانون مدار را در پی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: فرمانداران باید با همراهی نیروی انتظامی در ۱۲ شهرستان با کشاورزانی که دارای اضافه برداشت و تجاوز از قدرت قرار دادی دارند برخورد کنند.

اسدی به هماهنگی دوسویه شرکت توزیع برق، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان در مدیریت هوشمند مصرف آب تاکید کرد.

حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هم با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در استان موجود است گفت: در ادامه خشکسالی‌های اخیر در فصل گذشته ۳۵ روستا در استان با تانکر آبرسانی شده و با توجه به ادامه روند خشکسالی و شرایط حاکم بر روند منابع آبی استان پیش بینی ما آبرسانی سیار و به صورت مقطعی به ۲۸۵ روستا در فصل گرم سال خواهد بود.

وی افزود: اگر چه شرکت آبفای استان با تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات جهت تأمین آب شرب پایدار در خدمت هم استانی‌های عزیز می‌باشد اما در این میان همراهی و همکاری مشترکین در مدیریت مصرف آب کمک بسیار شایانی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تأمین آب شرب پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجراست.

کد خبر 744152

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • الزام برچسب انرژی برای ساختمان‌های اداری
  • ساختمانهای اداری برچسب انرژی می‌گیرند
  • تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور
  • ساختمان‌های اداری برچسب انرژی می‌گیرند
  • امکان تامین نیمی از مصرف برق خانگی با انرژی خورشیدی
  • ضرورت تغییر سبد انرژی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان
  • لزوم همراهی صنایع و کشاورزان استان مرکزی در مدیریت مصرف آب
  • رکوردزنی نیروگاه سد گتوند در تولید انرژی برق‌آبی
  • باهنر: حقوق‌ها نباید به اندازه تورم افزایش پیدا کند