Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام امروز در دیدار هیئت بازرسی اعزامی از ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اظهار کرد: استان ایلام با جمعیتی در حدود ٦٥٠ هزار نفر دارای ٦٤٥ مسجد و حسینیه در مناطق مختلف روستایی و شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر تردد زوار عتبات عالیات و ٨ سال دفاع مقدس از ویژگی‌های منحصربه‌فرد استان ایلام است، افزود: سالیانه بیش از ٢ میلیون زائر و روزانه در حدود ٦ هزار نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد می‌کنند و این‌ یک ظرفیت بزرگ فرهنگی برای استان ایلام است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ٢٩٥ کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق مختلف این استان فعالیت دارند، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ایام الله دهه فجر سال جاری افتتاح کانون‌های تازه تأسیس است که درصورت اخذ مجوز فعالیت از سوی ستاد ١٥کانون جدید تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
چراغی‌پور با تأکید بر اینکه در حال حاضر ١٨ هزار و ٤٠٠ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از ابتدای سال جاری فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ازجمله بحث ایثار و شهادت، اوقات فراغت، اجرای سوگواره علمدار کربلا به میزبانی استان، اربعین حسینی و راه‌اندازی موکب‌های علمدار کربلا و تهیه بسته‌های فرهنگی برای زوار و برنامه قرآنی مدهامتان از جمله برنامه‌های انجام‌ شده است.
وی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای اجرای گروه سرود ٦٠٠ نفره در ١٢ بهمن و طلیعه برنامه‌های دهه فجر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) استان ایلام فراهم‌شده است، تصریح کرد: ٢٠ عنوان برنامه هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: در حال حاضر ٧٥ کتابخانه عمومی مخزن دار و دارای مجوز از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در این استان فعالیت دارند و همچنین در سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ١٥ هزار جلد کتاب در بین کانون‌های مساجد این استان توزیع‌ شده است.
چراغی‌پور در پایان با تقدیر از حمایت‌ها و تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با این دبیرخانه، عنوان کرد: همکاری و تعامل سازنده‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای توسعه و ارتقای فعالیت‌های کانون‌های مساجد وجود دارد.
این گروه اعزامی از ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به سرپرستی اسماعیل رضایی، کارشناس مسئول فرهنگی معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و همراهی مرتضی انقانی مدیر دفتر آموزش و مطالعات فرهنگی به مدت ٢ روز در استان ایلام حضور دارند.
پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت فرهنگی در استان‌ها، پیگیری روند اجرای سرود ٤٠ هزار نفری در سطح استان‌ها در ١٢ بهمن و ایام‌الله دهه فجر، برنامه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح کانون‌ها به‌ویژه برنامه شنبه‌های کتاب، اجرای برنامه قرآنی مدهامتان و بحث آسیب‌های اجتماعی ازجمله اهداف حضور این گروه اعزامی از مرکز در ایلام است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فرهنگی کانون مساجد دهه فجر قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: مراسم شکرانه تحقق "وعده صادق" امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام‌ سید محسن محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: تحقق وعده صادق و انتقام غرورآفرین از رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل به‌خاطر حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق، موجی از جشن و سرور را در میان ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا و مردم عزیز و انقلابی ایران اسلامی ایجاد کرده است.

وی افزود: با تقدیر از اقدام به حق، قانونی و شجاعانه سپاه مقتدر با همکاری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مردم عزیز و انقلابی ایران امشب هم‌زمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد ضمن شکرگزاری به درگاه حضرت حق و تقدیر از این اقدام انقلابی، برای پیروزی نهایی ملت مظلوم فلسطین و غزه دست به دعا برخواهند داشت.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: مشارکت مردمی در برگزاری مراسم جشن و شکرگزاری در میادین و اماکن محوری و مقابل مساجد و تجدید میثاق با شهدای جبهه مقاومت چون شهیدان سلیمانی در کرمان، طهرانی مقدم در تهران، زاهدی در اصفهان، همدانی در همدان، اسکندری در خوزستان و سایر شهیدان سرافراز مقاومت و فضاسازی مناسب تبلیغی در سطح شهرها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

حجت‌الاسلام‌ محمودی بیان کرد: تجمع امروز علما و روحانیون تهران ساعت 15 در مدرسه مروی و اجرای برنامه ویژه در خیابان ایران و مراسم ویژه در مدارس را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری در بهارستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • اجرای مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر