Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:38:12 GMT

چگونه اموال مسروقه را ردیابی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۹۶۶۱

چگونه اموال مسروقه را ردیابی کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشکلات افرادی که منازل آن‌ها مورد سرقت قرار می‌گیرد، پیدا کردن اموال مسروقه است.

در اکثر موارد سارقان منازل توسط پلیس دستگیر می‌شوند، اما کالایی از آن‌ها به دست نمی‌آید، زیرا سارقان این اجناس را با کمترین قیمت به مالخر‌ها فروخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی انتظامی به منظور تسریع در شناسایی اموال مسروقه کشف شده از سارقان، اقدام به راه‌انداری سامانه‌ای به نام سامانه مجازی کشفیات اموال مکشوفه کرده است.

در این سامانه اموال کشف شده از سارقان به نمایش در می‌آید و افرادی که از قبل سرقت از منازل خود را به پلیس گزارش داده‌اند، می‌توانند با ورود به این سامانه اموال خود را شناسایی کنند.

ورود به این سامانه مستلزم آن است که مالباخته از قبل شکایت کرده و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل داده باشد تا پس از طی مراحل، به اموال سرقت شده خود در صورت کشف، برسد.

این سامانه به مدت یک سال به صورت آزمایشی در تهران اجرا شده است و با توجه به اجرای موفق آن، این سامانه امروز رونمایی و به صورت سراسری آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان منزل در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ کارآگاه آدینه لو گفت: در پی اعلام چندین فقره سرقت منزل در شهرستان زنجان و استان‌های همجوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و فنی مشخص شد که یک باند سارقان منزل که اهل یکی از استان‌های همجوار هستند، برای شناسایی و سرقت از منازل شهروندان زنجانی با شگرد سکونت موقت در محله‌های این شهرستان اقدام به سرقت می‌کنند که با هوشیاری و اقدامات اطلاعاتی پلیس، متهمان و سارقان شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی زنجان با همکاری مأموران انتظامی شهرستان ابهر، ۶ متهم و سه مالخر را در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه آدینه لو گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات اولیه منکر جرم ارتکابی شدند که پس از مواجهه با ادله و مدارک کافی و مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به ۳۵ فقره انواع سرقت از زنجان و استان‌های همجوار اعتراف کردند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیروان کشف شد
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان
  • اموال مسروقه میلیاردی در آشخانه کشف شد
  • دستگیری سارق کالا در باشت
  • اعتراف دو سارق به ۴۰ فقره سرقت از تالار و باغ ویلاهای اطراف کرج
  • دستگیری ۱۸ سارق و مال‌خر احشام در گیلان