Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا از تصمیم AFC برای استفاده از کمک داور ویدئویی در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا استقبال کرد. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیر لوئیجی کولینا داور پیشکسوت ایتالیایی که تا سال گذشته به عنوان رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) فعالیت داشت، با حضور در مراسم معرفی فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) در امارات، از تصمیم مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای استفاده از این فناوری از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولینا گفت: تا جایی که من می‌دانم، استفاده از VAR در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تصمیمی خرمندانه است چون در این فرآیند از گروهی از داوران زبده موجود بهره گرفته خواهد شد. داوران مسئولان کمک داور ویدئویی باید از IFAB (اتحادیه بین‌المللی فوتبال) گواهی گرفته باشند. کار با تکنولوژی ویدئویی نه تنها نیازمند آموزش افرادی برای کار در اتاق بازبینی ویدئوهای بازی (VOR) بلکه نیازمند آموزش تیم داوران حاضر در استادیوم‌ها است تا آنها بدانند که چگونه باید با تیم VAR‌ تعامل داشته باشند و چگونه به شیوه‌ای کارآمد از این تکنولوژی استفاده کنند.

مشاور کمیته داوران فوتبال ایتالیا و عضو کمیته داوران یوفا، ادامه داد: یک سال و نیم وقت صرف کردیم تا شیوه استفاده از VAR را در جام جهانی 2018 به داوران تشریح کنیم. بین زمان نهایی شدن تصمیم استفاده از VAR تا اجرای آن در این رقابت‌ها فاصله کمی وجود داشت و به همین دلیل پیاده‌سازی این سیستم از ابتدای تورنمنت با ریسک‌های فراوانی همراه بود.

کولینا: استفاده از VAR به موفقیت جام ملت‌های آسیا کمک می‌کند

 

کولینا در ادامه درباره احتمال دعوت شدن داوران سایر قاره‌ها برای کمک به امر قضاوت بازی‌های جام ملت‌های آسیا در مراحل بعدی تأکید کرد: اینکه ما از اروپا یا آفریقا داورانی را برای استفاده از VAR بیاوریم منطقی و عملی نیست. کنفدراسیون‌های سایر قاره‌ها روی داوران خودشان برای قضاوت رقابت‌های داخلی آن قاره حساب می‌کنند و از این رو، ما هم می‌توانیم استعداد داوران فوتبال آسیا را ارتقا دهیم. AFC ‌به اندازه کافی داوران واجد صلاحیت برای قضاوت این تورنمنت دارد و من فکر می‌کنم که سطح قضاوت این رقابت‌ها تا الان خوب بوده است. اشتباهات داوری در همه تورنمنت‌ها رخ می‌دهد اما در جام ملت‌های آسیا شاهد چند بازی بدون اشتباه داوری هم بوده‌ایم.

انتهای پیام/

R1015163/P/S3,1410/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد

14 داور وسط، رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ را سوت خواهند زد

طرفداری | یوفا اسامی داوران دعوت شده به رقابت‌های یورو 2024 را اعلام کرد. بر این اساس، قرار است 14 داور از کشورهای مختلف اروپا، مسابقات یورو را قضاوت کنند. این مسابقات از تاریخ 14 ژوئن 2024 (25 خرداد ۱۴۰۳) به میزبانی آلمان آغاز و تا 14 جولای (24 تیر ۱۴۰۳) ادامه خواهد داشت.

اسامی داوران یورو 2024 مارکو گویدا (ایتالیا) استفان کواکس (رومانی) ایوان کروژلیاک (اسلوونی) فرنکو لتکسیه (فرانسه) دنی ماکلی (هلند) سیمون مارسینیاک (لهستان) هلیل اوموت میلر (ترکیه) گلن نیبرگ (سوئد) مایکل اولیور (انگلیس) دنیله اورساتو (ایتالیا) ساندرو شرر (سوئیس) دنیل زیبرت (آلمان) آنتونی تیلور (انگلیس) کلمنت تورپن (فرانسه)

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • سوت سرنوشت
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • یزدانی: تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی نگرفتم
  • فرش قرمز آسیا زیرپای داوران زن ایرانی؛ کولاک گلاره و زری در بانکوک
  • انتخاب یک ایرانی به عنوان داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم