Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا زهرا فرج زاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پرستاران برگزیده خراسان جنوبی افزود: فراخوان جذب نیروی کمک پرستار به زودی در سایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منتشر می شود.
وی گفت: براساس فرایندهای معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این نیروها از بین دارندگان مدرک کمک دوره پرستاری یک ساله مورد تایید دانشگاه و وزارت بهداشت به صورت شرکتی جذب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر 300 نفر در استان این دوره را گذرانده اند اما تاکنون جذب کمک پرستار در بیمارستان ها نداشته ایم.
وی گفت: براساس استانداردهای پرستاری نسبت به تخت و بیمار، تعداد پرستاران استان کم است که امیدواریم با جذب کمک پرستاران از فشار کاری افراد شاغل کاسته شود.
فرج زاده تصریح کرد: کمبود نیروی پرستاری سبب افزایش حجم کار، شیفت های فشرده و خستگی و فرسودگی شغلی پرسنل پرستاری می شود.
وی گفت: در حال حاضر یکهزار و 500 پرستار در 14 بیمارستان استان به بیماران خدمت ارایه می دهند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ثبت ملی اطلاعات پرستاران خبر داد و افزود: تمامی پرستاران و گروه های وابسته از جمله افراد شاغل، بازنشسته یا بیکار می توانند اطلاعات خود را تا پایان دی ماه در سامانه صلاحیت حرفه ای به نشانی Rn.behdasht.gov.ir به ثبت برسانند.
وی درباره مراقبت از بیماران در منزل گفت: مهمترین مشکل اجرای این طرح عدم پوشش بیمه ای مراقبت هاست.
فرج زاده با اشاره به فعالیت هفت مرکز مراقبت در منزل در استان بیان کرد: تعرفه خدمات پرستاری شامل مراقبت های عمومی اولیه از پیشگیری تا سطح تخصصی و بازتوانی در منزل مشخص است.
وی به اجرای طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از روز جمعه در مرکز استان آغاز شد.
عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح بهبود شاخص های مربوط به سلامت و شناسایی افراد مشکوک به پرفشاری خون، اضافه وزن و چاقی است.
وی اظهار داشت: تاکید بر آموزش سبک زندگی سالم، کنترل فشار خون و چاقی از دیگر اهداف اجرای این طرح است که در بیمارستان های استان در حال اجرا است.
فرج زاده با تاکید بر اینکه علم پرستاران باید به روز باشد اظهار داشت: در این زمینه 14 دوره آموزشی از طرف اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی در استان برگزار شد.
وی گفت: برگزاری 2 دوره مدیریت پرستاری و جانشین پروری و مدیریت خلق و رفتار ناکارآمد برای پرستاران با استقبال زیادی مواجه شد که به صورت دوره ای ادامه خواهد یافت.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه 450 نفر در دوره های آموزشی پرستاری شرکت کردند یادآور شد: این افراد در 30 دوره آموزش مداوم اختصاصی گروه پرستاری، 50 دوره ضمن خدمت و 44 دوره آموزشی مدام ویژه پرستاران حضور یافتند.
60 پرستار بالینی و پنج مربی برگزیده و 18 پرستار بازنشسته استان خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در آیینی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تجلیل شدند.
سالروز ولادت حضرت زینب (س) در تقویم رسمی کشور روز پرستار نام دارد که امسال با 22 دی همزمان شد.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بیمارستان پرستار چاقی خراسان جنوبی سبک زندگی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟

محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: «برآورد‌های سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیرو‌هایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم