Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:18:40 GMT

آنگلا مرکل: متاسفم !

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۰۴۷

آنگلا مرکل: متاسفم !

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در سخنانی در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف نسبت به رای منفی مجلس عوام انگلیس به برگزیت گفت: از دولت انگلیس می خواهم تا در کوتاهترین زمان ممکن اطلاعات لازم و جامعی را در خصوص برنامه های آتی این کشور در مسیر تحقق برگزیت ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه ما خواهان بروز تنش در راستای اجرایی شدن برگزیت نیستیم، افزود: هنوز برای اجرای توافق از پیش مقرر شده میان انگلیس و اتحادیه اروپا زمان باقی است. 

مرکل همچنین خاطرنشان کرد: دولت آلمان نمی تواند برنامه ای به دولت انگلیس ارائه و دیکته کند. 

گفتنی است شب گذشته نمایندگان پارلمان انگلیس با ۴۳۲ رای مخالف در برابر ۲۰۲ رای موافق، با طرح ترزا می مخالفت کردند. انگلیس تا پایان ماه مارس فرصت دارد تا راهی برای خروج بی دردسر از اتحادیه اروپا پیدا کند.

کد خبر 4515030 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: آنگلا مرکل اتحادیه اروپا انگلیس برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مدعی است که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو به طور بالقوه آماده اعزام نیرو به اوکراین هستند و بروکسل جنگ بین مسکو و کی‌یف را جنگ «خود» می‌داند.

اوربان در آستانه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا گفت: روحیه رهبران اروپایی، «روحیه جنگی» است. امروز اکثریت جنگ‌طلب در بروکسل حضور دارد سیاست‌های این بلوک، تحت سلطه منطق جنگ است.

وی افزود: سیاستمداران اتحادیه اروپا همین حالا هم به اندازه‌ای روی جنگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند که چشم‌شان قادر به دیدن نقص‌های راهبردی که اتخاذ کرده‌اند، نیست. به‌رغم تمام پول و تسلیحاتی ارسالی به اوکراین، شرایط برای کی‌یف بهبود پیدا نکرده و در واقع بدتر شده است. غرب تا اعزام نیرو به اوکراین تنها یک قدم فاصله دارد.

اوربان که همواره مخالف سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال جنگ اوکراین بوده است، تاکید کرد: در گرداب جنگی گرفتار هستیم که می‌تواند اروپا را به اعماق خود بکشاند. بروکسل با آتش بازی می‌کند!

وی تصریح کرد: بوداپست اجازه ورود به خصومت‌ها را به خود نخواهد داد و به سود هیچکدام از طرفین دخیل، وارد جنگ نمی‌شود. مجارستان باید همه جا از جمله بروکسل، واشنگتن، سازمان ملل و ناتو همواره از صلح حمایت کند. ما خواستار جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم به اسباب‌بازی قدرت‌های بزرگ بدل شویم.

موضوع اعزام احتمالی نیروی زمینی از ناتو به اوکراین، بارها از سوی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مطرح شده است. او بارها گفته که «تمام گزینه‌ها روی میز است»!

مسکو بارها هشدار داده است که اعزام نیرو از ناتو به اوکراین، این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در آستانه جنگ تمام‌عیار با روسیه قرار خواهد داد.

کد خبر 6083275

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟
  • (ویدئو) نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامان آلمان و انگلیس شد
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد
  • ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!
  • نتانیاهو دست به دامان انگلیس و آلمان شد!