Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر علی دارابی روز چهارشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای پنج و شهدای مدافع حرم که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد اظهار داشت: شهدا سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و وظیفه سنگین دفاع از ارزش های والای این شهیدان بر عهده ما گذاشته شده است.
وی ادامه داد: شهدایی که در زمان حیات خود بی نظیر بودند و هم اینک به صورت غیابی کمک رسان این انقلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به جانفشانی های شهدای مدافع حرم گفت: امروز منازل شهدای مدافع حرم خود به تنهایی یک پایگاه بسیج است.
وی با توجه به نزدیک شدن به چهل سالگی انقلاب، وحدت را عامل مهم در این زمینه عنوان کرد و افزود: سیستان و بلوچستان الگوی کامل وحدت شیعه و سنی در کشور است.
دارابی توجه به نسل جوان و بیان رشادتهای شهداء را از مهمترین مسائل امروز جامعه عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا راهی برای شناساندن و شناخت نسل جوان نسبت به این بزرگواران است.
وی بیان کرد: برای ما وظیفه است که در ایران اسلامی با این همه شهید، آرمان های این بزرگواران رابشناسیم و به توصیه امام راحل(ره)که فرمودند «وصیت شهیدان را بخوانید و ببینید این شهیدان چه کردند که خدایی شدند» عمل کنیم.
معاون امور استانهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: اگر امروز ما این عزت، امنیت و آبادانی را داریم مدیون فرزندان عزیز این مرز و بوم هستیم و البته وظیفه ما در قبال این عزیزان بسیار سنگین است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: شاخصه اصلی مردم این استان جهاد بی نظیر آنان در دوران دفاع مقدس از ایران اسلامی است.
سردار امان الله گشتاسبی ادامه داد: مردمان بزرگی که به فرموده رهبری خود لبیک گفته و در دفاع از میهن اسلامی حماسه ها آفریدند.
وی ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی یکی از این پرچمداران پر افتخار است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه شهدا همچنان ادامه دارد افزود: اگر امروز می خواهیم راه شهدا و انقلاب اسلامی همچنان ادامه داشته باشد باید تابع فرامین ولایت فقیه باشیم.
به گزارش ایرنا در این مراسم از مستندهای مسافری از هراسا، پلان آزادی، سبیل اخلاقی، سیدحکیم، دو برادر و چل زاد رونمایی شد.
این مستند ها به مناسبت چهل سالگی انقلاب تولید شده که یکی از این مستندها مسافر خراسان بود که مربوط به دوران تبعید رهبر معظم انقلاب به شهر ایرانشهر است.
سیستان و بلوچستان در عملیات کربلای پنج مفتخر به داشتن 143 شهید شیعه و سنی است.
9914**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استقلال امام راحل انقلاب ایران اسلامی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز شهدای ورزشکار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق مصوبه سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است.

به همین مناسب امروز امروز شنبه اول اردیبهشت جامعه ورزشکار با حضور در بهشت زهرا و گلزار شهدای ورزش، این ضمن بزرگداشت این روز، یاد و خاطره تمام شهدا و به ویژه شهدای ورزشکار را گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور خانواده شهدا برگزار شد، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی و مهین فرهادی زاد دبیرکل و نایب رییس کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی عضو هیات اجرایی، سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته و ... حضور داشتند.

قهرمانان امروز، قهرمانان دیروز را بشناسند

مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران هم از افراد حاضر در مراسم امروز بود. او در این مراسم با اشاره به اینکه سالروز تولد شهید ابراهیم هادی به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است، گفت: ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را هم به عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است. این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است.

وی در مورد هدف از برگزاری این مراسم تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این نوع مراسمات این است که قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز آشنا شوند، پیوند بخورند و سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

میرجلیلی تاکید کرد: برای این روز برنامه های زیادی جهت اجرا در سراسر کشور پیش بینی شده است که تجلیل از خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا و ... از جمله آنها است.

ورزشی ها تا پای جان در مسیر شهدا هستند

همچنین در این مراسم علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای ورزشکار و به ویژه شهید ابراهیم هادی که اول اردیبهشت سالروز شهادت او به نام «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است را گرامی می داریم، گفت: جامعه ورزش دور هم شدند تا نشان دهند مقام شهدا را همیشه تجلیل می‌کنند.

احدی تاکید کرد: جمعیت خوبی از ورزشی‌ها در این مراسم حاضر بودند و پیمان بستند تا پای جان در مسیر شهدا باشند.

در حاشیه مراسمی که امروز در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد از خانواده شهدای ورزشکار تجلیل شد.

کد خبر 6083147

دیگر خبرها

  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • اهدای گل به حافظان امنیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالدران
  • نسل جدید ورزش ایران باید با سیره و منش شهدای ورزشکار آشنا شوند
  • مراسم روز شهدای ورزشکار برگزار شد